Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] herinstallatie na moederbord wissel

Pagina: 1
Acties:

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:43

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Mijn originele asus moederbord (nvidea chipset) is een paar maanden geleden kapot gegaan.
Via een RMA'tje heb ik het laten repareren en in de tussen tijd heb ik gebruik gemaakt van een ander tijdelijk bordje (intel chipset).
Helaas was daar een herinstallatie nodig omdat ik niet meer kon opstarten met het oude bord.

Nu is het oude bord weer terug en wil ik dat weer terug in mijn pc steken.
Ik wil niet nogmaals vista opnieuw installeren daar heb ik mijn buik wel vol van onderhand.
Dus is er een manier om de huidige installatie (waar ik nu nog in werk) te behouden en toch een ander moederbord met een andere chipset te installeren..??
Een image draaien heeft geen zin want ook daarin staan de chip set drivers.
Een nieuwe activatie is niet zo een probleem daar kom ik wel over heen.. :P

Ik heb reeds op google gezocht maar vond geen relevante informatie, enkel verhalen over reactivatie.
Ook hier gezocht en maar 1 topic dat in e buurt kwam (mei 2008) maar met maar 1 antwoord ook weer over heractivatie.

Dus concreet:
Is het mogelijk ??
zo ja wat moet ik in de huidige installatie doen/verwijderen om dat mogelijk te maken.??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bommes schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:28:
Dus concreet:
Is het mogelijk ??
zo ja wat moet ik in de huidige installatie doen/verwijderen om dat mogelijk te maken.??
Maar een antwoord: misschien, daar kom je alleen achter door te proberen. Echter, het is onverstandig, een herinstallatie is meestal beter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Bommes schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:28:
Een image draaien heeft geen zin want ook daarin staan de chip set drivers.
Beetje mosterd na de maaltijd, maareuhm, had ff een image gemaakt van je oude installatie voordat je vista ging installeren met dat intel-bord erin?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Doe die mosterd maar op een vette hema worst..:)
het oude moederbord deed niks meer dus weinig image te draaien daar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:01
Installeer de deploy tools van de Vista DVD;
sysprep je Vista installatie;
switch je moederbord;
boot, je krijgt dan een mini setup...

the older I get, the better I was...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Bommes schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:36:
Doe die mosterd maar op een vette hema worst..:)
het oude moederbord deed niks meer dus weinig image te draaien daar.
Die image had je kunnen maken met het intel-bord dus, zoiets hoeft niet per sé vanuit windows natuurlijk. ;)

Maar verder ben ik het eens met gambieter. Het kan goed gaan. Maar ik zou het persoonlijk niet doen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Kees-Jan schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:42:
Installeer de deploy tools van de Vista DVD;
sysprep je Vista installatie;
switch je moederbord;
boot, je krijgt dan een mini setup...
Dankje dat ga ik proberen.
quote: xander
Die image had je kunnen maken met het intel-bord dus, zoiets hoeft niet per sé vanuit windows natuurlijk
Maar verder ben ik het eens met gambieter. Het kan goed gaan. Maar ik zou het persoonlijk niet doen
Dat klopt, alleen kwam ik er niet aan uit in dos, was al blij dat ik in dos al mijn bestanden geback-upped kreeg op een dvd.
Of het verstandig is of niet valt over te discussiëren, maar ik heb wel genoeg van het opnieuw moeten updaten van de hele handel en het herinstalleren van alle nadien geïnstalleerde proggies.
Het draait nu goed op het tijdelijke moederbord alleen ondersteund die geen sli dus dat is eigenlijk de enigste reden om mijn oude bord weer terug te steken.
Maar goed ik dwaal af, Kees-jan dankje voor je antwoord ik ga het proberen.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:01
oops, sysprep staat al standaard "geinstalleerd"
de 1e regel kan je dus vergeten...
of is het inmiddels al gelukt?

zie ook http://www.windowsnetwork...eploying-Vista-Part5.html

the older I get, the better I was...

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 14:36
Je kon ook opstarten met het intel bord en in apparaatbeheer alle raidcontrollers en standaard IDE/SATA drivers verwijderen. Als je dan alles afsluit en het andere bord terug aansluit zou de pc gewoon moeten starten en moet je alleen nog de juiste drivers installeren.
Hou er wel rekening mee dat dit je windows installatie zal vertragen.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
@ Kees-jan:
Ik ben er vanwege grote drukte op mijn werk nog niet aan toegekomen, heb me net wel even zitten inlezen op die site waarvan je de link had gepost.
Het is me nog niet geheel duidelijk ik zie dat dat sysprep erg veel mogelijkheden heeft waarvan er een aantal in de vertaling in mijn hoofd blijven steken..

@ looin:
Die mogelijkheid heb ik ook voorbij zien komen en het lijkt me nog de makkelijkste manier.
Kun je misschien uitleggen waarom het de vista installatie zal vertragen..??
Of wordt het dan een erg moeilijk verhaal..??

Pagina: 1