Dunne groene streep over 22inchscherm.

Pagina: 1
Acties:

• M-Bullseye
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-01 09:48
Het betreft hier om een Acer AL2216W ( 16:10 ) 5 ms.

http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/acer/al2216w/176847/

Hier een voorbeeld van hoe het eruit ziet. ( met photoshop een plaatje van internet bewerkt. )

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/1047/aceral2216wgroenestreepnv4.th.jpg

Het is al een redelijk oud scherm ( 2007 ). en heeft een dunne groene streep over het scherm: 1 pixel in de breedte en verder verticaal helemaal over mijn scherm doorlopend. Ik praat hier dus over een pixel rij die bij de groene kleur feller is dan die eigenlijk zou moeten zijn. hierdoor is die rij altijd groen en komt die dus naar voren wat eigenlijk niet zou moeten.

Ik heb dit nu al een jaar en eigenlijk heb ik nooit echt zin gehad om het te laten repareren, mede doordat ik geen garantie meer heb op dit scherm. Ik heb het ooit nieuw gekocht maar heb de papieren niet meer en weet ook niet of ik het zo op kan sturen naar Acer aangezien je altijd een factuur bij ze moet inleveren.

Nu vraag ik mij af of ik het scherm zo kan opsturen zonder papieren na Acer ( mits ik het aanvraag met het internet formulier ) of dat ik maar naar de plaatselijke scherm reparateur moet gaan.

Graag uw mening! :P

EDIT1: De streep verdwijnt trouwens in witte kleuren dus als ik op internet browse zie je alleen de boven en onderkant. dit is eigenlijk logisch aangezien het een rij iets fellere pixels/kleuren zijn, en de streep is iets dunner en minder fel groen in het echt dan op het voorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door M-Bullseye op 13-02-2009 14:04 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik neem aan dat je het scherm al op een andere pc hebt getest? En een andere kabel tussen je pc en scherm?

Ik zou zelf het scherm laten nakijken door een lokale pc boer. Die kan jou iig een inschatting qua prijs geven.

Money for nothin' and your chicks for free

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je het scherm al eens op een andere PC geprobeerd? Het kan namelijk net zo goed je videokaart zijn die kapot is :P

• mangahuisman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 14:18
weggooien......

• M-Bullseye
Nee het is het scherm, heb alles al geprobeerd. en weggooien is een beetje dure grap 8)7 .

• Dzjudz
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Je scherm is kapot waardoor een hele kolom van groene subpixels constant oplicht. Je zult dit dus altijd opmerken op momenten dat de groene subpixels niet horen op te lichten. Als je een wit scherm hebt zul je het dus inderdaad niet zien, omdat dan alle 3 subpixels (RGB: rood groen en blauw) oplichten. Ook zul je het dus niet zien op een groen scherm (alleen groene subpixels) of bijvoorbeeld geel scherm (groene en rode subpixels). Of het te repareren valt weet ik niet, maar veel hoop zie ik er niet in.

• M-Bullseye
oke.
Pagina: 1