Toon posts:

Welke videokaart bij dit systeem??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Pentium 2 233Mhz. ik heb nu een oude videokaart en ben op zoek naar een nieuwere, het liefs een met 32Mb, maar 16 voldoet evt. (liever niet :P) ook nog. Voornamelijk speel ik spelletjes op de pc dus hiervoor moet hij geschikt zijn.
Budget is max. F300,- (student he!! :7)
Welke kaart is het beste alternatief?

Verwijderd

Asus V7100 Geforce 2 Mx 295,-

Verwijderd

geheheh , ik zal eerst maar eens kijken of je een AGP poort hebt als je PCI hebt een voodoo3 ofzo .. ofdat je videokaart niet onboard zit anders word het een voodoo(X) want je moet eM dan doorlussen.
als je wel AGP hebt .. tja ..
eeen tnt 2 aangezien je systeem neit zoveel aan een geforce zal hebben

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel AGP, maar heeft iemand ook suggesties waar ik een goede videokaart dan het beste kan kopen?? 8-)

Verwijderd

www.mycom.nl
of de plaatselijke computer boer...

ik zal effe langs elke winkel gaan en de prijzen vergelijken , kan een hoop schelen , en laat je niets aansmeren door een 1 of andere lul hannes die dent dat ie er verstand van heeft .. (dixons ) hehehe

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
hou er wel rekening mee dat een videokaart van 200/300 piek (bijna) niks nieuws uit je pc haalt qua spellen...

als voorbeeld:

Ik had hier een P166mmx met een 2mb videokaart + 4mb 3dfx add-on staan... liep als een trein (relatief gezien dan :) )... vervolgens de videokaarten vervangen door een S3 Savage 4 16 MB PCI kaart... zag er mooi uit, maar ging allemaal niet sneller... processor bleef bottleneck !

En ik denk dus dat dat bij jou ook het geval zal zijn, dus voorkom een teleurstelling en koop max een 8/16 mb agp (2x) kaartje, of ga voor een betere videokaart bij een snellere processor...

Verwijderd

Topicstarter
De spellen die ik nu speel gaan snel genoeg en binnenkort (na de studiefinanciering :)) komt er een nieuwe processor in, dus dat komt wel goed. Dus het lijkt me wel verstandig om een 32Mb te nemen, toch??

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 10:21 schreef chris21 het volgende:
De spellen die ik nu speel gaan snel genoeg en binnenkort (na de studiefinanciering :)) komt er een nieuwe processor in, dus dat komt wel goed. Dus het lijkt me wel verstandig om een 32Mb te nemen, toch??
Wacht er dan mee ( met die videokaart kopen he )
En spaar nog ff door voor een veel snellere processor..
Ga ik ook doen..ik moet eigenlijk ook nieuwe videokaart.Maarja ik wil eerst nieuwe processor,kast en mobo....En dat gebeurd ook binnekort.

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ligt aan de snelheid van de processor die je gaat kopen...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
www.gistron.nl

hebben nu een geforce 2 mx met tv-out voor
245,-

net besteld voor m'n 2e pc :)

Verwijderd

Op maandag 26 februari 2001 13:48 schreef weareborg het volgende:
www.gistron.nl

hebben nu een geforce 2 mx met tv-out voor
245,-

net besteld voor m'n 2e pc :)
www.gistron.com dus.

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op maandag 26 februari 2001 13:51 schreef rabbit het volgende:

[..]

www.gistron.com dus.
sorry, inderdaad...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op maandag 26 februari 2001 10:02 schreef meernet het volgende:
geheheh , ik zal eerst maar eens kijken of je een AGP poort hebt als je PCI hebt een voodoo3 ofzo .. ofdat je videokaart niet onboard zit anders word het een voodoo(X) want je moet eM dan doorlussen.
als je wel AGP hebt .. tja ..
eeen tnt 2 aangezien je systeem neit zoveel aan een geforce zal hebben
Uhhhhh, alle P2 mobo's hebben een AGP poort;)

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Niet alle pentium 2 moederborden hebben standaard agp! Het eerste pentium2 chipset de 440FX heeft geen AGP! AGP is pas vanaf de 440LX. Ik zou een geforce2mx van een bekend merk kopen van asus of hercules, van deze merken zijn ze er ook voor onder de 300. No-name geforce's zijn niks. (powercolor is ook zoiets.) De onderdelen zijn van slechtere kwaliteit, sloom geheugen, slechte beeldkwaliteit enzovoort. Goedkoop is duurkoop.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 18:05

Yucko

One clown to rule them all !

Ik weet niet precies hoe het zit, maar mijn Elsa Gladiac Geforce 2 GTS wil niet draaien op de pc van een vriend van mij (Pentium 2 @ 266 mhz), dus ik wil dan eigenlijk wel eens weten of een MX dan wel wil draaien op een 233 (het had iets met snelheid van die 266 te maken... dus geen hardware conflict, stond nl. ook in boekje van videokaart)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1