nieuwe speakerset!

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-02 14:25
hallo allemaal!
ik ben van plan deze week een nieuwe speakerset te gaan kopen (maakt niet uit welke winkel)
ik wil graag een 5.1 surround systeem en mijn budget is ongeveer 250 euro!
ik zat zelf al te denken aan een logitech z-5500 maar misschien zijn er ook nog andere opties?

ik hoop dat jullie mij wat advies willen geven!

mvg,

merijntjuh :)

[ Voor 6% gewijzigd door merijntjuh op 14-02-2009 13:30 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:02
Al eens in de pricewatch gekeken?
voorgekauwde link

Trouwens: AUD beleid

[ Voor 12% gewijzigd door Malantur op 14-02-2009 13:34 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• merijntjuh
ff nog over dat audio beleid:
ik zoek naar een set met goede/grote subwoofer die goed en snel de lage tonen kan "uitblazen" en ik wil ook normale speakers die gewoon hun werk GOED doen!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Ja.. maar wat is ''goed''? :O

• merijntjuh
je heb toch ook goede en slechte videokaarten? en ook goede en slechte beeldschermen?? dus je hebt ook Goede en Slechte speakers 8)7

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat een audiofiel onder goed verstaat is misschien voor jou te goed, maar zeker te duur, ga zelf naar een winkel waar de setjes staan opgesteld die je op het oog hebt en ga testen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:38

GaMeOvEr

Is een hork.

merijntjuh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:00:
[...]

je heb toch ook goede en slechte videokaarten? en ook goede en slechte beeldschermen?? dus je hebt ook Goede en Slechte speakers 8)7
Ja, maar bij videokaarten en beeldschermen is als snel duidelijk wat goed en slecht is. Minder fps is een mindere videokaart. Slechtere kijkhoek, hoge milliseconden en fletse kleuren zijn een slecht scherm.

Geluid is subjectiever. Wat de ene goed kan vinden (lekker stampende bas) kan een ander slecht vinden omdat die de bas veel te aanwezig vind. Of de hoge tonen, of de middentonen, etc.

Kortom, geluid is goed wat je zelf goed vind, niet wat een ander ervan vind. Het is niet zoals bij overige technische zaken, waar je aan de hand van bijzonder meetbare prestaties het er snel over eens bent wat goed en slecht is.

Aannames zijn fataal.

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:47
Misschien dit setje wat voor je?

Gezien het budget een aanrader.

Verwijderd

merijntjuh schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:16:
ff nog over dat audio beleid:
ik zoek naar een set met goede/grote subwoofer die goed en snel de lage tonen kan "uitblazen" en ik wil ook normale speakers die gewoon hun werk GOED doen!
Vooreerst, heb je zelf al enig zoekwerk verricht?
Uit je vraagstelling leid ik af dat je een kant-en-klare oplossing verwacht voor je probleem..
Zo werkt het niet in dit forum, dacht ik....
Er zijn al veel mensen uit dit forum geweerd, wier vraagstelling (veel) inhoudelijker was en veel beleefder geplaatst...
Of zijn alle moderatoren op skivakantie? :? l

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:20

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.