[PHP] function.copy: Unable to access http://....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:39
Ik wil met PHP een lokaal bestand kopieren naar een subfolder dit werkt zonder problemen:

PHP:
1
copy('test.gif','files/test.gif');

Nu probeer ik hetzelfde te doen maar dan met een extern bestand:

PHP:
1
copy('http://www.google.com/intl/en_ALL/images/logo.gif','files/logo.gif');

Dit geeft de volgende error:

Warning: copy() [function.copy]: Unable to access http://www.google.com/intl/en_ALL/images/logo.gif

Deze functie werkt wel op 2 andere hosting accounts die ik bij andere providers heb.
Zou het kunnen dat dit met een server instelling te maken heeft, zo ja, weet iemand misschien welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Gewoon fread() en fwrite() gebruiken voor externe gegevens?

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Gewoon met file_get_contents() de boel inlezen, en met fwrite() zoals casmo zegt het allemaal in een file zetten. Dit is waarschijnlijk een instelling in PHP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Both source and dest may now be URLs if the "fopen wrappers" have been enabled. See fopen() for more details.
Lijkt mij de oplossing. :)

En het heeft te maken met de instelling allow-url-fopen

[ Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-02-2009 19:39 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:39
Ik wil eigenlijk het script niet meer aanpassen, maar liever het probleem oplossen :)

Jaap-Jan, thanx!! Dat moet het zijn.. Zal de provider eens mailen met de vraag of ze het kunnen Enablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
pim schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:41:
Ik wil eigenlijk het script niet meer aanpassen, maar liever het probleem oplossen :)

Jaap-Jan, thanx!! Dat moet het zijn.. Zal de provider eens mailen met de vraag of ze het kunnen Enablen.
Reken daar maar niet te vast op, de meeste hosting bedrijven zijn niet zo happig om dat aan te zetten. Succes, anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
pim schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:41:
Je begrijpt zelf toch ook wel hoe krom dat is hè?

Je bent door je huidige oplossing afhankelijk van je host. Door je code enigszins aan te passen kan je dat oplossen, ook voor wanneer je in de toekomst weer een host tegen komt die de "fopen wrappers" uit heeft staan.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19
Hoe denk je dat op te lossen door de code aan te passen?

fread() heeft een resource $handle nodig en die resource wordt (meestal) verzorgd door... tromgeroffel: fopen(). ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-02-2009 00:53 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

fopen wrappers zijn nogal een simpel te exploiteren security risk (met de juiste onprofessioneel geschreven code erbij) en staan daarom vaak uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Ik zou de oplossing dan ook hier zoeken.

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Jaap-Jan schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 00:52:
Hoe denk je dat op te lossen door de code aan te passen?
Curl of sockets gebruiken :)

En het liefst zelf een functie schrijven die controleert welke methoden van deze bruikbaar zijn en automatisch de goede kiest. Je zou de ene keer bij een host kunnen zitten waar curl uitstaat en sockets aan en de volgende keer ergens waar juist sockets uitstaan, maar curl aan.
Pagina: 1