Toon posts:

VPN vanuit het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ciao,

Zit momenteel in Milaan en wil graag een VPN verbinding met TU Eindhoven maken, maar dat werkt helaas niet. Nu heb ik een beetje gegoogled en het schijnt dat mijn provider (fastweb) geen IPsec en PPTP verbindingen kan maken. En vindt het zoiezo raar dat deze verbindingen niet werken. Maar mijn vraag is nu of er wellicht een andere manier bestaat om toch een VPN verbinding tot stand te brengen?

Alvast bedankt.

ciao,

marweecos

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Volgens google kan je UDP encapsulatie voor je vpn gebruiken of webvpn. Lijkt er alleen op dat de TUE dit niet aanbiedt. Alternatief is dat je ergens een server regelt buiten je huidige omgeving waarmee je vervolgens een VPN opzet.

Verwijderd

Topicstarter
Leon T schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 22:52:
Volgens google kan je UDP encapsulatie voor je vpn gebruiken of webvpn. Lijkt er alleen op dat de TUE dit niet aanbiedt. Alternatief is dat je ergens een server regelt buiten je huidige omgeving waarmee je vervolgens een VPN opzet.
Ok ik kan waarschijnlijk even op mn werk vragen om zoiets op te zetten via hun netwerk. Wat moet ik dan doen om de VPN werkend te krijgen via een server?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En goede client die niet de externe verbindingen sluit ;)
vaak doen cisco clients dit.
Daar mag je alleen contact hebben met hun en daardoor kan je niet via een vpn inbellen en daarna een nieuw vpn opzetten
Je kan het wel proberen met een desktop/server waar een VM op draait.
Dan draai je in de VM een VPN client. En log je met je eigen VPN in op de VMhost.
daardoor kan je via de ingebouwde tools toch je VM besturen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens een newbie tutorial voor dit, waar dit uitgelegd staat? Ik weet namelijk niet wat ik nu moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee....
Pagina: 1