Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 11:25
Hoi, heb deze pc gehad zonder onderdelen, enkel case + moederbord.
Heb hiervoor gekocht een Celeron D 326, 1GB DDR2 en een HDD SATAII.

Het probleem is, na dit allemaal aangesloten te hebben, dat bij het op spanning zetten van de pc de CPU FAN als een bezetene draait (slowt niet down) en geen signaal op het scherm. Ook geen indicatie beeps. Power led blijft oranje.
Heb het geheugen al uitgesloten, de CPU gekocht van iemand die het heeft getest.

Ik gok de voeding, maar weet het niet zeker en ben bang dat na kopen voeding het uiteindelijk aan het bord ligt (zonde van het geld).

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn (en zijn er wel small form factor voedingen te koop)?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken.
Probeer eerst eens je CMOS te clearen en kijk of hij überhaupt teken van leven geeft. Piepjes hoor je ook alleen als je een systemspeaker op je moederbord aan hebt gesloten, zoek deze dus even op om aan de hand van de beepcodes verder te komen. Ook kijken of het geheugen wel goed vast zit en of je CPU en je geheugen wel op de QVL van je moederbord staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Wiethoofd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:56:
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken.
Probeer eerst eens je CMOS te clearen en kijk of hij überhaupt teken van leven geeft. Piepjes hoor je ook alleen als je een systemspeaker op je moederbord aan hebt gesloten, zoek deze dus even op om aan de hand van de beepcodes verder te komen. Ook kijken of het geheugen wel goed vast zit en of je CPU en je geheugen wel op de QVL van je moederbord staan.
Ik was al zover met CMOS en systeem speaker (die geintegreerd zit op het bord). Geheugen ook al uitesgloten door een werkende uit een ander systeem erin te steken. Voeding heb ik zojuist ook uitgesloten, het bord aan een andere voeding aangesloten en precies hetzelfde symptoom.

Het kan nu zijn, CPU of Moederbord. Maar heb jammer genoeg geen 775 cpu om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

spectator schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:14:
Geheugen ook al uitesgloten door een werkende uit een ander systeem erin te steken.
Dat betekent alleen dat het geheugen werkt, dat betekent niet dat het op jou moederbord werkt.
Het kan nu zijn, CPU of Moederbord. Maar heb jammer genoeg geen 775 cpu om te testen.
Het verhaal van het geheugen gaat ook voor je CPU op, zolang (een van) beide niet op de QVL (Qualified Vendors List) van je moederbord staan of niet door je huidige BIOS-versie ondersteund worden kunnen het perfect werkende onderdelen zijn, maar niet willen werken op jou moederbord vanwege incompatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Wiethoofd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:32:
[...]

Dat betekent alleen dat het geheugen werkt, dat betekent niet dat het op jou moederbord werkt.

[...]

Het verhaal van het geheugen gaat ook voor je CPU op, zolang (een van) beide niet op de QVL (Qualified Vendors List) van je moederbord staan of niet door je huidige BIOS-versie ondersteund worden kunnen het perfect werkende onderdelen zijn, maar niet willen werken op jou moederbord vanwege incompatibiliteit.
De CPU wordt ondersteund (het model kan ook worden aangeschaft met de Celeron D serie).
Wbt geheugen, het is van hetzelfde type (DDR2 667) als wat er initieel in zat (alleen het merk wijkt af).

Het blijkt ook dat het moederbord een Foxconn G33M02 mATX is (http://www.foxconnchannel...view.aspx?ID=en-us0000319), dat een zo breed mogelijke lijst van componenten ondersteund. Iig, ik geloof niet dat een DIMM werkend in een P35 chipset het niet zal doen in een MB met een G33 chipset.

Ik kan een C2D 8500 uit een pc halen (alleen zie ik op tegen die berg van een heatsink) en eens proberen.

Groet. Spectator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Het was de CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

En wat was het met de CPU? Stond niet op de QVL (net iets andere stepping) of was hij stuk of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Wiethoofd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:50:
En wat was het met de CPU? Stond niet op de QVL (net iets andere stepping) of was hij stuk of...?
Stuk.. Heb diezelfde CPU op een ander bord (GA-EP35) geprobeerd en ook geen teken van leven.
QVL (of ondersteund) had ik uitgezocht voordat ik de CPU kocht.
Pagina: 1