Loshalen pin uit autostekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

TF

bla bla

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3700/3780/3786/378642_RB_00_FB.EPS.jpg

Dit soort pinnentjes. Het voorbeeld is een ISO Stekker van een autoradio maar ik moet een soortgelijk blokje wat pinnen loshalen in mijn auto.

Ik wil echter niets kapot maken en krijg die pinnen niet los. Is er een trucje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:36

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met een naald kom je meestal wel een aardig eind. Maar meestal gaat het ook wel stuk eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zoiets heb ik laatst ook moeten doen. Toen heb ik ze geloof ik met een klein plat schroevendraaiertje eruit gedrukt. Er zit namelijk een klein stukje ijzer achter een stukje plastic geklemd. Wanneer je zo'n ijzertje in het blokje drukt hoor je ze ook vastklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-05 20:43
Je kan ook gewoon een nieuwe stekker kopen.
Je kan dan gewoon alles losmaken en op de gewenste manier weer vastmaken aan de nieuwe stekker. Scheelt een hoop geklooi om te proberen de stekker heel te houden, die vaak alsnog kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Monteurs die beroepshalve degelijke stekkers verwerken, beschikken over een tooltje waarmee ze het lipje waar het mee vastgeklikt is precies voldoende opzij duwen, zodat het contact moeiteloos eruit kan worden getrokken.
Dus probeer een werkplaats te zoeken waar die dingen worden gemonteerd. Meestal zijn dit dingetjes die per zakje van zoiets als 100 contacten gratis worden bijgeleverd. In zo'n werkplaats slingeren er vaak tientallen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291252

Er zijn veel dure manieren om dit op te lossen maar je kunt ook een stopnaald gebruiken. Als je de stopnaald aan de achterkant losknipt en dan de twee stangetjes en de gewenste positie zet kun je ze er met gemak uit het blokje drukken. De stopnaald is sterk genoeg en de pennetjes zijn dun genoeg om het voor elkaar te krijgen. We hebben het zeer recent getest en het werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
Anoniem: 291252 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:03:
Er zijn veel dure manieren om dit op te lossen maar je kunt ook een stopnaald gebruiken. Als je de stopnaald aan de achterkant losknipt en dan de twee stangetjes en de gewenste positie zet kun je ze er met gemak uit het blokje drukken. De stopnaald is sterk genoeg en de pennetjes zijn dun genoeg om het voor elkaar te krijgen. We hebben het zeer recent getest en het werkt goed!
En dat deed het hem! Bedankt.

Aan de voorkant van de stekker zitten 2 gaatjes naast de ijzeren verbinding. Als je deze indruk wip je hem er zo uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Op mijn werk heb ik voor dergerlijke zaken ook een heel geavanceerde tool liggen: zo'n plastic binddraadje die met een metalen draadje binnenin verstevigd is, ontmantel daarvan beide uiteinden, en plooi aan een kant het metalen draadje netjes dicht tegen elkaar dubbel over +- 1cm.
Met het dunne of dikke uiteinde kan je (voorzichtig en met beleid) erg veel loskrijgen, maar voor connectoren waarvan je het "vasthoud-lipje" kan zien zitten werkt een injectienaald wel sneller, als je de truuk beet hebt kost elk contactje je minder dan 5 seconden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
naftebakje schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:45:
Op mijn werk heb ik voor dergerlijke zaken ook een heel geavanceerde tool liggen: zo'n plastic binddraadje die met een metalen draadje binnenin verstevigd is, ontmantel daarvan beide uiteinden, en plooi aan een kant het metalen draadje netjes dicht tegen elkaar dubbel over +- 1cm.
Met het dunne of dikke uiteinde kan je (voorzichtig en met beleid) erg veel loskrijgen, maar voor connectoren waarvan je het "vasthoud-lipje" kan zien zitten werkt een injectienaald wel sneller, als je de truuk beet hebt kost elk contactje je minder dan 5 seconden.
Klopt. Met een minischroevendraaier komt je een eind. En niet te bang zijn met het eruit trekken
Pagina: 1