Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stalf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2021
Goeiemorgen,

Tot voor kort had ik heb een schijf van 320gb 3 partities:
1. Windows XP (40gb)
2. Windows Vista (40gb)
3. Data (240gb)

Omdat ik Windows XP nooit meer gebruik, wou ik die partitie verwijderen, en de vrijgekomen schijfruimte toevoegen aan de Data-partitie. Omdat Norton Partition Magic niet werkt onder Vista, heb ik gebruik gemaakt van Acronis Disk Director Suite. Het hele proces verliep goed, maar toen de pc opnieuw op startte, kon ie niet meer met Vista booten.

Vervolgens heb ik maar een oude schijf tijdelijk in de pc gehangen, daar Windows XP op gezet, en Norton Partition Magic geïnstalleerd. Deze geeft nog maar 1 naamloze partitie weer op mijn schijf, met de status: [bad]. Verder heb ik binnen dat programma geen mogelijkheden om de partitie(s) aan te passen.

Ik heb nu verschillende programma's geprobeerd, onder andere: Active Partition Recovery; File Scavanger; Ontrack EasyRecovery & GetDataBack. Al deze programma's geven de schijf weer zoals het zou moeten zijn: 1 - Windows Vista partitie (40gb) en 2 - Data partitie (280gb). Echter, de pc kan nog steeds niet opstarten met Vista.

Is er een programma waarmee ik de partities zo in kan stellen dat alles weer normaal verloopt, en zo ja, hoe gebruik ik die?
Alvast bedankt voor de reacties.

N.B.: In het programma Active Partition Recovery worden de partities op de schijf als volgt weergegeven, in deze volgorde:
- Unallocated space
- Extended partition (onder verdeeld in:)
(* Vista)
(* Data)
- Unallocated space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
stalf schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:45:

Vervolgens heb ik maar een oude schijf tijdelijk in de pc gehangen, daar Windows XP op gezet, en Norton Partition Magic geïnstalleerd.
Is niet geschikt voor NTFS 3.1 wat in Vista gebruikt wordt.
Ik heb nu verschillende programma's geprobeerd, onder andere: Active Partition Recovery; File Scavanger; Ontrack EasyRecovery & GetDataBack. Al deze programma's geven de schijf weer zoals het zou moeten zijn: 1 - Windows Vista partitie (40gb) en 2 - Data partitie (280gb). Echter, de pc kan nog steeds niet opstarten met Vista.
Start eens op met de Recovery Environment van de Vista DVD en kijk of je wat kan zien? Ik denk dat je enkel je bootloader kwijt bent (na je XP remove actie), dus dat zou een vrij eenvoudige herstel actie moeten zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Of start eens op met de bootable CD die je met Disk Director kan laten branden. Die herkent gelukkig ook (o.a.) moderne SATA controllers, dus dat zal vast wel werken. Wellicht kun je daarme beter zien wat er gebeurd is.

Ff wat anders: hoe ging het proces dat Disk Director uitvoerde? gaf hij nog waarschuwingen van het een of ander? En heb je vooraf wel netjes een chkdsk /f uitgevoerd?

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 14-02-2009 22:48 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stalf
Bedankt voor jullie antwoorden.
Inmiddels ben (was) ik zover dat er bij het opstarten de melding in beeld kwam:

NTLDR ontbreekt.
Druk CTRL + ALT + DEL om het systeem opnieuw op te starten.

Verder niets.

Ik heb vervolgens de pc opgestart in de Recovery Environment van de Vista DVD, en daar de automatische probleemoplosser z'n gang laten gaan. Nu komt bij het opstarten de melding over NTLDR niet meer in beeld, maar nu blijft de pc zichzelf herstarten, iedere keer zo'n 3 à 4 seconden na het eerste opstartscherm. (daar waar de melding staat 'Press del. to enter set-up' en dergelijke.)

Om de vraag van _Thanatos_ Te beantwoorden, Disk Director heeft geen waarschuwingen gegeven, en ik heb vooraf chkdsk uitgevoerd, maar daar kwam geen resultaat uit.
Ik heb ook de raad van _Thanatos_ opgevolgd om de boot cd van Disk Director op te starten, maar daar herkent ie alleen de oude stoffige schijf waar ik nu tijdelijk XP op heb gezet. Geen spoor van de Vista schijf.

[ Voor 12% gewijzigd door stalf op 15-02-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
stalf schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:31:
Bedankt voor jullie antwoorden.
Inmiddels ben (was) ik zover dat er bij het opstarten de melding in beeld kwam:

NTLDR ontbreekt.
Druk CTRL + ALT + DEL om het systeem opnieuw op te starten.

Verder niets.
Wat ik al dacht dus :)
Ik heb vervolgens de pc opgestart in de Recovery Environment van de Vista DVD, en daar de automatische probleemoplosser z'n gang laten gaan. Nu komt bij het opstarten de melding over NTLDR niet meer in beeld, maar nu blijft de pc zichzelf herstarten, iedere keer zo'n 3 à 4 seconden na het eerste opstartscherm. (daar waar de melding staat 'Press del. to enter set-up' en dergelijke.)
Dan is er nog steeds iets niet fris, probeer eens direct na je BIOS scherm met F8 voor één van de andere opstartmogelijkheden te kiezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stalf
Hiep Hoi :D

Zo lang bezig met zo'n probleem, en dan is de oplossing zo uitermate simpel:
Start --> uitvoeren --> cmd
H:\boot\Bootsect.exe /NT60 All
Met H: = Vista DVD.

Hij loopt weer als een zonnetje :)
In ieder geval hartelijk dank voor de reacties!
Pagina: 1