Hulp bij aanschaf eerste Mac

Pagina: 1
Acties:

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Beste Tweakers ,

Op mijn stage heb ik voor het eerst kennis gemaakt met het prachtige Mac Os X. Nu ben ik dus helemaal overtuigt dat het een top systeem is. Nu is er alleen een klein probleem: ik wil zelf ook een Mac aanschaffen alleen ben ik een arme student(Echt arm). Nu zit ik dus te kijken naar een tweedehands Mac voor ongeveer 400 euro.

Dan kom je al snel uit op de volgende dingen:

- Mac Mini (Zowel G4 als Intel)

- Powermac G4

- iMac G4

Maar nu vraag ik me af. Wat is wijsheid ?

Zowel de iMac als Powermac zijn al wat jaartjes oud. Daar in tegen is de Mac mini wat jonger.

Mac mini:

Voordelen:
- Jonger dan de andere twee.
- Redelijk simpel open te krijgen.

Nadelen:
-Geen scherm erbij(Die ik dan los moet kopen)
- Warmte?(Zit allemaal wel erg dicht op elkaar heb ik het idee)

Powermac G4:

Voordelen:
- Goed uitbreidbaar.
- Goed open te maken.

Nadelen:
- Ouder dan de Mac Mini
- Verkrijgbaarheid van onderdelen gaat minder worden.(?)
- Moet ook een scherm bijgekocht worden.

iMac G4:

Voordelen:
- Zit al een scherm erbij.

Nadelen:
- Moeilijk uitbreidbaar.

Ik weet alleen niet wat nu de beste keus is.

Mochten er tweakers zijn die me hierbij willen helpen , alvast bedankt !

Want zelf kom er niet echt uit

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Neem de Mac Mini Intel, het verschil in snelheid met een G4 is enorm, warmte is helemaal geen probleem, het ding is voornamelijk opgebouwd uit laptoponderdelen die normaal gesproken zonder problemen in een nog kleinere behuizing zitten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:14

StM

En de geruchten gaan dat 10.6 niet meer op power pc hardware wil draaien. Dus dan zit je vast aan leopard. En aangezien er toch al langzaam aan software begint te komen in enkel intel builds, zit je met intel een stuk veiliger.

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Ik zou even doorsparen eigenlijk want je budget is eigenlijk net iets te krap. Anders sowieso voor 100 euro meer een nieuw exemplaar mac mini halen. Intel lijkt me wel een duidelijke keuze.

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2025
Doorsparen en Mac mini met intel halen daar heb je nu veel meer aan dan PowerPC software ondersteuning verdwijnt al langerzamerhand voor PowerPC
Warmte hoef je geen zorgen om te maken anders waren al meer dan genoeg klachten over geweest, als je kijk naar laptops hebben die ook geen problemen met klein/dun behuizing

tja en monitor zou je moeten kopen, kosten niet gek zo veel

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
ik zou voor de mac mini intel gaan. Deze is nog redelijk goedkoop te 'pimpen'. ddr2 geheugen is spotgoedkoop, en misschien kan je nog ergens een betere processor 2e hands op de kop tikken.
Zo gaat deze nog wel wat jaartjes mee.
G4 = echt te oud. De volgende leopard kan er idd niet meer op draaien.

Desnoods neem je nu de goedkopere core solo mac mini, deze is nog te pimpen naar core duo.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Als je nog een paar maandjes kan wachten zou ik even wachten met een mac mini, aangezien het huidige model inmiddels redelijk over de uiterste houdbaarheidsdatum is.. De kans is groot dat bij een volgende keynote bij waarschijnlijk de introductrie van 10.6 er een nieuwe mini wordt aangekondigd, waardoor de oude nog goedkoper gaan worden :)

G4 zou ik niet aan beginnen, er zijn nu al programma's die alleen werken op intel.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
ik zou inderdaad ook wachten tot de volgende lichting mac mini's het is nu teveel geld om daaraan uit te geven voor wat je krijgt. daarnaast zijn alle powerpc varianten nu gewoon te outdated

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Ik zou zowieso voor een mini gaan. Je zou hem waarschijnlijk ook nog met studentenkorting halen dus dat scheelt weer. En als je nog even wacht op de nieuwe mini kun je in de tussentijd nog wat geld bij elkaar sprokkelen. Ik zou eerst een stock mini kopen zonder upgrades met een monitor. En dan later steeds dingen upgraden, zoals geheugen, HD etc. De intel mini van 500 euro ligt niet zo ver van je budget af toch?

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 23:06
Als het je alleen om het besturingssysteem gaat kan je misschien een Hackintosh maken? (Als dit op Got niet is toegestaan dan zal ik mijn post verwijderen ;)

*evt zoeken op google naar osx86

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kun je niet gewoon de nieuwste mini halen? Met ADC discount krijg je 10% korting, als je via Surfspot bestelt kun je tot 12% korting krijgen ;)

Edit: 500 - 12% =/= 400 euro. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Dutch_Razor op 14-02-2009 17:39 ]

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:39:
Kun je niet gewoon de nieuwste mini halen? Met ADC discount krijg je 10% korting, als je via Surfspot bestelt kun je tot 12% korting krijgen ;)

Edit: 500 - 12% =/= 400 euro. 8)7
Hier nog altijd 440 euro :P Scheelt toch weer 10% van de prijs. Ik adviseer de TS ook om voor een Intel Mac Mini te gaan om eerder genoemde redenen.

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Ik heb anderhalf jaar terug voor dezelfde keuze gestaan.
iMac G4, Mac Mini G4 of gewoon een nieuwe Mac Mini Intel kopen.
Het is bij mij uiteindelijk ook een nieuwe Mac Mini geworden waar ik vele uurtjes mee heb zitten spelen/werken.
Ik heb afgelopen oktober weer de knoop doorgehakt om mijn oude laptop te vervangen door een Macbook Pro en heb toen de Mac Mini weer de deur uit gedaan.

Dit is niet echt een motivatie maar heel misschien dat je er toch wat aan hebt.
Ik sluit me tevens aan bij de anderen dat G4 Macs onderhand wel aan hun einde lopen gezien steeds meer programma's toch een G5 of Intel processor gaan vereisen.

Verwijderd

Ik zou persoonlijk:

- GEEN G4/G5 meer nemen. Ze zijn helaas outdated geraakt, support voor PPC begint gewoon minder te worden.
- Gaan voor een Mac Mini Intel, beginnende vanaf 499. Nog steeds wel iets boven je budget.
- Of gewoon wachten / doorsparen.

Verwijderd

Maar voor die 400 euro die hij ter beschikking heeft moet hij dan wel een Mac Mini EN een scherm kopen. Ik heb zelf ook een iMac G4. Voor wat internet, mail e.d. zijn ze zeker nog goed genoeg.

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Tik een CRT op de kop, kost je in het ergste geval 5 euro ;)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 21:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

wat een adviezen zeg... Allemaal met een dikke kontlap met flappen zeker..

Niet dat die adviezen verkeerd zijn, helemaal niet zelfs, maar ik wil graag een tegengeluid posten.

In je post staat niet wat je er mee gaat doen. Als ik gamen en (zwaar) videobewerking wegstreep heb je ineens veel meer opties. Hoe hier nog prima macs afgeschreven worden gaat me wel aan het hart. Wat is er mis met een wat oudere G4? Dat 10.6 straks niet meer draait? Dus? En dan? Als zijn eis was: altijd de laatste en meest up to date programma's gebruiken kan (lees: kan) hij straks in gevaar komen. In alle, imho meer realistische, gevallen is er echt geen man overboord.

Ik heb zelf een heerlijke snelle en fijne intel 2.2Ghz Macbook (late 2007), maar daarnaast ook onder meer een G4 Powermac die ik laatst voor 2 tientjes (ik herhaal: 20 euro) heb gekocht. Dit is een 400 mhz bak vol met geheugen en draait op 10.4 en alle standaard dingen zoals office/iworks, CS3, safari etc draaien prima de lima. Nee het is geen monster maar in het geval value for money.

We hebben dus het spectrum: voor paar tientjes een G4 scoren tot en met boven budget gaan zodat je 10.6 straks kan draaien.

Gaan we nu er tussenin zitten: zeg 400 euro (fictief he, fictief ;))

Daar krijg je prachtig spul voor! Alles wat je hierboven noemt bijvoorbeeld.

Voor dat budget zou ik persoonlijk gaan voor of
- een Mac Mini (G4, vanaf 225 euro) en met de rest stylish randapparatuur kopen (tft/keyboard) en volstuffen met RAM
- een latere PowerMac G4 bv 1.25Ghz en dan volstuffen met RAM en bovenstaande. Hoge value for money
- Een latere 17" imac G4.

Ik heb niet specifiek een voorkeur, maar wil gewoon zeggen dat gelang je wensen/eisen ik me niet te veel zou laten leiden door dat je nieuwste van het nieuwste moet.

Als student had ik, ondanks mijn diepe interesse in computers, altijd computers van paar jaar oud en dat heb ik nu nog. En die voldoen prima. Dat is wat anders overigens dan tering oude meuk kopen he ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Johnny

Johnny

Jazzper schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:17:

Niet dat die adviezen verkeerd zijn, helemaal niet zelfs, maar ik wil graag een tegengeluid posten.

In je post staat niet wat je er mee gaat doen. Als ik gamen en (zwaar) videobewerking wegstreep heb je ineens veel meer opties. Hoe hier nog prima macs afgeschreven worden gaat me wel aan het hart. Wat is er mis met een wat oudere G4? Dat 10.6 straks niet meer draait? Dus? En dan? Als zijn eis was: altijd de laatste en meest up to date programma's gebruiken kan (lees: kan) hij straks in gevaar komen. In alle, imho meer realistische, gevallen is er echt geen man overboord.
Iedere vorm van videobewerking gaat moeizaam op een G4, hetzelfde geldt voor fotobewerking, helemaal met de multi-megapixel camera's van tegenwoordig. Het afspelen van (Flash) video, of zelfs het browsen op internet gaat ook moeizaam. Een G4 is namelijk niet een paar procent trager dan een Intel Core (2) duo, maar een factor 4 of meer.
Ik heb zelf een heerlijke snelle en fijne intel 2.2Ghz Macbook (late 2007), maar daarnaast ook onder meer een G4 Powermac die ik laatst voor 2 tientjes (ik herhaal: 20 euro) heb gekocht. Dit is een 400 mhz bak vol met geheugen en draait op 10.4 en alle standaard dingen zoals office/iworks, CS3, safari etc draaien prima de lima. Nee het is geen monster maar in het geval value for money.
Het is misschien leuk om een paar tientjes in een oude G4 te investeren als je jezelf dat kan veroorloven, maar ik zou iemand zeker niet aanraden om er honderden euro's aan it te geven als hij het toch al niet zo breed heeft. Daarnaast zullen de G4's nog sneller in prijs dalen terwijl de Intel's nog iets waardevaster zijn.

Zelf denk ik niet dat je met een tweede hands Mac Mini Intel het meeste waar voor je geld krijgt. Als desktopcomputer slijt deze veel minder dan bijvoorbeeld een tweedehands laptop, en heb je feitelijk hetzelfde product voor een stuk minder geld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

de grootste afschrijving heeft de 1e of 2e koper al gehad he ;)

je doet nu wel de aanname dat de TS aan videobewerking wil doen. Voor mijn gevoel kun je een beetje G4 gelijk zetten met gevoelsmatig iets rond de P4 1.8Ghz of XP1800 ofzo. Werkbaar in principe.

En dat voorbeeld van de paar tientjes was onderkant spectrum he, dat raad ik hem niet aan als main computer.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Johnny

Johnny

Jazzper schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:51:
de grootste afschrijving heeft de 1e of 2e koper al gehad he ;)

je doet nu wel de aanname dat de TS aan videobewerking wil doen. Voor mijn gevoel kun je een beetje G4 gelijk zetten met gevoelsmatig iets rond de P4 1.8Ghz of XP1800 ofzo. Werkbaar in principe.
Alleen omdat er beweerd wordt dat een G4 niet geschikt zou zijn voor zware videobewerking, ik stel dat hij niet geschikt is voor iedere vorm van videobewerking en nog een heleboel andere alledaagse dingen.

Ik heb zelf jaren een iBook G4 1.2 Ghz / 768 MB naast een AMD XP2000 / 512 MB gebruikt en de laatste was in vrijwel alle aanzienlijk sneller (behalve floating point operations), zelfs ondergeklokt op 1600 Mhz met minder geheugen, ondanks van wat Steve Jobs destijds beweerde over x86 processors. Mac OS X draait altijd wel lekker verder, ongeacht van wat je er mee doet, maar je moet soms wel heel lang wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnny op 14-02-2009 23:05 ]

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:56
Chiron schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:14:
Als je nog een paar maandjes kan wachten zou ik even wachten met een mac mini, aangezien het huidige model inmiddels redelijk over de uiterste houdbaarheidsdatum is.. De kans is groot dat bij een volgende keynote bij waarschijnlijk de introductrie van 10.6 er een nieuwe mini wordt aangekondigd, waardoor de oude nog goedkoper gaan worden :)

G4 zou ik niet aan beginnen, er zijn nu al programma's die alleen werken op intel.
ik verbaasde me al over die combodrive in het instapmodel...komop zeg...combo...nu nog?

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

we weten echter nog steeds niet wat zijn wensen zijn :)

• Megajr
Alleerst bedankt voor de reacties :)

Ik doe niet aan video bewerking of iets in die richting.

Ik ken surfspot niet of ADC wat is dat?(normaal google ik maar op een N73 heb je geen tabs)

En wanneer is de volgende keynote ? 10.5 is naar mijn idee nog niet heel oud

Ik doe overigens wel iets qua webdesign en virtualisering maar daar heb ik een andere bak voor (c2d@2.4 ghz , 3 gb ram, ati hd 3470) deze zal gebruikt worden voor surfen , muziek en email :)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

oooh nou dan was ik er wel uit als je al een prima bak hebt en dit meer voor lichter werk ernaast. Wat jij noemt kan al op mijn 400Mhz G4.. laat staan als het wat rapper is. En áls 10.6 al uitkomt, wat dan nog? Op die G4 heb ik 10.4 en op die macbook 10.5 en ik lig er niet wakker van. Maar volgens mij val ik in herhaling. Surfspot en ADC zijn beiden overkomelijk en zelden relevant.

• Martensupport
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-02 23:06
Megajr schreef op zondag 15 februari 2009 @ 01:16:

Ik ken surfspot niet of ADC wat is dat?(normaal google ik maar op een N73 heb je geen tabs)

En wanneer is de volgende keynote ? 10.5 is naar mijn idee nog niet heel oud

Ik doe overigens wel iets qua webdesign en virtualisering maar daar heb ik een andere bak voor (c2d@2.4 ghz , 3 gb ram, ati hd 3470) deze zal gebruikt worden voor surfen , muziek en email :)
Is een Dual boot met OSX op je huidige systeem niet een oplossing? Je hebt dan miss niet de uiterlijkheden van een mac maar wel de functionaliteit. :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jazzper schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:17:
Mwah dat valt wel mee imo hoor. Als we zeggen, budget is 400 euro en een nieuwe(!) Mac mini is 500, dan denk ik: spaar een maand langer door en doe dat. Heb je gewoon garantie e.d., en je zit niet met een al te outdated platform.

Ik heb hier nog een G4 mini (nieuw gekocht toen ze net uit waren) en dat schiet gewoon net ff niet meer lekker op.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 15-02-2009 03:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Megajr schreef op zondag 15 februari 2009 @ 01:16:

Surfspot.nl, veel universiteiten en hogescholen zijn hierbij aangelsoten. Inloggen met je schoolgegevens en zo met korting Apple-spul kopen, Soms meer korting dan gewone studentenkorting in Apple studenten store.
( Mac mini via surfspot = ong. € 459,34 )

ADC is Deverlopers programma van Apple. Kost geld om mee te doen, maar daarna krijg je korting op aankopen. Loopt topic over ergens hier.

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 15-02-2009 11:13 ]

Verwijderd

Of je koopt op marktplaats voor 400-450 een iMac G5 17''

Verwijderd

ik zou voor een dual g4 gaan, die van mij loopt nog als een locomotief, een g4 dual 450, met 1,5 gieg ram en een geforce 4 titanium, die doe ik ook nooit meer weg want os9 draait ook superdrop :) , bijna voor nop te vinden denk, die van mij is helaas niet te koop

Verwijderd

ik zou zo recent mogelijk kopen. Ik heb een beetje hetzelfde verhaal, ook in aanraking gekomen met os X en het ook gewoon fantastisch gevonden :D maar dan uiteindelijk tijdens het uitzoeken nog wat gespaard en ook nog een gedeelte studietoelage gekregen en uiteindelijk met studentenkorting een imac 20" 2,4Ghz gekocht, echt een super computer vind ik, nog geen moment spijt van gehad!
ik denk eerder aan volgende oplossingen:

- je verkoopt je huidige computer en spaart wat verder door voor een imac core 2 duo 2,4 Ghz intel 20" zoals ik die nu ook heb, en dan heb je net als je huidige pc dezelfde specifcaties, en je kan er gewoon heel simpel een partitie aanmaken en met windows werken indien je dit nog wil, (ik heb mijn apple een maand en nietmeer windows gebruikt). dan heb je ook een hele up to date computer die leopard en snow leopard zal ondersteunen, en dan kan je heel erg goed foto's en filmpjes verzamelen/bewerken,...

- je koopt een mac mini intel, met studenkorting als dat kan en je gebruikt gewoon je huidge scherm en toetsenbord voorlopig tot je budget wat groter is. dan kan je gelijdelijk aan nieuwe randapparatuur kopen + externe hardeschijven zijn er ook gemakkelijk bij in gebruik,
(je hebt zelf kvm switchen waarmee je heel eenvoudig van computer switch met dezelfde randapparatuur(niet duur voor een 2poorts).

• Megajr
Het is dus het beste om een Intel Mac Mini te kopen ? En wanneer komt daar weer een update van ? Aangezien die al een tijdje meegaat zo.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat weet niemand. Er zijn alleen geruchten, die vaak ook niet waar bleken te zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Daedalus schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:35:
Dat weet niemand. Er zijn alleen geruchten, die vaak ook niet waar bleken te zijn.
Toch moet de Mini nu echt een keer geupdate worden. Ik heb zelf een Mini gehad en momenteel is de prijs/spec verhouding zodanig dat ik 'm zelf niet zou kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Exirion schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:17:
[...]

Toch moet de Mini nu echt een keer geupdate worden. Ik heb zelf een Mini gehad en momenteel is de prijs/spec verhouding zodanig dat ik 'm zelf niet zou kopen.
True, het is hoog tijd dat de mini wordt geüpdate :) Maar zo waren er berichten die er stellig van waren overtuigd dat de mini met MacWorld '09 zou worden vernieuwd, wat dus niet is gebeurd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 16:08
Trouwes. je kunt voor 400 euro ook een laatste generatie iBook G4 kopen.
Als de nadelen van een G4 je niet dwarszitten. Ik vind het voor een oude laptop allemaal nog supersmooth werken (Leopard) Dus dat zal met een Mini G4 1,5GHz ook wel goed zitten (en 1GB ram)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Exirion schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:17:
[...]

En toch is het goedkope model niet aan te slepen. Dwz: ik heb vorige week geprobeerd er een te kopen in drie winkels in amsterdam. Uiteindelijk moest er een uit Almere opgestuurd worden want alleen daar hadden ze er welgeteld drie op voorraad. (Want idd, wtf moet je in almere..)

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 17-02-2009 23:04 ]

• martijn-
  • Laatst online: 12:47
CyBeR schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:03:
[...]

En toch is het goedkope model niet aan te slepen. Dwz: ik heb vorige week geprobeerd er een te kopen in drie winkels in amsterdam. Uiteindelijk moest er een uit Almere opgestuurd worden want alleen daar hadden ze er welgeteld drie op voorraad. (Want idd, wtf moet je in almere..)
Waarschijnlijk komt dat ook omdat de winkels niet veel mac minis op voorraad willen hebben omdat zij ook updates verwachten.

• punishedbrains
  • Laatst online: 09-01 19:28
Een snelle G4 is volgens mij ook prima om bijv. 10.5 op te draaien, OSX wordt met elke versie net weer even iets sneller toch? Maar als ik dus zie dat 10.6 zoveel meer efficient gaat worden en dus supersnel (verwacht ik) zou ik een Intel Mac mini zeker overwegen. Dan maakt het verder weinig uit of je voor de huidige gaat of de mogelijke update, 10.6 is zowiezo sneller dan 10.5. Dus even doorsparen, dan gewoon kopen als je het hebt geprobeerd in de winkel en niet meer kijken op MacRumors o.i.d. anders voel je je alleen maar klote als er alsnog een nieuwe uitkomt. Het enige punt wat nog voor een mogelijke update kan pleiten, is een betere GPU waar 10.6 flink gebruik van gaat maken en waar allerlei grafische zaken, waaronder het OS zelf, weer vloeiender van gaat lopen.

[ Voor 15% gewijzigd door punishedbrains op 18-02-2009 15:55 ]

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 09:54

dwizzy

Weaponised confusion

Martensupport schreef op zondag 15 februari 2009 @ 03:07:
Is een Dual boot met OSX op je huidige systeem niet een oplossing? Je hebt dan miss niet de uiterlijkheden van een mac maar wel de functionaliteit. :)
Ik had bij zo'n beperkt budget toch meer adviezen richting Hackintosh (/OSx86) verwacht. Ik zelf wil mijn Powerbook G4 toch echt eens gaan vervangen en vind die prijzen voor macs niet leuk als je ze met andere Intel's kan vergelijken.

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

martijn- schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:09:
[...]

Waarschijnlijk komt dat ook omdat de winkels niet veel mac minis op voorraad willen hebben omdat zij ook updates verwachten.
In tegendeel. Als 't verkocht wordt wil een winkel het op voorraad hebben. De iCentre had er in totaal 60 in bestelling staan.

• iMad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05-2025
Megarj is met een tweedehands macmini op de goede weg. Als ik een arme pover was was dat voor mij de oplossing.

Verwijderd

vraag ik me af. hoe ga je computele? op een vaste plek, of wil je op verschillende plekken kunnen zitten? en een scherm op tweedehandsmac.nl of marktplaats.nl kost je nog geen drol.
vraag bij je systeembeheerder ff op hoe je via surfspot software kan bestellen. je krijgt dan een code zodat je kunt bestellen. je kan btw ook op surfspot.nl zelf kijken en zo achter je code komen.
Pagina: 1