Toon posts:

Is mijn nieuwe laptop beter?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :W

Ik heb een kleine vraag, ik heb via dell ooit een keer een laptop aangeschaft, na veel problemen heb ik toen een nieuwe laptop van Dell gekregen, met de volgende specificaties:

INSPIRON 1520 CORE 2 DUO T7250 2.00GHZ, 8
15.4" ULTRASHARP WIDESCREEN WSXGA+ (1680
JET BLACK COLOUR WITH MATTE FINISH WITHO
EURO SHIP ACCESSORIES - POWER CORD
DUTCH DOCUMENTATION INSPIRON 1520
VISTA RESOURCE DVD INSPIRON 1520 - (DIAG
2048MB 667MHZ DDR2 SDRAM (2X1024)
HARD DRIVE 120GB FREE FALL SENSOR (7200R
FIXED INTERNAL 8X DVD+/- RW DRIVE
90W AC ADAPTER
PRIMARY 6-CELL 56WHR LI-ION BATTERY
OPTIONAL 9-CELL 85WHR LI-ION BATTERY
NO CARRYCASE
NVIDIA? GEFORCE GO 8600M GT WITH 256MB D
FOR VISTA ONLY: INTEGRATED SOUND BLASTER
DUTCH - MODEM CABLE AND ADAPTER
INTEL? PRO WIRELESS 3945 802.11A/B/G MIN

Nu heb ik ook hier ook veel problemen mee, en ook nu krijg ik weer een nieuwe, nu vraag ik me of of deze wel beter, of tenminste even goed / snel is als de laptop die ik nu heb.....

De specificaties van de nieuwe:

Studio 1537
Intel Core 2 Duo T5800 (2.0GHz,800MHz,2MB) 1 0,00 0,00 S
Display : 15.4in Widescreen WUXGA with TrueLife - CCFL 1 S
Camera : Integrated 2.0 Mega Pixel Camera - CCFL 1 S
LCD Back Cover : Jet Black Colour Matte Finish 1 S
Ship Accessory : Dutch Docs 1 S
Resource DVD : Studio 1537 Diagnostics and Drivers 1 S
Memory : 2048MB (2x1024) 800MHz DDR2 Dual Channel 1 S
Hard Drive : 160GB Serial ATA (7200RPM) 1 S
Optical Drive : 8X DVD+/-RW Drive including software 1 S
Additional 9-cell 85W/HR LI-ION 1 S
Primary 6 cell 56W/HR LI-ION 1 S
Graphics : 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3450 1 S
Modem : European External 56K V.90 USB Modem 1 S
Wireless : Intel Wireless Card Label - Core 2 Duo 1 S
Wireless : Intel WiFi Link 5300 (802.11 a/g/n) Half Mini Card European 1 S
Operating System : Dutch Windows Vista Ultimate SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD 1 S

Vooral over de videokaart en de processor maak ik me een beetje zorgen...

Graag jullie inzichten!

dank je wel!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:22
Zoek zelf even de benchmarks op.
Het is voor jou even veel werk als voor ons ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar kun je achterkomen door benchmarks op te zoeken voor de processor en de videokaart. Je krijgt een grotere harde schijf en de klokfrequentie van het geheugen is hoger, dus waarschijnlijk zit het wel goed, maar dat kun je alleen zeker weten door die benchmarks op te zoeken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Nou, het eerste wat mij opvalt is het grote verschil in videokaart, de kaart in de oude (8600gt) is wel een stuk beter als die van de nieuwe, om de processor zou ik me alleen geen zorgen maken, ik denk niet dat je dat merkt. Maar als je af en toe een spelletje speelt is die 8600gt toch wel een stuk fijner.

En wat ze hierboven zeggen natuurlijk 8)

[ Voor 6% gewijzigd door FraggedMe op 13-02-2009 18:19 ]

erutangis

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2025
Een Geforce Go 8600M GT is volgens mij wel beter dan die ATi HD3450
En T7250 vs T5800 duidelijk volgens mij ? niet super veel verschil maar toch ,,, voor exacte prestatieverschil ff benchmark op zoeken

[ Voor 29% gewijzigd door YaniSuN op 13-02-2009 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dus als ik dell bel en ik zeg dat ik niet een gelijkwaardige laptop krijg, dan wat ik nu heb, dan heb ik dus wel een punt?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die eerste is beter want die specs zijn met hoofdletters.

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
3450 is een stuk slechter dan een 8600GT. 8600 GT is een mid-range kaart, de 3450 een budget kaart.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:22:
hmm, dus als ik dell bel en ik zeg dat ik niet een gelijkwaardige laptop krijg, dan wat ik nu heb, dan heb ik dus wel een punt?
Ja en nee,
  • de harde schijf is wel degelijk groter in je nieuwe
  • je geheugen is ook sneller in de nieuwe.
  • Ook is het scherm een WUXGA dus de resolutie is weer wat hoger.
  • De processor zal iets trager zijn
  • de videokaart ook wel.
Het is maar wat jij belangrijk vindt.

[ Voor 18% gewijzigd door FragileM64 op 13-02-2009 18:33 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• YaniSuN
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-03-2025
MrAcid schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:23:
haha,,, bijna grappig
Je mag dan wel gelijk hebben maar of DELL dat ook zo vind en een andere laptop opstuurd is de vraag

Verwijderd

Topicstarter
PowerkTx schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:26:
[...]

haha,,, bijna grappig

[...]

Je mag dan wel gelijk hebben maar of DELL dat ook zo vind en een andere laptop opstuurd is de vraag
Nou, ik mag van een vervangende laptop verwachten dat hij minimaal aan de eisen voldoet van de laptop die vervangen wordt, ik lees op internet en hier dus dat dit niet zo is; ergo; ik mag van Dell een beter aanbod verwachten.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:23:
Niet alleen staan ze in hoofdletters, maar 90% van wat daar staat is compleet irrelevant voor de vraag van flanino. Dus waarom flanino dit er allemaal in heeft gezet, geen flauw idee.
En de vraag kan flanino uiteraard zelf beantwoorden door naar reviews en benchmarks te kijken van desbetreffende onderdelen. Dus flanino: succes ermee!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 12:08

Barrycade

Through the...

Ach een beter display (WUXGA is beter dan je vorige)
Een iets langzamere vid kaart (beide kaarten zijn nou ook weer niet fps monsters)
Grotere HDD
Sneller geheugen

Ja ik denk voor een laptop heb je een vergelijkbaar exemplaar. Als je nu een XPS had en nu een Studio zou krijgen kon je waar maken dat je een gamerslaptop had. Maar ik denk dat je niet echt een punt hebt.

Punt is waarschijnlijk dat je er beter van wilde worden?

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 18:28:
[...]

Nou, ik mag van een vervangende laptop verwachten dat hij minimaal aan de eisen voldoet van de laptop die vervangen wordt, ik lees op internet en hier dus dat dit niet zo is; ergo; ik mag van Dell een beter aanbod verwachten.
In mijn ogen is het ook een vergelijkbaar toestel, zie mijn post. Sommige zaken zijn beter, sommige zijn minder. Enkel als je games zou willen spelen, dan is je oude beter maar daar voor is een laptop toch niet gemaakt. :)

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Tsja, dit is een simpel uitzoekvraagje. Je kan gewoon zoeken op benchmarks en alles vergelijken. Vooral de videokaart kun je deze raadplegen en voor de processor deze

Zoals FragileM64 al aangeeft, sommige punten zijn beter, sommige minder. Volgens mij mag je hem gewoon wettelijk weigeren omdat subdelen minder zijn en dan met name de videokaart. Tenslotte heeft je huidige laptop ook al een scherm met vrij hoge resolutie en is een harde schijf in een laptop per definitie te klein eigenlijk (zeker in vergelijking met de desktops).

Daarentegen zul je nooit je videokaart kunnen vervangen, die is gewoon zo traag als stront en dat ga je absoluut merken als je gamed itt de andere zaken. Een harde schijf, geheugen en WLAN kaart kun je nog vervangen (de onderdelen die onder andere iets verbeterd worden). Ze staan wat mij betreft in schril contrast met de +- 50% tragere videokaart :X

Maar dit is nogmaals iets dat je prima zelfstandig kan uitzoeken en dat is ook wat we verwachten op GoT, lees ook eens Het algemeen beleid daarvoor. Deze sluit ik dus, maar ik denk dat je er nu wel uitkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 13-02-2009 19:11 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.