Ik probeer al een week om m'n N95 via USB aan de praat te krijgen op leopard. Dit lukt helaas voor geen meter..
Onder windows is het een eitje (nokia software of handmatig).
Goed, wat heb ik geprobeerd :
1) N95 verbinden via USB kabel in "PC suite" modus
2) Downloaden Nokia HDSPA modemscript
3) Aanmaken nieuw modemtype uit dropdownbox (waar TWEE n95's staan, beide geprobeerd) :
- Telephone number : *99# (Of als m'n eigen tel nr als +316295****)
- Account name : tmobile
- Password : tmobile
Onder Advanced : Nokia GPRS/3G en Nokia HDSPA modems met accesspoint "Internet"
Met gebruik van het HDSPA script krijg ik bij gebruik van *99# een error dat dat niet 'mag' en dat ik het APN moet gebruiken ('internet'). Dit werkt vervolgens ook niet.
Bij gebruik van Nokia GPRS/3G default osx modem dan blijft hij een seconde of 20 op 'connecting' staan en vervolgens 24/7 op 'disconnecting' (moet telefoon loskoppelen om het te laten stoppen).
Op internet heb ik met name guides gevonden om via bluetooth te werken, maar dat is om diverse redenen bij mij geen optie.
Het moet toch mogelijk zijn zo iets simpels te doen als dit onder OS-x ? Iemand tips?
Onder windows is het een eitje (nokia software of handmatig).
Goed, wat heb ik geprobeerd :
1) N95 verbinden via USB kabel in "PC suite" modus
2) Downloaden Nokia HDSPA modemscript
3) Aanmaken nieuw modemtype uit dropdownbox (waar TWEE n95's staan, beide geprobeerd) :
- Telephone number : *99# (Of als m'n eigen tel nr als +316295****)
- Account name : tmobile
- Password : tmobile
Onder Advanced : Nokia GPRS/3G en Nokia HDSPA modems met accesspoint "Internet"
Met gebruik van het HDSPA script krijg ik bij gebruik van *99# een error dat dat niet 'mag' en dat ik het APN moet gebruiken ('internet'). Dit werkt vervolgens ook niet.
Bij gebruik van Nokia GPRS/3G default osx modem dan blijft hij een seconde of 20 op 'connecting' staan en vervolgens 24/7 op 'disconnecting' (moet telefoon loskoppelen om het te laten stoppen).
Op internet heb ik met name guides gevonden om via bluetooth te werken, maar dat is om diverse redenen bij mij geen optie.
Het moet toch mogelijk zijn zo iets simpels te doen als dit onder OS-x ? Iemand tips?