Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Schommelingen in Upload en Download

Pagina: 1
Acties:

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 14:15
Hallo,

Ik heb via een programma even mijn download en upload snelheden gemeten. Het rare is dat hij om de paar seconden even terug schiet naar 0kb per seconde(zie het plaatje hieronder). Ik maak gebruik van een draadloos netwerk thuis met een redelijk dure router.

Weten jullie wat het probleem kan zijn?

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/1036/wtfuploadsm4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Linksys-WRT600N.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door TictaCNL op 13-02-2009 16:54 ]

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-11 19:11

pcprutser

No message

Mijn eerste gedachte is dat het komt door de bestand grootte. Als een bestand klaar is met downloaden/uploaden zakt de snelheid even in (ook tot 0kb/s)
Probeer maar eens met grotere bestanden (100mb ofso), of meerdere transfers tegelijk, je zal dan zien dat je snelheid stabieler blijft!
Succes!

• TictaCNL
Het gebeurd juist bij het upload en downloaden van grote bestanden. hier zal het dus niet aanliggen. Het is gebeurd zegmaar gewoon standaard.

[ Voor 17% gewijzigd door TictaCNL op 13-02-2009 19:27 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
Is het probleem dat het up- en downloaden traag gaat? (Reken zelf eens uit, x MB / y MB/s) Of dat je het grafiekje zo niet mooi vindt?

Er wordt ook het proces System aangegeven als grootverbruiker, welke programma's draai je allemaal om te downloaden?

[ Voor 30% gewijzigd door Moning2 op 13-02-2009 19:40 ]

• TictaCNL
Dat het wel redelijk traag gaat ja. En het grafiekje zou volgens mij meer stabiel moeten zijn.

Ik download met rapidshare via firefox en upload ook via firefox.

[ Voor 22% gewijzigd door TictaCNL op 14-02-2009 12:44 ]

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
En hoe zijn de snelheden als je tussen twee lokale computers iets verzend/ontvangt

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28

DataGhost

iPL dev

Zoek maar ergens een 100mb.bin-bestand want rapidshare doet precies wat je in je grafiek ziet, afhankelijk van het tijdstip. Er wordt eigenlijk altijd wel gethrottled en dat zie je doordat er steeds in een klap 200 kB verstuurd wordt, elke 8 seconden, waardoor je effectief 25 kB/s overhoudt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Probeer eens een andere tool, ik heb niet zo'n vertrouwen in die cisco/linksys meting.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• TictaCNL
Waar moet ik dat bestand zoeken?

En ik merk het ook bij andere metingen, dus ana het proggie zal het imo niet liggen.

[ Voor 57% gewijzigd door TictaCNL op 14-02-2009 18:50 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
Dit heb ik als ik mn router overbelast heb. Dat gebeurt als ik hem een tijd lang intensief gebruik (torrenten, newsgroepdownload, irc-download, etc). Het helpt meestal om de router gewoon even uit te zetten, eventueel wat af te laten koelen (uurtje uit laten) en dan weer aan te zetten. Soms raakt mn wlan-kaartje in de war doordat de router in de war was. Dan moet ik de computer(s) ook even opnieuw opstarten. Onder linux was dit probleem bij mij trouwens ook, dus er is niet zo makkelijk omheen te komen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:28

DataGhost

iPL dev

TictaCNL schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:49:
Waar moet ik dat bestand zoeken?

En ik merk het ook bij andere metingen, dus ana het proggie zal het imo niet liggen.
Wat dacht je van Google?
Pagina: 1