"Wij weten wel beter" is arrogant en betweterig. Kom met argumenten ipv proberen zo je gelijk te halen.
Nu heb ik het alleen over de USA, als voorbeeld, maar geloof je niet dat andere geheime diensten, wat denk je van de mensen van Mugabe, de Chinese diensten, de diensten van Iran, en destijds Irak, of Israel en Syrie dat soort dingen niet doen?
Onderbouw het ipv conclusies te trekken.
Maar goed, wat voorbeelden uit de USA omdat ik die toevallig ken:
Iedereen kan weten dat de Taliban en Al Qaida door de CIA zijn bewapend in de strijd tegen de Russische bezetting in Afghanistan, dat de CIA Irak een sterk leger heeft geschonken om de oorlog tegen Iran te kunnen winnen (dezelfde massa vernietigingswapens die tegen Koeweit en tegn de Koerden werden ingezet), dat doodseskaders werden bewapend door de CIA om een communistische revolutie in El Salvador te voorkomen, dat in Europa geheime gevangenissen waren, vorig jaar nog, de lijst van misdrijven is lang en treurig, en nu denk jij dat ze geen malware op computers installeren, maar wel een miljarden kostend afluisternetwerk in stand houden?
En dat die malware voornamelijk op Windows voorkomt zal geen verrassing zijn, want daar valt de grootste winst te halen. Dat daarnaast Windows vanwege verschillende redenen erg geschikt is om malware te accepteren helpt ook.
Perfect voorbeeld van een drogredenering. Omdat geheime diensten al die dingen doen, luisteren ze ook je computer af. Martelingen in Guantanomo Bay of bewapenen van doodseskaders zijn echter compleet irrelevant als het gaat om de rol van geheime diensten in malware verspreiding.
Wat je hier doet is "omdat A=B en B=C, is Z ook gelijk aan A".
Dit stond allemaal in mijn reactie, in samengevatte vorm.
Dat je nu uitspraken in deze moderatie-discussie gaat meenemen in je moderatie-overweging ben je naar mijn mening fout bezig
Waarom? Er wordt je uitgelegd waarom je reactie negatieve scores haalt, en hoe je het kan verbeteren. Ipv je vast te bijten in je zelfgestelde gelijk kun je ook proberen open te staan voor de adviezen die je krijgt, en zo je posts te verbeteren

.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.