Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voedingen] Externe ATX voeding maken

Pagina: 1
Acties:

• draadhaai
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-10 14:04
Hallo, ik ben hier nieuw op tweakers.

Ik heb een case modding projectje lopen (PC in xbox 360) en omdat een normale full-size ATX voeding niet past in zo'een ding wou ik hem extern maken.
Alleen ik wil weten hoe ik dit het beste kan doen, ik had al iets gemaakt dat de ATX over een oude LTP porten ging (dus ATX > LTP > LTP >ATX-Voeding)
maar daar ging net niet genoeg voeding doorheen (ik had het getest op een P3 mobo en hij ging aan en werkte helemaal maar de slim-CDRom speler wou niet correct werken)
Dus mijn vraag is, hoe kan ik dit het beste aan pakken?

De specs van de Xbox 360 PC worden :
Pentium 4 @2.2ghz (underclockt van 2.6)
40GB hdd
Laptop DVD-Rom speler
512MB ram

Ik zou dit graag via een niet al-te-moeilijke manier oplossen, ik heb bijna geen power tools om de kast te modden.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 17:12
Regel een PicoPSU.

• draadhaai
Aan zo iets zat ik ook al te denken, maar ik heb al bijna geen budget meer voor dit projectje, en het is een volledig P4 platform dus ik denk zelf dat de PicoPSU dat niet gaat halen met zijn 120Watt (daarboven wordt het allemaal te duur voor me)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 17:12
Zolang het geen 120W slurpend P4 heethoofd is, kan een PicoPSU van 120W prima hoor.

Wat is het exacte type processor wat je gebruikt?

De meest onzuinige 2.600 GHz versie die ik zie slurpt max 69W.
2.666 GHz is max 89W.

Maar je klokt ook nog onder, dus het zal best meevallen.

[ Voor 38% gewijzigd door Xiphalon op 13-02-2009 14:26 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

die 120w staat voor de 3.3v en 5v. (als je gewoon het 12v input model hebt)
de 12v wordt zonder conversie doorgelust, dus je kan zoveel 12v gebruiken als je 12v voeding, en je kabels aankunnen zegmaar.. (en dat is als het goed is dus *ruim* genoeg voor n p4 systeempje)

• draadhaai
darkmage schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:21:
Zolang het geen 120W slurpend P4 heethoofd is, kan een PicoPSU van 120W prima hoor.

Wat is het exacte type processor wat je gebruikt?

De meest onzuinige 2.600 GHz versie die ik zie slurpt max 69W.
2.666 GHz is max 89W.

Maar je klokt ook nog onder, dus het zal best meevallen.
Volgens mij is het een P4 uit de Northwood generatie.
PS : De FSB draaid op 110Mhz (in plaats van 133) vanwege underclocking dus spaart denk ook wel wat watt's.

• draadhaai
Ik heb vandaag effe gekeken of er een winkel of electronica speciaal zaak een Pico voedingen had, die hadden ze dus niet. Maar ik heb nu wel eindelijk mijn ATX >LTP>LTP > ATX-Voeding geval werkend, probleem was dat de Male-Male kabel die ik gebruikte te lang was, nu gebruik ik zo'een kabel van een oude zip drive met een gender convertertje. Alleen wil ik graag nog wel weten waar ik die Pico dingen kan kopen (graag op een NL site en niet te duur) voor mischien rivisies van mijn project of toekomstige projecten.
Pagina: 1