Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Related topics tonen bij openen topic

Pagina: 1
Acties:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Ik wou net ff een topic posten op Stackoverflow.com, en ik zag daar nou eens een coole feature.

Van zodra je het onderwerp/titel hebt ingevuld bij het maken van een nieuw topic, verschijnen er een aantal reeds bestaande topics die mogelijk te maken hebben met het probleem waarvoor je een topic opent.

Nou dacht ik dat dit wel eens handig kon zijn @GOT. Op die manier kan je bv al een paar topics tonen die met het probleem van de TS te maken hebben; mocht deze niet eerder gezocht hebben, en zo voorkom je topics waarin we anders toch steeds weer naar de search moeten verwijzen.

Geen idee of het hier technisch mogelijk is; maar misschien door te zoeken in het subforum (of de groep) waarin de user z'n topic wil aanmaken, op de woorden die hij gebruikt heeft om z'n titel in te vullen ?

https://fgheysels.github.io/

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dan moet je er dus wel van uit gaan dat iemand een ladingdekkende titel invuld en niet invult "Help!! Stuk of FUBAR?" in PMG omdat je dan dus geen (zinnige) hits krijgt.

Verder 'moet' je voordat je een topic opent ook al je nodige research gedaan hebben lijkt me, dus zou je de topics die je bij het invullen tevoorschijn tovert ook al eerder gezien hebben.

Het lijkt me ook alleen handig in bepaalde forumdelen, LD, PMG, de meer hardware gerelateerde topics, omdat als je in SG/NSTM [Serie] intypt krijg je dus alle topics met datzelfde deel in de titel waar je juist een topic gaat/mag starten over een andere serie. In LD voorkom je wel makkelijker dubbele bugs en features etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Dan krijg je dus een realtime search? Lijkt me nogal een zware belasting op de servers gezien de hoeveelheid gebruikers op het forum..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ligt er aan wat de aantal zoekacties per tijdseenheid zijn tegenover de aantal nieuwe onderwerpen per zelfde tijdseenheid. Daar kan een dba iets meer over zeggen.

Absoluut een coole feature. Erg web 2.0, wat gers :P

Users die een crap titel invoeren hebben naar alle waarschijnlijkheid toch niet gezocht, die verdienen het niet op een oplossingsuggestie te krijgen :+

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 21:53:
Dan krijg je dus een realtime search? Lijkt me nogal een zware belasting op de servers gezien de hoeveelheid gebruikers op het forum..
Dat zal wel meevallen denk ik .... De search gebeurt pas op het moment dat de focus het onderwerp-tekstveld verlaat natuurlijk.

https://fgheysels.github.io/