Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 16:34
Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/pointui/pointui.jpg

Deze week is de langverwachte nieuwe versie van PointUI uitgekomen. Dit programma vervangt je today-scherm in Windows Mobile 6 toestellen, en maakt de meestgebruikte functies bedienbaar met de vingers.

Het programma is grotendeels vergelijkbaar met oplossingen als SPB Mobile Shell, maar zal op punten minder uitgebreid zijn. Op dit moment is er alleen de gratis versie te krijgen, de betaalde, welke meer features zal kennen, zal binnenkort te koop zijn.

Op dit moment zijn de volgende features hoofdmoot van het programma:
  • Today-scherm met hierop het weer, de afspraken voor vandaag en die voor morgen. Eveneens zijn er RSS-headlines van Google News.
  • 'Call History' op contact uitgesorteerd
  • My Applications-scherm waarin veelgebruikte programma's (9) kunnen worden geplaatst
  • My Contacts-scherm, waarin 9 contacten kunnen worden geplaatst, alsmede de mogelijkheid álle contacten te bekijken
  • Knop voor het openen van het messaging-scherm (waar je kan kiezen tussen text messages en outlook e-mail)
Het today-scherm met het weer, afspraken etc, kan door middel van een simpele vingerbeweging naar links of naar rechts, veranderd worden. Voor dit deel van het scherm zijn de volgende 'applets' beschikbaar:
  • Today (eerder al beschreven)
  • Messaging (hier kan je de afzender en eerste woorden van de laatste 4 smsjes of outlook mails inzien)
  • Slideshow (afbeeldingen in slideshow)
  • World (weer, tijd van een vooraf gedefinieerde plaats, nog geen Nederlandse plaatsen beschikbaar)
  • Tasks (de takenlijst uit windows mobile)
Deze features zijn niet wereldschokkend, maar het mooie is dus dat ze met de vinger te bedienen zijn, wat al heel wat betere bediening geeft, en dat er applets toegevoegd kunnen worden. Doordat deze gemaakt moeten worden door 'de community' zijn er zo kort na lancering nog geen zinvolle applets beschikbaar (zie kop 'customizable').

Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/pointui/screenshots.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/pointui/screens.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/pointui/video.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/v/R3UGPBv8XOs]

Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/pointui/customizable.jpg

Wat moeten we zonder 'customizability'? Niks! Daarom kan je toevoegingen op Pointui2 downloaden. Het gaat hier om applets, en om themes.

Vooralsnog zijn beide niet in overdaad aanwezig, wegens het prille bestaan van het programma. Daarnaast heeft het ontwikkelteam van PointUI bij een migratie van een eigen CMS naar Wordpress, per ongeluk (?) alle oude forumposts weggegooid. Het forum wat er voor in de plaats komt is nog niet erg sterk ingedeeld, maar vooralsnog is het als volgt te vinden:

Het thema-subforum op de PointUI website

Het applets-subforum op de PointUI website

Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/pointui/linksres.jpg

PointUI website
Het thema-subforum op de PointUI website
Het applets-subforum op de PointUI website
Downloadlinks (onderin, ik doe liever niet aan hotlinking)

Vragen, opmerkingen, aanvullingen via DM. Topic wordt geupdate bij belangrijke updates aan het programma, bij nieuwe applets die de moeite waard zijn of bij nieuwe mooie skins.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 17:59

Creesch

bla bla!

* Creesch neemt aanloop en schopt...

Ik had sinds de aanschaf van mijn tp altijd spb mobile shell draaien, het nare van deze shell is dat deze volledig over wm heenvalt en daarmee ook soms over applicaties. Ook qua aanpas baarheid is het niet de meest gebruiksvriendelijke wm shell op de markt. Standaard zit je vast aan 1 theme met verschillende kleur variaties, via een omweg zijn er wel themes te installeren maar ook dit werkte niet helemaal.

Om een lang verhaal kort te maken, gister kwam ik pointUI Home 2 tegen en wilde het eens proberen en tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Het programma installeert zich als today plugin, daardoor blijft de taskbar net zoals met touchflo zichtbaar en werkt erg soepel. De community heeft ondertussen ook niet stil gezeten en heeft ondertussen een flink aantal applets+mods en themes uitgebracht.

Zelf maak ik gebruik van de volgende applets:
Flipclock
Afbeeldingslocatie: http://www.pointui.com/wp-content/uploads/appletthumb_flipclock.png

Appointments
Afbeeldingslocatie: http://www.pointui.com/wp-content/uploads/appletthumb_appointments.png

5 day forecast
Afbeeldingslocatie: http://www.pointui.com/wp-content/uploads/appletthumb_fivedaysforecast.png

Device manager
Afbeeldingslocatie: http://www.pointui.com/wp-content/uploads/appletthumb_commmgrautolock.png

Tot slot nog een paar screenshot van hoe ik mijn device heb ingericht.

Afbeeldingslocatie: http://www.garbage-bag.nl/pof/Home2Screen01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.garbage-bag.nl/pof/Home2Screen02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.garbage-bag.nl/pof/Home2Screen03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270487

Heb het zelf geinstalleerd gehad en vond het een gigantische battery-drainer. Dat is oko de reden dat ik hem er weer af heb gegooid. Kon met mijn Touch Diamond bij normaal gebruik de 24u niet eens halen... Met TF3D zit ik ongeveer op 50% na 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Appart, ik gebruik het zelf op een touchpro en met "normaal" gebruik (elke uur mail checken, weer en in totaal ongeveer een halfuur per dag mobiel internetten) gaat pointUI zover ik het kan beoordelen even lang mee als touchflo3d.

Wat schijnt te helpen is de world en today applet te verwijderen. Vooral de today applet kan vervelend zijn vanwege de google news ticker.
Als ik zo even op de point ui fora rondneus kom ik wel verschillende verhalen tegen dus het kan met verschillende builts te maken hebben (nog steeds in ontwikkeling) of de apparaten of het gebruik van applets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had zelf in de xml file de rss-feed er al uit gegooid. Mijn batterijverbruik was dus al zonder die feed. Weer updaten had ik ook op elke 4 uur ofzo gezet ipv een paar keer per uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

Er is trouwens ondertussen een nieuwe build beschikbaar 2.0.28b
http://www.pointui.com/ne...uild-2028b-now-available/

en in de release note staat het volgende:
Battery Saving Improvements

We did a fair amount of testing to see if there were ways to improve battery life, and we found a number of bugs where Home was not behaving as expected - particularly when in the background. These have been fixed and on some devices may provide noticeably improved battery life.
:)

en nog een ton aan andere verbeteringen, hoewel ik er nog niet achter kan komen hoe ik bookmarks in het bookmarks menu zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag het al ja. Ik wacht nog ff af tot de Sonnar interface helemaal klaar is en geef het dan nog een kans...

Hier de Sonnar interface trouwens, ziet er erg slick uit vind ik!

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/372/sonnarui1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/3778/sonnarui2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:38

Gaitman

The Real One

Ziet er goed uit. Ik heb in het verleden ook wel eens een versie gebruikt echter liep ik altijd tegen kleine irritaties op. Deze dan maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:25
Ik gebruik Home 2 al sinds de eerste beta (op mijn Xperia). Hiervoor was het SPB panel mijn standaard panel, maar nu is Home 2 dat geworden.

De vloeiende animaties maken het een zeer aantrekkelijke schil om windows mobile en ook de vingervriendelijkheid is zeer prettig.

Ook oogt het wat zakelijker met de Sonnar UI. Er zijn nu al een aantal applets aangepast naar het uiterlijk van Sonnar.

In de nieuwste versie van Home 2 is er ook gedacht aan WVGA devices en kunnen applets gebruik maken van de extra pixels (ik heb tot nu toe maar 1 mod van het weather panel gezien die hier gebruik van maakt).

Al met al ben ik zeer tevreden met de Beta van Home 2 en ik kan niet wachten tot de final er is. De free version heeft trouwens wat beperkingen ten opzichte van de betaalde versie, maar van de betaalde versie is er geen beta (niet voor zover ik weet en kan lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

is inderdaad geen publieke beta van. wel zijn sommige zaken al opgelost door aplet mods (messaging aplet) opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Nakebod

Nope.

Waarschijnlijk blijft de Free versie voor mij prima voldoen, draai nu een paar weken PointUI ipv TouchFlo 3D.
Pro lijkt mij momenteel niet veel toe te voegen, o.a. 3 extra applets, maar dat betekend ook weer meer geheugengebruik.

Mis alleen de traagheid van TouchFlo 3D :+ En ja, mijn HTC heeft een custom rom, tweaks, en alles. Scollen tussen verschillende applets is in PointUI zoveel sneller.

Zoals ik in de meuktracker al zei, aanrader:
Messaging 4.0 ipv de standaard Messaging
5 day forecast
SystemInternals V2

En voor de fun, MLStockTicker.
En ik zag nog een interessante, alleen nog geen VGA versie beschikbaar: Today w/ small Flip Clock and Batt Meter

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch

Creesch

bla bla!

http://www.pointui.com/ne...028e-maintenance-release/
er is alweer een nieuwe versie, voornamelijk hardware button fixes zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101841

Ik ben echt helemaal weg van Pointui home2. Vind het echt zeer mooi werken.

Ik heb alleen een groot probleem. Ik krijg geregeld verschillende foutmeldingen, waarna ik alleen met een softreset weer wat met mijn telefoon kan. :(

Het begint met de volgende foutmelding van windows mobile:

Er is een fout opgetreden bla die bla met het volgende bestand:

home2.exe

Als ik deze fout eenmaal heb gehad, komt daarna ook nog vaak:

shell32.exe error
gwes.exe error

De enige oplossing is om dan dus een softreset te doen. Probleem blijft zich dan echter voordoen.

Mijn telefoon is de Xperia X1, heb Pointui als panel en als schil over het home-scherm gebruikt. Ook zonder extra applets of themes komt de foutmelding. De langste tijd dat ik zonder foutmelding heb kunnen werken met Pointui is 3 dagen. Zodra de foutmelding verschijnt en ik een soft reset doe is de fout altijd meteen weer terug (zolang ik Pointui hierna niet opstart komt er geen foutmelding).

Enige oplossing om Pointui weer werkend te krijgen is de-installeren en daarna opnieuw installeren.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?? Wil graag met dit mooie progje blijven werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283869

Anoniem: 101841 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:10:
Ik ben echt helemaal weg van Pointui home2. Vind het echt zeer mooi werken.

Ik heb alleen een groot probleem. Ik krijg geregeld verschillende foutmeldingen, waarna ik alleen met een softreset weer wat met mijn telefoon kan. :(

Het begint met de volgende foutmelding van windows mobile:

Er is een fout opgetreden bla die bla met het volgende bestand:

home2.exe

Als ik deze fout eenmaal heb gehad, komt daarna ook nog vaak:

shell32.exe error
gwes.exe error

De enige oplossing is om dan dus een softreset te doen. Probleem blijft zich dan echter voordoen.

Mijn telefoon is de Xperia X1, heb Pointui als panel en als schil over het home-scherm gebruikt. Ook zonder extra applets of themes komt de foutmelding. De langste tijd dat ik zonder foutmelding heb kunnen werken met Pointui is 3 dagen. Zodra de foutmelding verschijnt en ik een soft reset doe is de fout altijd meteen weer terug (zolang ik Pointui hierna niet opstart komt er geen foutmelding).

Enige oplossing om Pointui weer werkend te krijgen is de-installeren en daarna opnieuw installeren.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?? Wil graag met dit mooie progje blijven werken!
Ik heb precies het zelfde probleem, vind het zeer vervelend aangezien ik Pointui gewoon erg fijn vind werken. Helaas valt het bij mij op deze manier nog niet te gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 17:32
craze_ schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:19:
Appart, ik gebruik het zelf op een touchpro en met "normaal" gebruik (elke uur mail checken, weer en in totaal ongeveer een halfuur per dag mobiel internetten) gaat pointUI zover ik het kan beoordelen even lang mee als touchflo3d.

Wat schijnt te helpen is de world en today applet te verwijderen. Vooral de today applet kan vervelend zijn vanwege de google news ticker.
Als ik zo even op de point ui fora rondneus kom ik wel verschillende verhalen tegen dus het kan met verschillende builts te maken hebben (nog steeds in ontwikkeling) of de apparaten of het gebruik van applets
Hoe haal je de RSS feed van Google uit de XML. Wil namelijk die er niet inhebben, maar wel die today applet?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Geen idee of dat werkt, (Niet zelf getest) maar je kan proberen in de Home2\AppletRibbon\Today\ de Cities.xml te editen, en daar de Google News URL uit weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:25
Op het PointUI forum http://community.pointui.com/ Kan je ook veel vragen stellen en antwoord/oplossingen krijgen. De developpers zelf zijn namelijk heel actief. Ik denk dat je daar meer kans van slagen hebt.

Overigens kan het ook aan andere applicaties liggen die je draait (ik weet niet of dat het geval is), die niet goed samenwerken met Home2. Als ik Wisbar Advance 3 gebruik wordt mijn Home2 panel gesloten als ik een open scherm sluit (contactpersonen, of agenda oid). ook cracht dan de panalmanager en gwes.exe, en nog veel meer.

[ Voor 3% gewijzigd door BooYooToo op 21-03-2009 09:02 . Reden: Link naar forum toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat GWES (Graphics, Windowing, and Events Subsystem) crasht, is niet specifiek voor Home2 van toepassing (Al wordt het waarschijnlijk wel "aangestuurd" vanuit Home2), het is een algemeeen Windows Mobile proces. Had het in het begin vaak met de orginele HTC Rom's, later met custom roms vrijwel nooit meer. Met Home2 heb ik het tot nu toe nog nooit gehad.
Maar ik zou dat probleem toch even aankaarten op hun eigen forum, gezien daar de developers rondhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101841

Anoniem: 283869 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 16:43:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem, vind het zeer vervelend aangezien ik Pointui gewoon erg fijn vind werken. Helaas valt het bij mij op deze manier nog niet te gebruiken :(
Heb je ook een X1 of niet?

Ik denk dat ik dit weekend een hard reset ga proberen, misschien dat dat nog wat uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101841 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:11:
[...]

Heb je ook een X1 of niet?

Ik denk dat ik dit weekend een hard reset ga proberen, misschien dat dat nog wat uitmaakt :)
Jep draai het ook op een X1, heb inmiddels wat progjes erafgehaald en tot nu toe geen error melding. Pointui blijft nu wel vaak een aantal tellen vastlopen. Jammer hoop dat er binnenkort een oplossing gevonden kan worden want pointui is geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik was zo zat van Pointui en zijn vastlopers dat ik besloten heb om mijn X1 te flashen naar rom 4.5. Nou wat een verademing. Prachtige interface, alles werkt snel en soepel, geen vastlopers en bovenal gaat de battery veel langer mee dan met Pointui. Pointui kan erg mooi zijn als het geen last heeft van errors vastlopers etc. Wil je echt genieten van je X1 gooi dan Itje's ROM erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 19:41
Wat ik me afvraag is die middelste knoppen rij, hoe krijg je die naar voren

Heb gister dit programma geïnstalleerd en heb nu boven in verschillende applets en onderin de 4 standaard knoppen maar je ziet op de afbeeldingen daar tussen in ook knopjes.
Ik heb een qvga scherm maar zie ook mensen met zo'n scherm die deze knoppen hebben.
hoe krijg ik dit ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Vassie18 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:42:
Wat ik me afvraag is die middelste knoppen rij, hoe krijg je die naar voren

Heb gister dit programma geïnstalleerd en heb nu boven in verschillende applets en onderin de 4 standaard knoppen maar je ziet op de afbeeldingen daar tussen in ook knopjes.
Ik heb een qvga scherm maar zie ook mensen met zo'n scherm die deze knoppen hebben.
hoe krijg ik dit ook zo?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze die in de laatste release eruit gehaald te hebben. Ik heb die middelste rij ook niet..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:59
Ik vind dit programma echt geweldig! Heel mooi en overzichtelijk...alleen een grote nadeel..hij slurpt mijn accu veel sneller leeg. Ik gebruik het in comb. met Xperia X1 als een panel. Verder heb ik Today en World applets uitgezet...

Gemeten met acbPowermeter...

Met scherm aan:
PointUi Home 2: 180mA
Standaard Windows Home panel:100mA

In slaapstand (dus scherm uit)
PointUi Home 2: 80mA
Standaard Windows Home panel: 10~15mA

Wel jammer dat het zoveel stroom gebruikt :( Maar verder een topprogramma!

Edit: Ik gebruik de nieuwste versie.

[ Voor 3% gewijzigd door wenneyhanney op 19-04-2009 18:55 ]

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Hey, dat verklaard dus waarom mijn batterij maar 1 dag mee wilt, ook al staat de hele dag constant het scherm uit en gebeurd er verder niet dan wat mail binnenhalen.
Normaal kon ik 2-3 dagen halen (in theorie, als ik hem niet gebruik), maar nu kwam ik echt, met geen mogelijkheid boven 1 (werk)dag uit. Aan het einde van de dag is mijn batterij dan ook echt gewoon op of is het toestel simpelweg uit gegaan.

Bah bah, want de UI is echt een grote verbetering.

[Edit] Ook op de X1 trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 19-04-2009 22:00 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:59
SirNobax schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:59:
Hey, dat verklaard dus waarom mijn batterij maar 1 dag mee wilt, ook al staat de hele dag constant het scherm uit en gebeurd er verder niet dan wat mail binnenhalen.
Normaal kon ik 2-3 dagen halen (in theorie, als ik hem niet gebruik), maar nu kwam ik echt, met geen mogelijkheid boven 1 (werk)dag uit. Aan het einde van de dag is mijn batterij dan ook echt gewoon op of is het toestel simpelweg uit gegaan.

Bah bah, want de UI is echt een grote verbetering.

[Edit] Ook op de X1 trouwens.
Is dat echt zo? :S heb je wel de nieuwste Home 2 versie?
Bij mij kan het ong. 2~3 dagen halen met Home2 zonder iets te doen...zonder home ruim 4 dagen.

Hope for the best, prepare for the worst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Hmm, ik kan mijn telefoon niet echt meer pijlen kwa battery life. De ene dag zit hij 's avonds op 70%, de andere dag op 30%. Terwijl ik toch een redelijk strak 'structuur' heb hoe en hoeveel ik mijn telefoon gebruik.
Zodra ik mijn SIM verwijder is het volgends mij wel goed, maar dat kan elke keer toeval zijn uiteraard.

Vreemd, ik zal maar eens zo'n Mah-metertje installeren. Schept misschien wat meer duidelijkheid of het nu wel of niet door Home2 komt. (is idd de nieuwste versie, met Weather, systeminfo, flipclock en S2P/WMP plugin.)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Kwam dit topic toevallig ergens tegen. Sindsdien beetje aan't experimenteren met PointUi.

Zijn er nog leuke applets die aangeraden worden om er op te installeren?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1