Welke sony vaio??

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views

• Glowingdevil
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05-2025
ik wil graag een nieuwe laptop gaan kopen en ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen 2 sony vaio. namelijk de VGN-FW31ZJ en VGN-FW21M. een paar van de verschillen hier tussen zijn de processor, grafisch geheugen, scherm resolutie en cache-geheugen.

even een klein lijstje: de bovenste is de FW31ZJ en de onderste is de FW21M

Cache-geheugen (L2 - KB)

6144

3072

Notebook Schermresolutie

16:9 wide screen WXGA++(1920x1080) X-black LCD Double Lamp

TFT kleurscherm WXGA++ 1600 x 900 X-black LCD

Levensduur batterij

2 Uur 10 Min.

3 Uur

Grafisch geheugen

512 MB DEDICATED VRAM

256 MB DEDICATED VRAM

Microprocessor

Intel® Core(TM)2 Duo Processor T9550 (2.66 GHz)

Intel® Core(TM) 2 Duo Processor P8600 (2.4 GHz)

Prijs

€1500

€1200

dit is natuurlijk niet de hele lijst maar de voor de rest zit er eigenlijk niet echt verschil tussen deze 2 laptops

nu wil ik graag weten welke ik het best kan kopen. ik wil er wel redelijke spellen op spelen zoals de nieuwe gta en world of warcraft. ook wil ik er film op kijken dus het beeldscherm is best belangrijk ( wat is eigenlijk het verschil tussen de beeldschermen) en wat is het verschil in prestaties tussen de processoren?, merk ik het verschil in cache geheugen en grafisch geheugen?

welke kan ik het beste kopen
alvast bedankt :p

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Zul je toch ook de videokaart type's moeten vermelden.. Geheugen zegt vrij weinig over de kaart.

Daarnaast, hoeveel werk geheugen zit er in, en het enige voordeel wat de goedkopere heeft is de langere accuduur, zoals ik het zie?

[ Voor 41% gewijzigd door rscheper op 13-02-2009 20:25 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral Aanschafadvies eens door te nemen.

Je kan advies vragen in [NBBG] Allround Notebook - december 2008. Probeer echter eerst wel zelf uit te zoeken wat je zo ongeveer nodig hebt aan specificaties. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG (te vinden in de CSL) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

P.S. Je hoeft niet nog een topic te openen, ik mag hopen dat je doorhebt dat ze niet zijn toegestaan!

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 13-02-2009 20:30 ]

Dit topic is gesloten.