Poorten openen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Hoi!

Ik ben op het moment bezig een poort te forwarden voor http. Helaas gaat dit niet heel geweldig. Ik zal eerst even de situatie schetsen zoals hij hier is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
IS/RA
  |
ZyXEL (192.168.1.254)
  |
Sitecom (192.168.0.1 volgens zichzelf en waar je heen verbind om in de web-config te komen.) (192.168.1.34 volgens clientlist van de Zyxel)
  |
/ | \
CLIENT (192.168.0.130)

Ik heb in de Zyxel ingesteld dat de default-server 192.168.1.34 is.
In de Sitecom heb ik poort 80 geforward naar 192.168.0.130
Maar als ik check via de portcheck op de website van uTorrent blijf ik houden dat hij zegt dat hij dicht zit.
Er draait wel iets op die poort, namelijk UsbWebServer. Hij is ook gewoon lokaal te bereiken op IP
192.168.0.130
Firewall van beide routers uit. En er is ook geen firewall op 192.168.0.130.

Ik heb al geprobeert ipv de default server het handmatig te doen. Dus alleen poort 80 laten doorsturen naar 192.168.1.34. Of direct naar de client, dus poort 80 naar 192.168.0.130. Maar dat mocht allemaal niet baten.

Wat doe ik hier fout? Zie ik iets over het hoofd waar ik niet bij stil heb gestaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Xaero op 14-02-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste wat mij opvalt is dat je niet meldt waarom je 2 routers achter elkaar hebt staan ;)

En je vertelt je nergens wat de 192.168.1.34 is. Je zei dat het lokaal lukte, via 192.168.1.130, dan zou dit het goede ip adres moeten zijn. Heb je de service die op poort 80 draait ook al vanaf het internet proberen te bereiken? Dit lijkt me iets betrouwbaarder dan de uTorrent portcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Xaero schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:38:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
IS/RA
  |
ZyXEL (192.168.1.254)
  |
Sitecom (192.168.0.1 volgens zichzelf en waar je heen verbind om in de web-config te komen.) (192.168.1.34 volgens clientlist van de Zyxel)
  |
/ | \
CLIENT (192.168.0.130)

waar ik niet bij stil heb gestaan?
Als ik je verhaal zo lees zou het moeten werken, maar 2 maal NAT acher elkaar is nooit een goed idee.
Probeer de sitecom eens te verbinden met de Zyxel via een lan poort ipv een wan poort zodat alles in het 192.168.0.0 netwerk komt.
Zet dan ook op 1 van beide de dhcp server uit.

[ Voor 39% gewijzigd door gjs op 14-02-2009 10:48 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
misschien kan www.portforward.com je verder helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:45:
Het eerste wat mij opvalt is dat je niet meldt waarom je 2 routers achter elkaar hebt staan ;)

En je vertelt je nergens wat de 192.168.1.34 is. Je zei dat het lokaal lukte, via 192.168.1.130, dan zou dit het goede ip adres moeten zijn. Heb je de service die op poort 80 draait ook al vanaf het internet proberen te bereiken? Dit lijkt me iets betrouwbaarder dan de uTorrent portcheck.
De reden is dat de Zyxel een modem & router is met maar 1 LAN-poort. Verder heb ik het ook door andere mensen laten checken of zij konden verbinden, zonder resultaat.
gjs schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:47:
Als ik je verhaal zo lees zou het moeten werken, maar 2 maal NAT acher elkaar is nooit een goed idee.
Probeer de sitecom eens te verbinden met de Zyxel via een lan poort ipv een wan poort zodat alles in het 192.168.0.0 netwerk komt.
Zet dan ook op 1 van beide de dhcp server uit.
Dus de Sitecom in een lanpoort van de Zyxel prikken? Ik zal zo eens even checken, maar ik dacht dat hij al in een LAN-poort zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
IS/RA
  |
ZyXEL (192.168.1.254)
  |
  |
/ | \
CLIENT ([b]192.168.0.130[/b])

Ik heb in de Zyxel ingesteld dat de default-server 192.168.1.34 is.
In de Sitecom heb ik poort 80 geforward naar 192.168.0.102
Maar als ik check via de portcheck op de website van uTorrent blijf ik houden dat hij zegt dat hij dicht zit.
Wil je poort 80 gebruiken voor uTorrent? Dan lijkt me dat je de poortforwarding goed hebt gedaan, maar naar het verkeerde IP.
Er draait wel iets op die poort, namelijk UsbWebServer. Hij is ook gewoon lokaal te bereiken op IP
192.168.0.130
Je hebt naast dat je uTorrent wilt gebruiken ook nog een "httpserver" daarvoor heb je bijna verplicht poort 80 nodig. Draait die "httpserver" op ip 192.168.0.130?
Firewall van beide routers uit. En er is ook geen firewall op 192.168.0.130.
Firewall van beide routers steek je voorbij door de portforwarding, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Ik heb al geprobeert ipv de default server het handmatig te doen. Dus alleen poort 80 laten doorsturen naar 192.168.1.34. Of direct naar de client, dus poort 80 naar 192.168.0.130. Maar dat mocht allemaal niet baten.
Vanaf de Zyxel direct naar de client forwarden zal inderdaad niet lukken omdat je een:
Internet -> router -> router -> clients setup hebt.
Vanaf de Zyxel door naar de sitecom router, en vanaf de sitecom router naar de client zou wel moeten functioneren.
Wat doe ik hier fout? Zie ik iets over het hoofd waar ik niet bij stil heb gestaan?
Probeer je wel vanaf een andere verbinding dan de internet verbinding op de zyxel te testen naar de poortforwarding?
Verder heb je een dubbele router setup en dat is doorgaans vragen om problemen. Kun je motiveren waarom je dat hebt?
Controleer je IP adressen nog eens goed. In je schema staat een ander IP dan in de tekst. Typefoutje is zo gemaakt en tjah dan wil het inderdaad niet werken.

edit:
Even in reactie op wat hier tussendoor al boven gezet is.
De sitecom zal inderdaad in de lan poort van de zyxel zitten. Wat "we" bedoelen. Is dat de kabel van de zyxel naar een lan poort van de sitecom pluggen. Daarna de dhcp van de sitecom uitschakelen. Hierdoor zal de sitecom functioneren als een domme switch, en blijft alles "achter" 1 router zitten, en dat maakt jouw leven een stuk eenvoudiger.

[ Voor 7% gewijzigd door nsa1984 op 14-02-2009 10:54 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
nsa1984 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:51:
[...]

Wil je poort 80 gebruiken voor uTorrent? Dan lijkt me dat je de poortforwarding goed hebt gedaan, maar naar het verkeerde IP.
Nee, ik gebruikte enkel de uTorrent portcheck om te kijken of hij open was. ;)
Je hebt naast dat je uTorrent wilt gebruiken ook nog een "httpserver" daarvoor heb je bijna verplicht poort 80 nodig. Draait die "httpserver" op ip 192.168.0.130?
Nee, alleen een http-server. Utorrent doe ik op een andere poort.
Verder heb je een dubbele router setup en dat is doorgaans vragen om problemen. Kun je motiveren waarom je dat hebt?
Aangezien de Zyxel een modem functie heeft (zoals hierboven ook al gemeld) en ik meerdere computers aan wil sluiten. Zonder een extra switch/router kan dat niet naar mijn weten. Aangezien de sitecom ook nog wireless kan, heb ik die maar genomen.
Controleer je IP adressen nog eens goed. In je schema staat een ander IP dan in de tekst. Typefoutje is zo gemaakt en tjah dan wil het inderdaad niet werken.
Inderdaad een typefoutje, heb hem even verandert
Is dat de kabel van de zyxel naar een lan poort van de sitecom pluggen.
Zal ik zo eens even checken ;)
Daarna de dhcp van de sitecom uitschakelen. Hierdoor zal de sitecom functioneren als een domme switch, en blijft alles "achter" 1 router zitten, en dat maakt jouw leven een stuk eenvoudiger.
Zal ik ook eens proberen zometeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik heb ze nu met elkaar verbonden zoals jij hebt uitgelegt. Dus de DHCP uitgezet in de Sitecom, en ik krijg nu IP-adressen van de Zyxel. Maar nu kom ik niet meer de Sitecom in. Enig idee hoe dat kan? En hoe ik dat kan verhelpen? Ander ipadres geven aan de webbased-config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:48
Je moet nu het ipadres wat de zyxel heeft gegeven aan de sitecom intypen om in de sitecom te komen.
Zoek dat op in de zyxel. Verder heb je nu niks meer te zoeken in de sitecom, je wilt je poorten in de zyxel gaan forwarden. De sitecom routeert nu niks meer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Xaero schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:58:
Ik heb ze nu met elkaar verbonden zoals jij hebt uitgelegt. Dus de DHCP uitgezet in de Sitecom, en ik krijg nu IP-adressen van de Zyxel. Maar nu kom ik niet meer de Sitecom in. Enig idee hoe dat kan? En hoe ik dat kan verhelpen? Ander ipadres geven aan de webbased-config?
Waarschijnlijk heb je het sitecom lan adres nog niet omgezet naar een 192.168.1.x adres.

Even de sitecom los halen, een computer op de lan poort van de sitecom aansluiten.
Als je de dhcp server al hebt uitgeschakeld, een statisch ip in je computer invoeren in de 192.168.0.x reeks.
Verbinden met de sitecom pagina die nog leeft op 192.168.0.1.
Daar het LAN ip aanpassen naar iets in 192.168.1.x Zorg daarbij ervoor dat die X buiten je DHCP range valt, anders kun je ip conflicten krijgen.
Dan alles weer loskoppelen.
Sitecom weer via een lan poort aan de zyxel.
Computer weer op dhcp zetten
Computer ook aan de sitecom koppelen.
Controleren of je nu met het 192.168.1.x adres op de sitecom terecht kunt.

Het ip 192.168.1.34 wat je sitecom van je zyxel router gekregen heeft zat op de wan poort, en is inmiddels niet meer geldig. Daarnaast is configuratie vanaf de WAN poort meestal geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Het is me nu allemaal wel gelukt na aardig wat modem factory-resets etc. Maar het werkt.

Enkel alleen bij mijn uTorrent poort, en niet bij de HTTP 80 poort. Volgens uTorrent portcheck is uTorrent wel open kwa poort, maar de HTTP 80 niet. Terwijl ik niks anders heb gedaan dan de poort veranderen. Dit heb ik ook even laten checken door een vriend, die ik heb laten connecten naar mijn ip. Ook dat gaf geen resultaat.

Verder heb ik Apache dus maar omgegooit naar de poort van de torrent, ook zonder resultaat. Het lijkt wel of hij op de ene of andere manier geen apache accepteert. Of dat Apache niet correct uitzend.. Als ik UTorrent instel op poort 80, geeft hij wel gewoon aan dat de poort open is..

Kan het ook zijn dat Telfort dit blockeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Xaero schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:33:
Het is me nu allemaal wel gelukt na aardig wat modem factory-resets etc. Maar het werkt.

Enkel alleen bij mijn uTorrent poort, en niet bij de HTTP 80 poort. Volgens uTorrent portcheck is uTorrent wel open kwa poort, maar de HTTP 80 niet. Terwijl ik niks anders heb gedaan dan de poort veranderen. Dit heb ik ook even laten checken door een vriend, die ik heb laten connecten naar mijn ip. Ook dat gaf geen resultaat.

Verder heb ik Apache dus maar omgegooit naar de poort van de torrent, ook zonder resultaat. Het lijkt wel of hij op de ene of andere manier geen apache accepteert. Of dat Apache niet correct uitzend.. Als ik UTorrent instel op poort 80, geeft hij wel gewoon aan dat de poort open is..

Kan het ook zijn dat Telfort dit blockeert?
Geen idee of telfort http probeert tegen te houden.
Wat je nog zou kunnen doen is de httpserver in dmz zetten.
Als je de portforwarding goed hebt ingesteld dan moet dat in orde zijn. Helemaal gezien het feit dat het met uTorrent nu wel "goed" gaat. Je hebt het systeem dus wel door.

Zit me net te realiseren. Moet jij het type verkeer aangeven voor diie portforwarding regels? http is een TCP variant als ik het me goed herinner, maar misschien helpt het om dat type op beide of op de andere van de twee te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:28
Ik zal hier mijn vraag maar even neerzetten:

Iemand die een beetje verstand heeft van poorten en routers? Nu ik mn nieuwe laptop heb, heb ik natuurlijk ook draadloos internet. Ik maak gebruik van een (legale!) website waar ik torrent van af kan halen en ook share. Echter krijg ik nu constant het bericht dat ik niet connectable ben.

Ik maak gebruk van Bittorrent als download programma en zie hier staan dat ingesteld is dat er random gekozen wordt voor een poortnummer voor binnenkomende connecties. Nu staat die bijv. op 50058.

Als ik dit nummer intoets bij de test op de website zie ik dit:

Peer #1
Test from Dallas, TX: no
Peer #2
Peer #3
Peer #4

Kortom, downloaden gaat prima, files sharen lukt dus niet. Als ik naar mijn router ga via IE browser zie ik wel dat ik iets kan doen met "delen van spelen en toepassingen" met deze opties:

Kies een taak ...

- Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen
- Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
- Een spel of toepassing wijzigen

Moet je wellicht hier iets open zetten voor Bittorrent? Ik heb al aangegeven in de windows firewall dat Bittorent toegestaan is

Alvast bedankt!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1