[SRV2k8-VISTA] Printers over het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-01 17:06
Hallo iedereen,

Een ander probleempje met de net nieuwe server. Server 2008 SBS + Vista Clients.
Ik krijg het gewoon weg niet voor elkaar om een printer te "deployen". (iemand een mooi Nederlands woord daarvoor?)

De printer is aangesloten op één van de cliënts, en is daar aangewezen als gedeeld (ook in de active directory). Op de server zie ik de printer, in de Console, en heb ik de printer deployed via het printer management. Ik heb per user en per computer geprobeerd, werkte allebei niet.

Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb al talloze guides gevolgd, maar het werkt niet.
Ik heb zelf eens nagedacht, en ik heb nergens een driver file kunnen aangeven ofzo. Dit zou dus automatisch, via het netwerk moeten gaan. Maar nee, dit is niet het geval.

Iemand ideeën...

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je zal toch ergens iets van logs moeten hebben denk ik :)
Is er helemaal niks terug te vinden in je eventlogs over het policybased uitrollen van je drivers?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb zomaar het vermoeden dat het hier om drivers zal gaan. SBS is x64. Misschien helpt het als je zorgt dat x64 en x86 drivers beide op de printserver staan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ceesietopc
Logboek geeft inderdaad wel wat duidelijkheid.

Over de printer:
Group Policy was unable to add per computer connection \\CASESRV\Samsung CLX-216x Series. Error code 0x8007007b. This can occur if the name of the printer connection is incorrect, or if the print spooler cannot contact the print server.

Zo te zien gaat het ook fout op de naam van de printer. Ik ga hier wat mee fröblen :)

Jammer genoeg zie ik hier ook gelijk een berg andere errors.
Onder andere over Firefox Deployment, maar dat is offtopic.
Wél ontopic is dat ik ook errors krijg van "Send to Onenote" driver, "PrimoPDF" driver en een SolidEdge driver. Deze zal ik ook op de server nog even installeren.

• ceesietopc
Ik snap al iets meer van het probleem.
Ik kan vanaf de server al niet printen op de printer. Testpagina afdrukken werkt niet. Terwijl ik wel gewoon een werkende verbinding heb. Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken?