Flash CS4 - FLVplayback, video's stoppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik heb een probleem met mijn FLVplayback in Flash CS4.
Om te beginnen denk ik dat ik mijn website niet op de meest sjieke manier heb opgebouwd,
ik ben dan ook nog maar een beginnende flasher.

Mijn site zit als volg in elkaar:
1 scene met daarin 20 frames, elk frame heeft een Actionscript met: stop();
op elk frame staat de standaard FLVplayer die in flash zit, deze speelt progressive videos.
aan de linkerkant staan buttons om naar andere frames te gaan.
met het volgende Actionscript:

Btn2.addEventListener(MouseEvent.CLICK, Pagina2);
function Pagina2(event:MouseEvent):void{
gotoAndPlay(2);
}

mijn probleem is nu, wanneer je een video aanzet, en tijdens het afspelen naar
een ander frame toegaat, de video niet stopt met afspelen, waardoor de audio
in de andere frame door blijft lopen, soms video's blijven afspelen in een andere frame,
de browser vastloopt enz... een boel problemen dus.

probleem 2: wanneer je twee maal op dezelfde button drukt, dan springt hij een frame
verder ipv dat hij op hetzelfde frame blijft staan naar waar ik verwijs. nu is dit niet zo'n
groot probleem, maar het is wat slordig.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft om video's stop te zetten wanneer er naar een
ander frame gegaan wordt.
Mijn zoekacties hielpen me niet verder, omdat dit allemaal ging over sites met 1 flvplayer
die verschillende videos inlaadde, bij mij staat op elke frame dus dezelfde flvplayer geplakt
die een andere video oproept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Dat probleem met twee keer klikken kun je misschien verhelpen door gotoAndStop te gebruiken.

Verder is er vast wel een stop() functie voor die video player. En waarschijnlijk kun je beter één player maken, en die buttons de player laten besturen. Zoiets als stop(); load(nummer); play().

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Bedankt voor de tip! gotoAndStop lost dit probleem idd op.

Achteraf dacht ik ook al dat het beter is 1 player te pakken en daar de verschillende files in te loaden, maar ik heb nu geen zin meer om dat allemaal aan te gaan passen. Daarom heb ik de volgende code aan de buttons toegevoegd, waarbij 'speler' staat voor de instance name van de FLVplayer.

Btn1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playerstop);
function playerstop(event:MouseEvent):void
{
speler.stop();

}

Dit lijkt te werken wanneer ik naar een frame met video naar een frame met video klik, en het werkt ook wanneer ik van een frame met video naar een frame zonder video klik. Maar wanneer ik vervolgens van frame zonder video naar frame zonder video klik krijg ik een foutmelding, om de simpele reden dat er geen speler is om te stoppen. Nu is dit verder geen probleem, ik krijg deze melding alleen bij het bekijken in InternetExplorer, de melding is vervolgens weg te klikken, zodat je door kunt gaan. En ik neem aan dat deze melding alleen gegeven wordt op pc's met het Adobe pakket erop. Of geeft Flash deze melding ook aan de 'eindgebruiker'? In firefox krijg ik deze meldingen overigens niet.