Exchange: forward naar contact {extern} relaying denied

Pagina: 1
Acties:

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:23
Hallo,

Ik wil op een specifieke user binnen onze OU op exchange 2003 ervoor zorgen dat alle emails die binnenkomen ook naar een GMAIL account worden geforward.

Ik heb deze simpele tutorial gevolgd : http://www.msexchange.org/tutorials/MF015.html

Ik heb dat voorheen ook als eens gedaan op een exchange 2000, maar nu op de 2003 krijg ik onderstaand melding op de user zijn inbox als ik de forward aanzet :

Your message did not reach some or all of the intended recipients.
The following recipient(s) cannot be reached:

There was a SMTP communication problem with the recipient's email server. Please contact your system administrator.
<"onze mailserver" #5.5.0 smtp;550 Recipient address rejected: Relaying denied>

enig idee waar de oorzaak kan liggen?

we werken wel op onze exchange met een smarthost , dit is de smtp van onze spamserver... Dus we gebruiken geen : use dns to route....

Alvast bedankt!!!

• NoFate
nu krijg ik zelfs geen error , maar de mails komen ook niet aan op mijn externe gmail account,...

ik snap er niets van...

Verwijderd

Specs van de contact please.. adressen wel goed gezet daarop?

• NoFate
ok , net nog even getest...

als ik : USE DNS to route to each adress aanzet op de connector binnen exchange 2003 dan werkt de forward feilloos...

Als ik onze smtp invul van onze spam server , dan komen de mails niet aan...

Verwijderd

Dan mag jouw exchange server blijkbaar niet relayen naar gmail van je spam server lijkt me zo.

• NoFate
ja , ik denk het ook...
ik heb inmiddels al een mailtje gestuurt naar mijn spam bedrijf...

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

Muggie

8 pm

Daar heb je niet veel aan denk ik, het is geen spam hier wat het probleem is, het is jouw mailserver die niet mag relayen ...

Je krijgt een mail van buiten en die wordt direct weer naar buiten doorgekopt, dat is relaying en dit regel je in de properties van je smtp virtual server ... maar ik raad je niet aan relaying aan te zetten want dan kom je op een andere manier wel bij je spambedrijf terecht binnenkort :)

PSN: mug_8pm

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Heb je al getest of het met een SMTP connector werkt? Met een SMTP connector stuur je de mail als het ware naar je ISP, deze stuurt het dan weer de wereld in.

Heb je ook reverse dns op je wan connectie. Ook adviseer je ook om de Exchange BPA(Best Practice Analyzer) te gebruiken, je vind een hele lijst van BPA's hier op mijn blog

[ Voor 69% gewijzigd door Turdie op 14-02-2009 00:38 ]

• NoFate
Muggie schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 23:40:
Daar heb je niet veel aan denk ik, het is geen spam hier wat het probleem is, het is jouw mailserver die niet mag relayen ...

Je krijgt een mail van buiten en die wordt direct weer naar buiten doorgekopt, dat is relaying en dit regel je in de properties van je smtp virtual server ... maar ik raad je niet aan relaying aan te zetten want dan kom je op een andere manier wel bij je spambedrijf terecht binnenkort :)
nee , klopt het is geen spam...

Maar jouw redenering kan ik niet volgen? Jij zegt "je krijgt een mail van buiten"...

dat is mijn probleem niet he... Ik heb een contact aangemaakt binnen mijn AD met een gmail adres.
Als ik naar deze contact een mail stuur, via forward , dan komt de mail wel aan op mijn gmail adres.
Maar alleen als ik de smarthost van de smtp connector disable (smtp die ik ingevuld heb bij smarthost is de SMTP van onze externe smamserver)

Gebruiik ik USE dns , dus geen smarthost , dan werkt het vlekkeloos

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NoFate schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 16:12:
Als ik naar deze contact een mail stuur, via forward , dan komt de mail wel aan op mijn gmail adres.
Van binnen de Exchange org?
Of bijvoorbeeld vanaf je Hotmail account > naar Exchange Contact adres > die forward het naar de Gmail box?
Gebruiik ik USE dns , dus geen smarthost , dan werkt het vlekkeloos
Die smarthost checkt je headers iets te strak naar jouw zin denk ik :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ja dit is een vreemd iets.. De constructie die je gebruikt is gewoon valide. Ik gebruik hetzelfde vanaf de zaak naar een klant. Dus als ik mail krijg op mijn mailbox vanaf bepaalde klanten, dan wordt dat doorgestuiurd naar een mailbox bij die klant via zo'n contact constructie.
De server die de error genereerd kan ook bijna niet je eigen mailserver zijn..en dat is wat ik vaag vind.. Waarom zou jouw mailserver wel een relay denied geven als je een smarthost gebruikt en niet als je zelf DNS gebruikt.. Dat begrijp ik niet.
Het zou logischer zijn als die smarthost die melding zou geven..

Het verschil zit in de locatie waar de DNS resolving plaats vind..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2009 17:44 ]

• NoFate
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:41:
Ja dit is een vreemd iets.. De constructie die je gebruikt is gewoon valide. Ik gebruik hetzelfde vanaf de zaak naar een klant. Dus als ik mail krijg op mijn mailbox vanaf bepaalde klanten, dan wordt dat doorgestuiurd naar een mailbox bij die klant via zo'n contact constructie.
De server die de error genereerd kan ook bijna niet je eigen mailserver zijn..en dat is wat ik vaag vind.. Waarom zou jouw mailserver wel een relay denied geven als je een smarthost gebruikt en niet als je zelf DNS gebruikt.. Dat begrijp ik niet.
Het zou logischer zijn als die smarthost die melding zou geven..

Het verschil zit in de locatie waar de DNS resolving plaats vind..
het is de smarthost die de error genereert he :) want als ik geen smarthost gebruik dan werrkt het wel..
Pagina: 1