Mijn geluid stoort enorm op mijn vaste computer maar..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275178

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds afgelopen week is mijn geluid slechter geworden. Ik maak gebruik van een Logitech Z-4 2.1 geluidinstallatie en als headset een Creative Fatality.

Nu is het zo wanneer ik muziek/films afspeel met bijvoorbeeld VLC media player, Winamp of gewoon de standaard Windows media player, Dan is het zo dat er een lichte ruis ontstaat zo af en toe. Een beetje geruis zoals je die hoort wanner je kabel tegen de audio input houdt tegen je pc. Maar dan is dit niet continu maar in regel maat.

De stappen die ik heb genomen zijn:
De kabels nagelopen op kabelbreukjes door een eentonige muziek stuk af te spelen en een beetje met de draad te bewegen. Helaas had dit geen effect op mijn geluid.

Ik merkte dit probleem pas op alleen met mijn headset voorheen. maar nu is het zo dat mijn speakers er ook last van hebben. Dus omdit goed te kunnen testen heb ik mijn geluid ook getest via mijn headset met de zelfde resultaat.

Mijn headset zit aangesloten op USB. ( dus dat heeft dan niks te maken volgens mij met geluidskaart onboard) / Ik heb mijn headset aangesloten met de gewone plugen aan de voorkant van mijn computer en ook nu is er geen verschil ( Dit heb ik tevens ook gedaan voor mijn speakers)

Nu lijkt het er op dat ik misschien beide speakers heb opgeblazen met niets is minder waar ,want wanneer ik mijn headset aansluit op mijn laptop ( die meestal slechter geluid leverd dan een computer ) deed alles het perfect zonder enige storing.

ik maak gebruik van Windows Vista Home Premium SP1 + laatste updates
Geluidskaart onBoard. ( tuurlijk is het geluid dan wat minder maar er moet geen gekraak/geruis aanwezig zijn)
Heeft iemand enige idee hoe ik dit kan oplossen

Alvast bedankt
P.S Sorry voor deze lange bericht maar ik moest duidelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:20
Je sluit zelf al de speakers, kabel en connector uit.
Waar het nog aan kan liggen:
- de hardware (onboard chip) staat op punt naar de hemel te vertrekken
- de software (drivers) zijn brak

Ik zou dan ook eens de drivers van de onboard kaart opnieuw installeren, BIOS resetten, Linux proberen en als er niets werkt zit er niets anders op: nieuwe geluidskaart kopen en problemen zullen weg zijn (of het probleem ligt aan een onlogische oorzaak :z).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.