Toon posts:

Modem/Router gebruiken achter ander Modem/Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers.
Nadat ik een 2e computer op mijn kamer heb gezet kom ik een internet aansluiting tekort.
Ik heb nog een oude router met modem liggen, dus is mijn vraag, kan ik deze gebruiken achter mijn huidige router met modem?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-03 12:24
Kan wel,maar je kan problemen krijgen met je poortforwarding naar je pc die achter de 2e router staat.Tenminste,het kan moeilijk worden om die pc te bereiken via een bepaalde poort

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ervanuit gaand dat het een 'multipc modem' met minstens 3 LAN poorten is: ja dat kan. Schakel de DHCP server uit, en sluit de uplink aan op een van de LAN poorten. Het ding gedraagt zich al gewone switch.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
Mijzelf schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 19:56:
Ervanuit gaand dat het een 'multipc modem' met minstens 3 LAN poorten is: ja dat kan. Schakel de DHCP server uit, en sluit de uplink aan op een van de LAN poorten. Het ding gedraagt zich al gewone switch.
Yep.. .correct. Alleen even kijken of ie niet toevallig hetzelfde IP heeft als je eigen modem.

Makkelijker is natuurlijk om een switchje te kopen. Die kosten vrijwel niets meer, en is plug&play. (En meteen wat meer poortjes, al maakt dat voor jouw niet uit)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar switches, splitsen die de internetsnelheid niet?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:43:
Bedankt, maar switches, splitsen die de internetsnelheid niet?
Jawel maar alleen in die zin dat maximale snelheid kwa internet lijn gedeeld word door het aantal actieve apparaten. (Desktops, Laptops, Spelcomputers, tv's)

Het aantal poorten maakt verder niks uit.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie.
Dus als ik het goed begrijp deelt de switch de snelheid alleen als er meerdere apparaten aanstaan?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:34:
Sorry voor mijn late reactie.
Dus als ik het goed begrijp deelt de switch de snelheid alleen als er meerdere apparaten aanstaan?
switch deelt alleen de snelheid tussen de apparaten die op dat moment netwerkdata versturen/ontvangen. Bijvoorbeeld bij een 8 poorts switch:
PC0 op poort0 Verstuurt een iso naar het internet.
PC1 op poort1 Download een mp3tje.
PC2 op poort2 Staat aan maar doet niks op het netwerk.
PC3 op poort3 Heeft msn aanstaan.
poort4 is leeg
Printer op poort5 krijgt geen opdrachten.
poort6 is leeg
poort7 is leeg

Dan word de maximale snelheid gedeelt door PC0, PC1, PC3 en de printer.
De printer verbruikt nauwelijks netwerkverkeer, dus eigenlijk kun je in die situatie zeggen dat je de maximale snelheid door 3 deelt. Effectief zal PC0 waarschijnlijk meer bandbreedte (netwerksnelheid) krijgen dan PC1 en PC3, maar de snelheid zal zich ongeveer in drieën delen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1