Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mozbackup ism Firefox 3.0.6 NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds enkele uren Vista Ultimate 64-bit en had van mijn XP Professional SP2 een backup gemaakt van Firefox. Nu start ik Mozbackup om hem terug te halen en kies gewoon voor restore/filenaam en ok. Firefox staat niet aan in taskmanager, maar als ik hem opnieuw opstart zie ik mijn oude bookmarks etc er niet instaan terwijl ik toch default als profiel heb aangeklikt.

Kan iemand mij hiermee helpen of hebben jullie meer gegevens nodig?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je niet gewoon een kopie van je profiel? Dat is veel makkelijker. Of wil je slechts specifieke data terugzetten?

Start Firefox ook even met -p op om te zien of er soms nieuwe profielen bij gekomen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 14-02-2009 01:41 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeg maar een complete backup gemaakt van mijn oude firefox dus bookmarks/passwords etc. Ik heb firefox in uitvoeren al opgestart en dan default aangeklikt maar zie nog steeds niets.

• Room42
  • Niet online
Ja, ik heb mozbackup in een vaag verleden wel eens gebruikt, maar dat was toen (voor mij) niet ideaal. (Nu geen ervaring meer mee).

Tegenwoordig pak ik gewoon de inhoud van mijn profiel directory en plak die in mijn nieuwe profiel directory. Na een verse install betekent dat dus dat je Firefox een keer moet starten + sluiten en dan de inhoud van het nieuwe profiel vervangen door die van de backup.
Het mooie is dat dit ook platform onafhankelijk is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Misschien voor nu wat laat maar ik kan je te zeerste foxmarks password/bookmarks synchroniser aanraden.
http://www.foxmarks.com/

Een prima addin voor FF die al je bookmarks en (als je dat wilt, hoeft niet) passwords voor je opslaat.

Verwijderd

Topicstarter
@Khildin thanks.

@sjaak kan ik dat nu alsnog doen heb de backupfile nog wel namelijk?

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 01:54:
[...]
@sjaak kan ik dat nu alsnog doen heb de backupfile nog wel namelijk?
Ja, als je je oude profiel nog hebt, kopieer je die er gewoon in (wel eerst de nieuwe inhoud verwijderen).

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 14-02-2009 01:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik heb is een .pcv file en die moet uit te lezen zijn, wat kan hier in hemelsnaam het probleem zijn? Of is dit bestand wel degelijk uit te lezen als een profiel, zoja hoe? :)

LOL Sjaak thanks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 02:09 ]

• Room42
  • Niet online
Ja, dat is echt een enig bestand. :+

Is dat het MozBackup bestand? Zo te zien wel. Geen idee, google ff, zou ik zeggen. Ik denk dat het slechts een selectie van nuttige bestanden is. Maar goed, dat moet wel te vinden zijn.

Omg, zie gewoon het eerste punt in de FAQ 8)7 Haha nou daar ga je wel uit komen, dus. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Room42 op 14-02-2009 02:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp er nu niks meer van. Heb het .pcv bestand uitgepakt in het beschikbare profiel en bestanden vervangen maar tot op heden geen result of doe ik weer eens iets verkeerd? :P

• Room42
  • Niet online
Hoe kun je nou "geen resultaat" hebben? Ook een foutmelding is resultaat ;)

Zonder meer info over het bereikte 'resultaat' kan ik je niet vertellen of en wat je verkeerd doet. Je vertelt namelijk niet wat je had en wat je nu hebt (behalve 'niks'). Vertel wat je hebt geprobeerd en hoe je zeker weet dat je de juiste directory's gebruikt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Allright here we go:

Ik heb dus het .pcv bestand uitgepakt en in de directory gezet zoals aangegeven op die website. Ik start Firefox op en ik zie Firefox maar nergens mijn belangrijke bookmarks en opgeslagen passwords. Ik krijg dus geen foutmelding ;)

Ik heb ook MozBackup geprobeerd maar tevergeefs. Ik kom er gewoonweg niet aan uit. Ook nog even op een Firefox community gekeken maar ook zonder resultaat :(

• Room42
  • Niet online
Lees dit eens.

http://kb.mozillazine.org/Bookmarks

Met die informatie kun je controleren of je bookmarks überhaupt wel in de backup zitten.

Pagina: 1