Ervaringen Hydor Seltz L30

Pagina: 1
Acties:

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-01 08:35

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Hallo,
Ik zit er enigsinds aan te denken om mijn XSPC dual bay reservoir/pomp te verkopen en een losse pomp en reservoir te kopen.
nu kwam ik de Hydor Seltz L30 tegen. deze is wel er mooi geprijst voor ong 40,- (30 zelfs bij freezinghardware). Met een opvoerhoogte van bijna 2M en een flow van 1200l/h is dit volgens mij een hele goede pomp.

Helaas kan ik niet echt heel erg veel vinden over de ervaringen met deze pomp.
Heeft er hier iemand ervaringen met deze pomp?

en is het mogelijk om deze pomp in te pakken met foam zodat je m helemaal niet hoor??

graag wil ik een aantal dingen weten.
1. Geluidsproductie
2. betrouwbaar?
3. lek proof?
4. stevigheid
5. rest ;)

een link naar een goede review mag ook.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua specs ziet ie er idd erg goed uit. Alleen is de bouwkwaliteit nou niet echt hoog. Het is gewoon een budget pomp.

De betrouwbaarheid van deze pomp ligt dan ook lager dan die van een Eheim of een Laing. Begrijp me niet verkeerd want het is best een aardige pomp, alleen de vraag is of deze pomp 4 jaar goed blijft draaien, of maar een half jaar.

Aangezien de pomp het belangrijkste onderdeel van een WC setup is, kun je je afvragen of je dat wil overlaten aan een budget pomp. Of dat je kiest om wat meer te betalen voor betere kwaliteit. Ik denk dat je wel kan raden waar voor ik zou kiezen.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:43:
Qua specs ziet ie er idd erg goed uit. Alleen is de bouwkwaliteit nou niet echt hoog. Het is gewoon een budget pomp.

De betrouwbaarheid van deze pomp ligt dan ook lager dan die van een Eheim of een Laing. Begrijp me niet verkeerd want het is best een aardige pomp, alleen de vraag is of deze pomp 4 jaar goed blijft draaien, of maar een half jaar.

Aangezien de pomp het belangrijkste onderdeel van een WC setup is, kun je je afvragen of je dat wil overlaten aan een budget pomp. Of dat je kiest om wat meer te betalen voor betere kwaliteit. Ik denk dat je wel kan raden waar voor ik zou kiezen.
Als zo'n pomp 2 jaar mee gaat is hij al goedkoper dan een andere pomp met vergelijkbare spec's. Want 2 van deze pompen kost me 60,- En daar haal je nog geen vergelijkbare pomp voor toch?

Welke pomp raad jij aan dan? wil min 600l/h liefst meer omdat ik een highflow setup heb. en pomphoogte min 1.2M maar hoger is beter :D

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Als zo'n pomp 2 jaar mee gaat is hij al goedkoper dan een andere pomp met vergelijkbare spec's. Want 2 van deze pompen kost me 60,- En daar haal je nog geen vergelijkbare pomp voor toch?
En als ie 8 maanden mee gaat, en kapot gaat als jij er niet bent, kost het je 200 euro voor een nieuwe videokaart.

Mijn punt is dat je niet moet besparen op de pomp, en eigenlijk gewoon het beste moet nemen wat er te koop is. De betrouwbaarheid van een pomp is gewoon het belangrijkste, en dat is iets dat de Hydor wel een beetje mist. Op zich is het wel een prima pomp, maar merken zoals Eheim en Laing zijn gewoon betrouwbaarder.

Ik raad je een Laing aan. Dat is toch zo'n beetje het beste merk. Heb zelf een Eheim die ook zeer betrouwbaar is, alleen die mist een beetje de performance.

Liters per uur zeggen trouwens niet zo heel veel. Je kan beter een pomp hebben met 3 meter opvoerhoogte en 400l/u, dan een pomp met 2 meter opvoerhoogte en 600l/u.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 15:30:
[...]

En als ie 8 maanden mee gaat, en kapot gaat als jij er niet bent, kost het je 200 euro voor een nieuwe videokaart.

Mijn punt is dat je niet moet besparen op de pomp, en eigenlijk gewoon het beste moet nemen wat er te koop is. De betrouwbaarheid van een pomp is gewoon het belangrijkste, en dat is iets dat de Hydor wel een beetje mist. Op zich is het wel een prima pomp, maar merken zoals Eheim en Laing zijn gewoon betrouwbaarder.

Ik raad je een Laing aan. Dat is toch zo'n beetje het beste merk. Heb zelf een Eheim die ook zeer betrouwbaar is, alleen die mist een beetje de performance.

Liters per uur zeggen trouwens niet zo heel veel. Je kan beter een pomp hebben met 3 meter opvoerhoogte en 400l/u, dan een pomp met 2 meter opvoerhoogte en 600l/u.
Dat is ook wel weer waar ja.

Dit moet echter op te lossen zijn met een flow meter. Er zal toch wel een highflow (1/2") Flow meter zijn welke het systeem uit zet als er geen flow is.

Direct de vraag dus (in de tussentijd ga ik ook ff zoeken) is er, en zo ja welke, een flowmeter welke de pc uit kan zetten als er een x aantal sec. geen flow is?
misch via rpm signaal op cpu header? (kan de UD5 van gigabyte uit als er geen signaal is op cpu??)
Als ik zelf antwoorden heb gevonden zal ik het direct hier neer zetten.

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Flowmeters die de PC uit kunnen zetten als er geen flow is bestaan idd wel. FH heeft er een aantal te koop die je op de CPU header kan aansluiten. Dan moet je alleen nog in de BIOS instellen dat de PC uit gaat.

Maar dan nog, mijn advies blijft: Geef wat meer geld uit aan een goede pomp.

Edit: Je hebt een CPU die erg prijzig is. DDR3 geheugen wat ook niet goedkoop is. Een dik moederbord. En dan wil je gaan besparen op de pomp die het hele zooitje in leven moet houden. Dat is net zoiets als de hardware die je nu hebt laten draaien op een 500W Q-tec voeding van 18 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 14-02-2009 17:23 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:21:
Flowmeters die de PC uit kunnen zetten als er geen flow is bestaan idd wel. FH heeft er een aantal te koop die je op de CPU header kan aansluiten. Dan moet je alleen nog in de BIOS instellen dat de PC uit gaat.

Maar dan nog, mijn advies blijft: Geef wat meer geld uit aan een goede pomp.

Edit: Je hebt een CPU die erg prijzig is. DDR3 geheugen wat ook niet goedkoop is. Een dik moederbord. En dan wil je gaan besparen op de pomp die het hele zooitje in leven moet houden. Dat is net zoiets als de hardware die je nu hebt laten draaien op een 500W Q-tec voeding van 18 euro.
Zo'n doorstroommeter kost ook nog minimaal 20 euro. 35 voor een highflow systeem... dan zit ik icm de hydor L30 nog op 65 euro.... en voor 70 heb ik idd de Laing DDC 1Plus met 600L/h en 4,7M opvoerhoogte..
Echter komt daar alsnog een top bij van 17 tot 35 euro.

Echter heb je ook dan nog geen beveileging er in wat betreft je pomp.
Ook heb ik in bijde gevallen nog geen reservoir.

(hoeveel vooruitgang boek ik met of die hydor of die laing t.o.v. de xspc dual bay es/pomp??)

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Een flowmeter is ook niet zo heel belangrijk als je draait met een betrouwbare pomp. Ik heb zelf ook geen flowmeter en mijn Eheim draait al bijna 2 jaar. Ik heb er vertrouwen in dat die Eheim nog wel 3 jaar goed blijft draaien. Mijn oude Eheim 1046 deed het na 4 jaar nog prima, en die draait nu nog bij iemand anders.

Een reservoir is met een T-line ook niet echt nodig. Om je moet het mooi of handig vinden. Maar een Swiftech Micro res is nou ook niet bepaald duur. (Er staat er 1 in V&A voor 15 euro)

Hoeveel je er op vooruit gaat qua temps is onmogelijk te zeggen. Sowieso weet ik de rest van je setup niet, en dan nog is het onmogelijk te voorspellen. Maar ik denk dat je er wel op vooruit zal gaan, hoeveel precies heb ik geen idee van.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:21:
Een flowmeter is ook niet zo heel belangrijk als je draait met een betrouwbare pomp. Ik heb zelf ook geen flowmeter en mijn Eheim draait al bijna 2 jaar. Ik heb er vertrouwen in dat die Eheim nog wel 3 jaar goed blijft draaien. Mijn oude Eheim 1046 deed het na 4 jaar nog prima, en die draait nu nog bij iemand anders.

Een reservoir is met een T-line ook niet echt nodig. Om je moet het mooi of handig vinden. Maar een Swiftech Micro res is nou ook niet bepaald duur. (Er staat er 1 in V&A voor 15 euro)

Hoeveel je er op vooruit gaat qua temps is onmogelijk te zeggen. Sowieso weet ik de rest van je setup niet, en dan nog is het onmogelijk te voorspellen. Maar ik denk dat je er wel op vooruit zal gaan, hoeveel precies heb ik geen idee van.
Okay,
In iedergeval heel erg bedankt voor je tips
Ik denk dat ik binnenkort ga voor de Laing DDC-1Plus MCP355 met de XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir als top. Heb ik een res en een 1/2"top in een :D

Scientia Potentia Est

• PilatuS
  • Niet online
Graag gedaan :) Succes verder.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een liang pomp heeft een rpm draadje + fan stekkertje die kan je ook op de cpu fan header van je mobo prikken. Dat is dus hetzelfde als een flowmeter ;).

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 23:26
Hydor Seltz L30

Kopen die pomp ..draait hier al ruim 3 jaar zonder problemen.

al die bangmakerij wordt ik behoorlijk moe van. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door MaXeRs op 16-02-2009 21:22 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Het is uiteindelijke de Innovatek HPPS+ pomp (rode) met bijbehorende zwarte reservoir geworden.
2e hands van een jaartje oud.

Scientia Potentia Est

Pagina: 1