Kan interne IP adres op Sitecom WL-308 Router niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-03 13:20
Hallo,

Afgelopen donderdag heb ik een nieuwe router gekocht, de Sitecom WL-308 300N XR Gaming Router. Standaard installatie ging gemakkelijk en snel. Omdat ik met de standaard instellingen niet helemaal tevreden ben wilde ik de DHCP scope veranderen en verkleinen, en het interne IP adres wijzigen.

Standaard staan deze op:
interne IP: 192.168.0.1

DHCP:
192.168.0.100 t/m 192.168.0.200.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om deze naar welke instelling dan ook te wijzigen. Dit is niet de eerste router die ik instel en vraag me echt sterk af of ik iets fout doe, over het hoofd zie of dat het apparaat gewoon niet goed functioneerd.

Het instellen van de wireless verbinding ging wel zonder problemen. Op de site van Sitecom de laatste firmware gedownload en deze geinstalleerd. Toen nog naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar ook dit mog niet helpen.

Iemand een idee???

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-03 12:59
Als ik naar Sitecomm ga en de handleiding opzoek. Dan vind ik op pagina 25 perfect beschreven wat ik moet doen. WL-308 300N XR liggen om even te testen of de beschrijving ook functioneert maar verwacht dat dat eigenlijk geen probleem moet zijn.

Waar je wel even rekening mee moet houden is dat omdat je op IP verbind, je naar het nieuwe IP verbinding moet leggen omdat je anders op een verkeerd adres verbonden bent.
Eventueel als je buiten je subnetmasker komt moet je ook je IP van je computer aanpassen naar de nieuwe situatie.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Robku78
Bedankt voor je reactie, helaas werkt dit niet.

Ik kan normaal inloggen in de router en het ip adres wijzigen. Zodra ik op 'Save' klik ververst de pagina en staat het ip adres terug op de default 192.168.0.1. Op deze pagina met instellingen kan ik alles aanpassen maar zodra ik op 'Save' klik staat alles weer terug naar de default instellingen.

DHCP kan ik ook niet uitzetten, of de scope wijzigen van 192.168.100 - 200 naar 10 t/m 50 b.v.

Overige pagina's met instellingen worden wel opgeslagen.

Zoals ik al eerder zij, het is niet de eerste router die ik instel maar heb dit nog niet mee gemaakt. Maar misschien zie ik wel iets over het hoofd.

• nsa1984
Robku78 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:57:
Bedankt voor je reactie, helaas werkt dit niet.

Ik kan normaal inloggen in de router en het ip adres wijzigen. Zodra ik op 'Save' klik ververst de pagina en staat het ip adres terug op de default 192.168.0.1. Op deze pagina met instellingen kan ik alles aanpassen maar zodra ik op 'Save' klik staat alles weer terug naar de default instellingen.

DHCP kan ik ook niet uitzetten, of de scope wijzigen van 192.168.100 - 200 naar 10 t/m 50 b.v.

Overige pagina's met instellingen worden wel opgeslagen.

Zoals ik al eerder zij, het is niet de eerste router die ik instel maar heb dit nog niet mee gemaakt. Maar misschien zie ik wel iets over het hoofd.
Dat klinkt inderdaad wel erg gek. Misschien toch een foutje in de firmware dat het niet correct opgeslagen word / kan worden. Denk dat je dan even contact moet opnemen met sitecom.

Wilde gedachte: Als je de instelling verandert. Saved en daarna een herstart. ondanks dat je de instellingen niet op het scherm ziet veranderen. Misschien dat de router het dan wel pakt, maar als je dat al geprobeerd hebt heb ik denk ik geen extra hulp kan bieden :$.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen idee wat er bij jou fout gaat. Ik heb sinds een paar weken dezelfde router en heb meermaals het interne IP aangepast en DHCP scope veranderd. Hier draait:
Firmware Version: 2.1, 2008/10/20
Wel valt me op dat het WiFi gedeelte niet zo goed herstelt als je kanaal en/of encryptietype verandert: na dat te doen moet je eigenlijk router en met WiFi aangesloten Windows apparaten rebooten (Windows gaat ook barslecht om met een netwerk dat 'opeens' andere eigenschappen heeft). Mogelijk dat hier iets vergelijkbaars speelt met de router. Eens met nsa1984 dus: instelling wijzigen, opslaan, en dan hard stroom eraf en erop.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 14-02-2009 16:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Robku78
Heb gisteren nog contact gehad met de Sitecom Hotline en deze hebben het ook nog nooit eerder gezien. Op advies van hun heb ik de router in de winkel omgeruild voor een andere. Bij aankomst thuis deed deze het zonder problemen.Waarschijnlijk toch iets niet goed in het apparaat.

De oude probeerde ik in te stellen via de pc waar IE 8 op staat geinstalleerd. Toch heb ik ook het vermoeden dat dat ooknog wel tegen gewerkt heeft. De nieuwe router met mijn laptop en IE 7 geinstallleerd zonder problemen.

• nsa1984
Robku78 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 17:38:
Heb gisteren nog contact gehad met de Sitecom Hotline en deze hebben het ook nog nooit eerder gezien. Op advies van hun heb ik de router in de winkel omgeruild voor een andere. Bij aankomst thuis deed deze het zonder problemen.Waarschijnlijk toch iets niet goed in het apparaat.

De oude probeerde ik in te stellen via de pc waar IE 8 op staat geinstalleerd. Toch heb ik ook het vermoeden dat dat ooknog wel tegen gewerkt heeft. De nieuwe router met mijn laptop en IE 7 geinstallleerd zonder problemen.
Dan ben ik stiekum toch nog best nieuwsgierig naar of het inderdaad incompatibel is met ie8. Kun je dat voor mij nog testen of is de ie8 computer inmiddels verandert?

Als het namelijk een ie8 probleem is dan is dat denk ik best nuttige informatie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaag...

Iig heb ik het met Firefox 3 en Chrome 1.0 zonder problemen kunnen bedienen. Klinkt dus nogal als een IE8 bug als ik het zo hoor.

Oslik blyat! Oslik!

• Robku78
De ie8 PC draait nog maar niet lang meer. Had eerst op mijn laptop ook IE 8 geinstalleerd maar verschillende site reageerde toch anders dan ervoor. Omdat ik niet vertrouw op een uninstall van zoiets heb ik deze ff snel opnieuw geinstalleerd en daar heb ik nu geen problemen meer mee.

Zal het vanavond nogmaals testen op de IE8 pc, en laat het dan nog weten.

-----------
Edit:
Net nogmaals geprobeerd met IE8 om het interne IP te wijzigen en dit lukt weer niet. Ook de DHCP scope kan ik niet wijzigen.

Misschien toch ie8 bug.

[ Voor 19% gewijzigd door Robku78 op 16-02-2009 16:39 ]

Pagina: 1