Video bestanden geautomatiseerd naar client kopieren

Pagina: 1
Acties:

• crazymonkey87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 10:25
Hallo medetweakers,

Ik zit met het volgende idee te spelen..

Ik heb een Win2k3 server waarop ik videobestanden heb staan, deze wil ik geautomatiseerd naar meerdere externe clients computers (50+) met windows xp kunnen kopieren op verschillende locaties (maar geen streaming video) zodat die bestanden daar lokaal afgespeeld kunnen worden. Ik heb al zitten kijken naar programma's voor geautomatiseerde ftp map synchronisatie, maar dit is allemaal erg summier.Ik wil in feite dat wanneer ik op de server nieuw video materiaal zet dat deze automatisch naar de clients wordt "gepusht".

Ik vraag niet om een voorgekauwde oplossing, ik vraag puur of dit te realiseren is en zo ja met welke tool, de rest zoek ik zelf wel uit.

Mijn dank is groot.. _/-\o_

Mvg,
NBN

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je hier in de 'zelf knutsel' hoek terecht komt. Natuurlijk kan je bv. een scheduled task maken op de PC's die elke 10 minuten met Robocopy die files zou copieeren, maar je zou (als bandbreedte van belang is) ook bijvoorbeeld kunnen zien of je met bittorent of iets dergelijks niet iets zou kunnen knutselen.

Als bittorrent niet bruikbaar is maar je hebt wel rekening te houden met bandbreedte, zou je ook nog eens naar het gebruik van BITS kunnen kijken.

Met al die zaken heb ik zelf geen concrete ervaring voor de toepassing die jij zoekt :)

Is er trouwens een specifieke reden waarom de files op de client zelf moeten staan? Je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan DFS replicatie en dan de files offline beschikbaar maken via "offline files" zodat ze ook lokaal beschikbaar zijn? :)

[ Voor 16% gewijzigd door elevator op 13-02-2009 16:06 ]

• crazymonkey87
thanks voor je reply... torrent had ik ook al begrepen en bekeken echter ik zal een completer plaatje schetsen van de situatie

Win2k3 server --> Internet --> onbemande clients (50+) die geautomatiseerd video afspelen en downloaden aangesloten op een lcd tv

En met DFS heb ik zelf nog geen ervaring dus dat zou ik dan moeten onderzoeken...

Het idee van robocopy spreekt me wel aan ik zal ook even kijken of ik daar iets mee kan

• elevator
  • Niet online

elevator

Zowel DFS als RoboCopy gaan uit van SMB -- je zou / zal dan toch iets van een VPN moeten maken ofzo. Als het puur over internet gaat en de PC's zijn ook nog eens onbemand, is iets van torrent wel een handige manier (anders wordt die ene 2003 server wel erg een bottleneck voor die 50 clients).

Je zou anders ook zelf wat kunnen scripten met een webserver welke gewoon een 'changelist' publiceert welke je dan de clients automatisch laat downloaden / checken via een scheduled task, alleen kom je dan weer in de problemen wat bandbreedte op je server denk ik :)

• crazymonkey87
torrents lijkt dan idd de beste optie... alleen ff uitzoeken dan hoe ik onder win2k3 een goede torrent "server" als je het zo mag noemen kan hosten + hoe ik dan automatisch die torrents laat downloaden in de werkstations

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik zou nog aan een aantal zaken aandacht geven - zo moet je natuurlijk de 'oude' videos wel wissen anders loopt op een gegeven moment je harddisk van je clients vol (en dezelfde filename gebruiken kan niet want die is in use door je video player).

Bovendien moet je denk ik iets van een controle systeem inbouwen dat je clients wel de laatste updates hebben.

Al met al gok ik dat je met uTorrent + RSS feed van je files + web intefrace van uTorrent + een of andere dyndns dienst voor het monitoren, en het uitvoeren van een programma op download completion zo ongeveer alles moet kunnen wat je nodig hebt.

Ik ben wel benieuwd hoe je het uiteindelijk doet? :)

• crazymonkey87
Je hebt me heel erg goed op gang geholpen... ik zal kijken wat het fijnste werkt, ben nu ff met azureus aan het testen maar uTorrent ga ik zeker ook proberen.

I'll keep u posted

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
via GroupPolicy Preferences kan je dat vrij eenvoudig doen :)

http://www.thincomputing....-end-of-the-login-sc.html

Files and Folders
With this item you can create, replace, update, delete, and even clean up folders on targeted computers.

en nee je hebt geen 2008 domain nodig, wel een vista client of 2008 machine om het te beheren (admin console)

A wise man's life is based around fuck you

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 23:46

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of als die machines toch aan staan: Live Sync :) (voorheen FolderShare)
http://sync.live.com/learnmore.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 14-02-2009 10:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• crazymonkey87
thanks voor de suggesties ik ga er mee stoeien... i'll keep u posted

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DFS Replicatie lijkt me zelf het eenvoudigste, je kan daarmee tijden aangeven waartussen wel of niet replicatie plaatsvindt, en de beschikbare bandbreedte. Als het eenmaal draait, hoef je er ook niks meer aan te doen, en het is gratis.

Heb je een permanente verbinding tussen server en clients?

• crazymonkey87
Aikon schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:45:
DFS Replicatie lijkt me zelf het eenvoudigste, je kan daarmee tijden aangeven waartussen wel of niet replicatie plaatsvindt, en de beschikbare bandbreedte. Als het eenmaal draait, hoef je er ook niks meer aan te doen, en het is gratis.

Heb je een permanente verbinding tussen server en clients?
Nee helaas niet, maar ik begin al voortgang te krijgen in het torrent verhaal :)
Pagina: 1