Bij mijn PC is onlangs de voeding overleden. Die heb ik ondertussen al vervangen. Met de nieuwe voeding wilde hij echter ook niet opstarten. De fans gingen wel draaien als ik de SATA aansluitingen van de voeding niet gebruikte, maar de BIOS kwam niet tevoorschijn.
Ik dacht dat de nieuwe voeding brak was.
Maar die hebben ze bij de winkel getest en zij zeggen dat ie goed is.
Wat ik nu nog verder gedaan heb:
Ik heb het mobo met videokaart + proc + geheugen nu op tafel liggen. Als ik de voeding aansluit, en ik start hem op, dan gaan de fans aan, maar geen BIOS op de monitor.
Ik heb een andere voeding geprobeerd, maar was precies hetzelfde.
Ik heb een andere videokaart geprobeerd, maar hetzelfde.
Ik heb de voeding in een ander systeem geprobeerd (geen disks aangelsoten) BIOS kwam wel in beeld.
Ik heb de BIOS al eens gereset, maar werkt nog steeds niet.
Nu denk ik dus dat het moederbord kapot is, maar is er eigenlijk nog iets anders wat ervoor kan zorgen dat de BIOS helemaal niet in beeld komt? Ik nam aan videokaart, maar die heb ik dus ook al eens vervangen.
Ik denk dat ik alles al geprobeerd heb, maar misschien hebben jullie nog ideeen.
Ik dacht dat de nieuwe voeding brak was.
Maar die hebben ze bij de winkel getest en zij zeggen dat ie goed is.
Wat ik nu nog verder gedaan heb:
Ik heb het mobo met videokaart + proc + geheugen nu op tafel liggen. Als ik de voeding aansluit, en ik start hem op, dan gaan de fans aan, maar geen BIOS op de monitor.
Ik heb een andere voeding geprobeerd, maar was precies hetzelfde.
Ik heb een andere videokaart geprobeerd, maar hetzelfde.
Ik heb de voeding in een ander systeem geprobeerd (geen disks aangelsoten) BIOS kwam wel in beeld.
Ik heb de BIOS al eens gereset, maar werkt nog steeds niet.
Nu denk ik dus dat het moederbord kapot is, maar is er eigenlijk nog iets anders wat ervoor kan zorgen dat de BIOS helemaal niet in beeld komt? Ik nam aan videokaart, maar die heb ik dus ook al eens vervangen.
Ik denk dat ik alles al geprobeerd heb, maar misschien hebben jullie nog ideeen.
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars