[HTML/JS/CSS] drop down form invloed op rest form.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een vrij simpele vraag maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet/kan aanpakken. Ik heb een formulier met daarin een aantal velden, boven in de form staat een drop down met daar in 4 verschillende opties. De opties zijn dan weer gelinkt aan 4 verschillende tabellen in een DB.

Nu is het zo dat alle 4 verschillende tabellen natuurlijk ook verschillende velden hebben (de één heeft content/titel/id de andere foto/id etc etc. Om weer terug te komen naar de dropdown form, die bepaald dus naar welke tabel de info gaat die is ingevuld.

Maar nu is het zo dat alle velden die ingevuld kunnen worden in het formulier staan, dus ook de velden die geen invloed hebben op de database.

Nu is de vraag hoe ik dit kan filteren. Dus als ik mijn dropdown menu op "home" zet dat ik alleen de velden zie die van toepassing zijn in de "home" tabel.

Ik weet niet hoe ik dit kan aanpakken, of dat kan HTML/CSS of misschien moet het met PHP. Maar ik heb even een duwtje de goede richting in nodig.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gewoon met DHTML / JavaScript de veldjes tonen/verbergen a.d.h.v. de keuze in de dropdown, scriptje kun je triggeren op het onChange() event van de dropdown.
Maar is het usability technisch niet beter om met tabbladen te werken? Dan is het voor de gebruiker meteen duidelijk dat het formulier verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Met tabbladen, ja klinkt ook interessant. Ik maak nu gebruik van een systeem waarmee ook dingen uitklappen. Wordt misschien wat te veel van het goede. Ik ga inderdaad eens kijken of ik met CSS zo een tabbladen systeem in elkaar kan zetten :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

En mocht je het wel via javascript en select doen, dan is hier een voorbeeld over accessibility ivm. mensen die geen javascript hebben: http://infimum.dk/HTML/multiselect.html

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in principe elk form element verstoppen door:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
    function hide() {
        document.getElementById('elementid').style.display = 'none';
    }

function show() {
        document.getElementById('elementid').style.display = 'block';
    }
</script>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Stickies staan er niet voor niets. ;) Waar hoort mijn topic?

PRG>>WEB

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1