Toon posts:

Plug voor speaker doet het niet meer...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nieuw hier en heb geen flauw idee of dit in het juiste subforum staat, maar oké.

Ik heb sinds 2 weken terug mijn stereo van zolder afgehaald (circa 25.jaar maar doet het nog goed)
2 weken lang goed platen, cd's kunnen draaien, mijn gitaar kan er op aangesloten worden net zoals mijn laptop, maar opeens gebeurde het, op mijn radio zitten 4 plugs om speakers op aan te kunnen sluiten; van die - | + poorten voor de linker en rechter speaker. Maar nu is de + van de linkerspeaker kapot. Ik weet zeker dat het aan dat ene plugje ligt, want ik kan die speakers wel op de andere 3 poorten aansluiten.

Het betreft een Technics tuner, met een aangesloten technics platenspeler (staat op een apart kabeltje voor zowel de plug zelf als de adapter, is dus alleen voor deze stereo bestemt) en een philips CD speler.
het staat aangesloten op 2 philips speakers.

Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-01 04:37
Mja....
Er zit iets los of er is iets kapot ;)
Haal het apparaat open en ga op onderzoek uit of breng em langs een speciaalzaakje. Via een forum ga je hier geen oplossing voor vinden

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt... Denk idd dat erook wel wat los zit aan de binnenkant, maar ik krijg een aantal schroeven niet open aan de zijkant.. En hier in de buurt zit niet echt een speciaalzaak, zeker niet voor 20 jaar oude stereo's :')

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even binnen gekeken (1 grote stof boel daar) maar ik zie alleen niets mis daar... de plug loopt volgens mij meteen het ''moederbord'' in.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-02 12:06

Twan V

...en er stralend uitzien

Kun je misschien een fotootje plaatsen van de aansluitingen? Dat kijkt voor ons ook wat handiger ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• NeverAlone
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 12:49
Zit het probleem niet bij de aan/uit- schakelaar voor de speakers als die tenminste aanwezig is ?

Als dat niet het geval is dan is waarschijnlijk de transistor van de linker eindtrap kapot !

[ Voor 56% gewijzigd door NeverAlone op 20-02-2009 09:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twan V schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 15:41:
Kun je misschien een fotootje plaatsen van de aansluitingen? Dat kijkt voor ons ook wat handiger ;)
Het zijn van die standaard speakers uitgangen, aan beide speakers zitten 2 draadjes die gestript horen te zijn ( zijn ze allemaal voldoende). Die stop je daarin, en normaal gesproken draai je die plug een kwartslag en dan horen ze vast te zitten, maar deze plug geeft geen enkel geluid meer aan de box die daarin is ingeplugt. Dat is erg vervelend want als ik dan een plaat/cd luister (stereo) dan hoor je dus bijvoorbeeld alleen nog maar de stemmen door de rechterbox die nog is aangesloten.
Pagina: 1