'How to improve the PlayStation Network' - Feedback aub!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Ik heb een documentje gemaakt (in het Engels) dat ik op diverse fora wil posten voor feedback en publiciteit. Het gaat om de functies van het PlayStation netwerk en heb gebrek daaraan. Uiteindelijk gaat het leven (hoop ik), en met de druk van alle grote fora (zoals NeoGAF) gaat Sony misschien eindelijk eens actie ondernemen en GOEDE functies toevoegen, in plaats van hun tijd te verdoen met het werken aan nieuwe foto-applicaties en de vraag naar bijvoorbeeld 'in-game voicechat' structureel negeren.

Wellicht hebben jullie nog wat feedback voor in het uiteindelijke document.

Afbeeldingslocatie: http://www.caemgen.nl/PSN/PSN_improvements.jpg

PDF-formaat:
http://www.caemgen.nl/PSN/PSN_improvements.pdf

Alvast bedankt!

Ik heb ook een petitie aangemaakt.
Je kunt 'm hier ondertekenen:

http://www.petitiononline.com/psn2009/

(met toestemming van de mods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
- betere store interface, de huidige is gewoon brak. Voor een voorbeeld, kijk op xbox live
- wanneer ik mn ps3 aandoe en inlog, waarom krijg ik dan niet te zien wat er nieuw is in de store etc. ?
- wanneer ik een game in de drive doe of een game selecteer, waarom kan ik dan niet DAAR via een menu kijken welke updates er zijn en welke specifieke downloads er zijn ?
- party creation voor online gaming. Wellicht wil men Home hiervoor gebruiken, maar dat lijkt me echt te omslachtig voor woorden.

Allemaal dingen die ik heb van xbox live en me opvielen toen ik een xbox aanschafte en het vergeleek met mn ps3 menu etc. Voor de rest valt het wel mee, qua PSN 'experience'.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 14:59

painkill

Pain(k)(ill)

Laat maar....

[ Voor 96% gewijzigd door painkill op 13-02-2009 22:34 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Ik zou me focussen op PSN of op Home en niet allebei. Beide hebben niet veel met elkaar te maken en zo hou je het meer to the point.

Mijn grootste frustratie zit meer in het besturingssysteem, maar het downloaden + installeren van files maakt het proces wel erg lang duren. En game/os updates lijken altijd voor volledige nieuwe installaties te zorgen, ipv incremental patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

painkill schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:16:
Niks is perfect, het lijkt voor de gewone consument zo simpel.
Maar omdat er geen echte baas is bij zulke bedrijven is het niet zo 1-2-3 geregeld.
De meeste mensen daar krijgen opdrachten die ze moeten vervullen, deze maakt het vrij weinig uit hoe de hele experience is. Dat is aan de directie die daar een doel voor heeft.
En alleen als dit hele systeem veranderd en er wel 1 iemand is dit zegt wat hij wil, en dat dat dan ook gebeurd is het pas mogelijk om een perfect systeem te maken.

Nu laten ze zich meer leiden door het geld, want al die ontwikkeling kost geld, en waarom geld in iets steken wat al goed verkoopt, en waarschijnlijk niks oplevert?
Jij denkt toch niet dat de directie van Sony zich ook maar 1 seconde druk maakt over de toekomst richting van PSN? Laat staan dat de directie zelf het PSN stuk zou uitstippelen.

Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt bij grote bedrijven, maar bovenstaand verhaal komt in gelukkig niet overeen met de bedrijven in de markt, op degene die failliet zijn na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:09:
- betere store interface, de huidige is gewoon brak. Voor een voorbeeld, kijk op xbox live
- wanneer ik mn ps3 aandoe en inlog, waarom krijg ik dan niet te zien wat er nieuw is in de store etc. ?
- wanneer ik een game in de drive doe of een game selecteer, waarom kan ik dan niet DAAR via een menu kijken welke updates er zijn en welke specifieke downloads er zijn ?
- party creation voor online gaming. Wellicht wil men Home hiervoor gebruiken, maar dat lijkt me echt te omslachtig voor woorden.

Allemaal dingen die ik heb van xbox live en me opvielen toen ik een xbox aanschafte en het vergeleek met mn ps3 menu etc. Voor de rest valt het wel mee, qua PSN 'experience'.
- interface van de store is niet goed nee. XMB zelf wel. Maar ik neem aan dat je de store bedoelt (amerikaanse, waar ik al m'n dlc koop is zoveel beter).
- als je de store opent heb je toch wel een tab met nieuwe dingen dacht ik?
- Hmm, kan bij sommige games. Bijvoorbeeld als je rock band start kan je in het spel zelf dlc kopen en gaan downloaden.
- je kan toch mensen een invite sturen? Veel games hadden dit al voordat we ingame XMB hadden, maar nu kan het bij alle games.

En verder voice chat heb je toch ook gewoon ingame.

Ik ben dus eigenlijk wel tevreden, alleen de europe store is een zooitje, ze moeten gewoon de US store overnemen.

Maarja, zolang het gratis blijf, ik makkelijk online kan gamen en mijn dlc kan kopen in de US store en ingame voice chat heb ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Document is enigszins aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:04
- PSN in de EU (benelux) moet dezelfde interface krijgen als die van Amerika. (demo en addons zitten nu door elkaar.)

- Je moet kunnen selecteren dat je systeem automatisch afsluit als het downloaden en installeren van bijvoorbeeld een demo of firmware is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t mac schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:19:
- PSN in de EU (benelux) moet dezelfde interface krijgen als die van Amerika. (demo en addons zitten nu door elkaar.)

- Je moet kunnen selecteren dat je systeem automatisch afsluit als het downloaden en installeren van bijvoorbeeld een demo of firmware is voltooid.
Als ik me niet vergis behoort dit al tot de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
t mac schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:19:

Dit laatste kan inderdaad al even.

Het eerste punt vind ik daarnaast een erg goed punt en ik denk dat vooral in de BeNeLux dit de grootste frustratie is, naast het feit dat er natuurlijk geen PSN cards verkrijgbaar zijn in EU landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Chat ondersteuning verplichten in alle spellen, zeker nu de chatpad beschikbaar is. (BV in Burnout is het onmogelijk om elkaar een berichtje te sturen.)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meelobee schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 10:23:
Chat ondersteuning verplichten in alle spellen, zeker nu de chatpad beschikbaar is. (BV in Burnout is het onmogelijk om elkaar een berichtje te sturen.)
Ja, net als in LBP, daar kun je gewoon ten allen tijde beginnen met typen en dan op Enter drukken.
Lekker makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younxta
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:43:
[...]

Als ik me niet vergis behoort dit al tot de opties.
Volgens mij kan dit niet. Je kan alleen kiezen of je de console na 1,2,3 etc uur wil uitschakelen, maar niet na een download of (demo)installatie. But, correct me if i'm wrong...
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:31:
[...]

Maarja, zolang het gratis blijf, ik makkelijk online kan gamen en mijn dlc kan kopen in de US store en ingame voice chat heb ben ik wel tevreden.
Off-topic: Een domme vraag misschien, maar werkt de DLC uit de US-store ook op een EU-account, aagezien de US spellen wel gewoon werken...

[ Voor 40% gewijzigd door younxta op 17-02-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

younxta schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:26:
[...]

[...]

Off-topic: Een domme vraag misschien, maar werkt de DLC uit de US-store ook op een EU-account, aagezien de US spellen wel gewoon werken...
Ja werkt perfect. Ik heb bijvoorbeeld een import Rock Band 2 versie (US dus). Deze speel ik gewoon op mijn EU account inclusief alle muziek die ik als DLC heb gekocht in de US store. Oftewel, ik log in op mijn US account, koop+download+installeer DLC, log vervolgens in op mijn EU account en daar speel ik het spel + dlc.

Ook super stardust hd heb ik uit de US store gehaald en werkt ook prima op mijn EU account, dus standalone dingen werken ook (alleen met SSHD getest, verder geen standalone games gekocht, maar ik zie geen reden waarom het bij andere games in eens anders zou zijn).

Zolang de omgeving van de disc en de dlc maar hetzelfde zijn (dus beide EU of beide US), moet alles gewoon altijd werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:08:
[...]

Ja werkt perfect. Ik heb bijvoorbeeld een import Rock Band 2 versie (US dus). Deze speel ik gewoon op mijn EU account inclusief alle muziek die ik als DLC heb gekocht in de US store. Oftewel, ik log in op mijn US account, koop+download+installeer DLC, log vervolgens in op mijn EU account en daar speel ik het spel + dlc.

Ook super stardust hd heb ik uit de US store gehaald en werkt ook prima op mijn EU account, dus standalone dingen werken ook (alleen met SSHD getest, verder geen standalone games gekocht, maar ik zie geen reden waarom het bij andere games in eens anders zou zijn).

Zolang de omgeving van de disc en de dlc maar hetzelfde zijn (dus beide EU of beide US), moet alles gewoon altijd werken.
Klopt, kan dit ook bevestigen! Je hebt dan natuurlijk wel een CC met amerikaans adres, of US prepaid cards nodig (te kopen op Ebay).

ontopic: mijn grootste punt van kritiek is het feit dat je zeer regelmatig van het netwerk wordt gegooid. De verbinding verbreekt dan en vaak kun je ingame niet ervoor zorgen dat je opnieuw inlogt. Het ligt zeker weten niet aan mijn internetverbinding.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

younxta schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:26:
[...]

Volgens mij kan dit niet. Je kan alleen kiezen of je de console na 1,2,3 etc uur wil uitschakelen, maar niet na een download of (demo)installatie. But, correct me if i'm wrong...

[...]
Dat kan wel degelijk tegenwoordig. Als je je downloads hebt gestart heb je in het shutdown-menu een checkbox waarmee je dat kunt aangeven. Als je dan je ps3 uitzet maakt ie eerst je downloads af, dan installeert ie gedownloade demo's en daarna gaat ie pas uit.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Sluuz schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:07:
[...]

[...]

ontopic: mijn grootste punt van kritiek is het feit dat je zeer regelmatig van het netwerk wordt gegooid. De verbinding verbreekt dan en vaak kun je ingame niet ervoor zorgen dat je opnieuw inlogt. Het ligt zeker weten niet aan mijn internetverbinding.
Waarom ligt het niet aan jouw verbinding?
Ik ben nog nooit van het netwerk afgekicked, anders dan toen er echt een periode downtime was en een keer bij een update van Resistance 2.
Maar dat is dus in bijna 2 jaar tijd 2 keer.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Nja sinds de laatste update heb ik hier ook geregeld last van. Echter kan bijvoorbeeld LittleBigPlanet hier niet lekker mee omgaan en dan krijg je 'rare' scores. Een autologin ofzoiets zou een leuke feature geweest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Sluuz schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:07:
[...]

Klopt, kan dit ook bevestigen! Je hebt dan natuurlijk wel een CC met amerikaans adres, of US prepaid cards nodig (te kopen op Ebay).
Vreemd, ik gebruik al jaren mijn ingcard (=mastercard) om de amerikaanse store te plunderen. Deze CC staat natuurlijk gewoon op mijn nederlandse adres geregistreerd (niet dat ik nog een ander adres ergens zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik heb eigenlijk maar twee grote klachten over het PSN. En dan met name de eu PS store.

- Ik wil graag dat demo's en de rest worden gescheiden
- Ik wil meer betalingsmogelijkheden (op zn minst paypal of zo)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Goede actie, petitie getekend :) verder lijkt het me leuk een ingame clan systeem te hebben met ladders en competities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegnagun939
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-08 00:09
Ik zou graag zien dat ze eindelijk eens die betaalkaarten gaan uitbrengen, of anders idd betaalmogelijkheden zoals paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je ondertussen al contact gehad met Sony? Zou mooi zijn als de community ook echt invloed heeft op wat er eerst ontwikkel gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Hoewel het misschien niet direct met het PSN te maken heeft, ik zou het wel prettig vinden om met universele "control-schemes" te werken. Ik moet nu bij elke game instellen dat ik de Y-as wil omkeren....

Dat soort dingen, dat kan toch veel makkelijker?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

De store mag wel wat overzichtelijker.
En er mag wel eens een fatsoenlijke voice chat komen.

Ik kan niet eens gamen en chatten tegelijkertijd met iemand anders...en dan heb ik het over mensen die 2 verschillende games spelen.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:08
Seraphus-Y schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:18:
Hoewel het misschien niet direct met het PSN te maken heeft, ik zou het wel prettig vinden om met universele "control-schemes" te werken. Ik moet nu bij elke game instellen dat ik de Y-as wil omkeren....
Misschien is een non-inverted Y-as dan wel universeel... ? ;)

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rootnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik had ook last van een zeer trage PSN verbinding. De volgende had dit opgelost:

http://boardsus.playstati...snetwork&thread.id=317875
Pagina: 1