Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met een MBO ICT-opleiding toen ik daarmee begon heb ik samen met mijn tante die aardig wat van computers weet een computer gekocht, ik heb allerlei lossen onderdelen gekocht en de computer helemaal zelf in elkaar gezet. Nu is mijn vraag ik heb een Asus p5k moederbord met Socket 775 en ik zou graag willen weten wat daar de beste CPU voor is, ik weet wel aardig wat van computers maar heb moeite om een beetje goeie CPU te vinden ervoor ik heb nu een: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 het is niet een slechte maar ik heb aardig wat geld gespaarde de laatste tijd dus wil ik weer wat nieuwe dingen in mijn computer stopen heb inmiddels al van computer van 2Gb werkgeheugen naar 4Gb gebracht en dacht misschien ondersteund mijn socket wel een goeie Quad-core CPU. Misschien handig om te weten ik speel voornamelijk games op mijn computer en zit vaak te downloaden op het internet.

Alvast bedankt,

NL-boswachter. :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op de Asus website zal een lijstje staan met welke processors ondersteund worden, al dan niet na een BIOS-update. Daar kun je dan vinden welke processor de maximale is die je kunt kopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Aangeven wat je budget is helpt over het algemeen ook wel :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 22:59
En anders kan je het toch ook gewoon aan je tante vragen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoi nl-boswachter, welkom op GoT.
Zoals gambieter al zegt kun je op de Asus website een cpu-supportlist vinden, waarop staat welke proc ondersteund wordt en welke bios je daarvoor nodig hebt.

We verwachten dat je dit soort dingen zelf even opzoekt voordat je een topic opent. Daarom gaat deze op slot. Mocht je er na zelf zoeken niet uitkomen, dan kun je altijd een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je hebt gedaan en waar je tegenaanloopt :)

Dit topic is gesloten.