Centerspeaker voor platte tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240060

Topicstarter
Ik heb nu zo'n mooi plat scherm ( maar nu heb ik een vrije grote centerspeaker 30x 20x20) die ik dus genoodzaakt beneden op de grond moet zetten...

weet iemand of er geen center speakers zijn, die net zo diep zijn als bv. het plattescherm..

diepte 5cm,
breedte mag vrij breed zijn (niet breeder dan 42 inch)
en de hoogte, ook niet te hoog,

het liefste zou ik hem tussen de muur en de tv inklemmen, zodat ik hem vanaf de bank niet kan zien... ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij zijn die bijna niet te vinden. Ik denk dat je eerder moet kijken naar mogelijkheden om je huidige centerspeaker aan de muur (o.i.d.) te bevestigen.

Een speaker met een diepte van 5 cm, waar geluid uit komt wat bij de rest van je setup past, lijkt me vrij moeilijk te vinden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja 5 cm diep is niet veel, aan de andere kant de breedte is weer super..

Is dit dan een gat in de markt???

Ik neem aan dat 80% zijn platte scherm ophangt, en dan een centerspeaker niet te groot bovenop of onder hangend is ideaal...

niet dat je nog een apart tafeltje moet hebben voor deze speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
hang hem schuin aan het plafond? geen oplossing..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zou wel kunnen, we hebben wel een aardig hoog plafond...maar het zou kunnen

ik dacht dat wellicht de stemmen in een film (daar is de center speaker toch voornamelijk voor) dat niet meer goed zouden passen bij het beedl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 13-06 15:14
Ik heb er vaker een een gezien. misschien niet 5cm dik, maar iets van 8cm of zo. Heel breed met veel kleine speakers er in. Geen idee of het klinkt of wat het kost.

Zal wel ff zoeken. Een ding weet ik vrij zeker ze bestaan.

Magnat Needle Alu Super Center
hoogte 9 cm
breedte 40.2 cm
diepte 11.5 cm

canton cd 360f
Afmetingen (hxbxd) : 200 x 125 x 100 mm

Canton CD 50
Afmetingen (H x B x D) 9 x 43 x 10 cm

[ Voor 30% gewijzigd door kippy op 13-02-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 22:57
@seatsmarcel, Lijkt mij ook geen goed idee. Dat klinkt wel heel raar, als je de semmen een meter of nogwat boven je televisie hoord.

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 13-02-2009 13:56 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-06 15:01
kippy schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:56:
Ik heb er vaker een een gezien. misschien niet 5cm dik, maar iets van 8cm of zo. Heel breed met veel kleine speakers er in. Geen idee of het klinkt of wat het kost.

hoogte 9 cm
breedte 40.2 cm
diepte 11.5 cm
Je kan ook kijken naar B&W met de FPM serie... Is niet zo breed, maar speciaal ontwikkeld om naast of onder vlakke schermen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 15:51
Of ga op zoek naar een goedkope (2e hands misschien?) electrostaat, die zijn meestal wel erg dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Bang & Olufsen misschien?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
PaveloW schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:03:
Of ga op zoek naar een goedkope (2e hands misschien?) electrostaat, die zijn meestal wel erg dun.
En gigantisch duur, zelfs twee de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kippy schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:56:

hoogte 9 cm
breedte 40.2 cm
diepte 11.5 cm

canton cd 360f
Afmetingen (hxbxd) : 200 x 125 x 100 mm

Canton CD 50
Afmetingen (H x B x D) 9 x 43 x 10 cm
toon volledige bericht
---------
Die kwam ik op kieskeurig wel tegen, maar vraag me af, of het een beetje goede speakers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kippy schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:05:
[...]

En gigantisch duur, zelfs twee de hands.
----

en dat kan ook niet de bedoeling zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 240060 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:07:
[...]
---------
Die kwam ik op kieskeurig wel tegen, maar vraag me af, of het een beetje goede speakers zijn
Daar heb je reviews voor en winkels om ze in te beluisteren. Heb een aantal jaar terug nog eens een heel dunnen zien misschien net 7cm of zo, die ruim 50 cm breed was, van ik dacht pioneer. Het zag er uit alsof het wel goed zou kunnen klinken. Maar dat zo je niemand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275003

Anoniem: 240060 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:44:
Tja 5 cm diep is niet veel, aan de andere kant de breedte is weer super..

Is dit dan een gat in de markt???

Ik neem aan dat 80% zijn platte scherm ophangt, en dan een centerspeaker niet te groot bovenop of onder hangend is ideaal...

niet dat je nog een apart tafeltje moet hebben voor deze speaker
Mordaunt short heeft zoiets. Het is alleen een Left-Center-Right speaker. 80 cm breed, en 11cm diep. Geen idee wat het kost. Ik denk genoeg... ;)

http://www.mordauntshort....PID=62&Title=Alumni+3+LCR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 08:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Zou je niet gewoon de speakers van je TV kunnen benutten? Meestal komt er alleen dialoog uit in een 5.1 of 7.1 film. En ik moet zeggen dat er best tv's zijn die prima geluid leveren uit de built-in boxen.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

JT

VETAK y0

makkie ;) schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:23:
Zou je niet gewoon de speakers van je TV kunnen benutten? Meestal komt er alleen dialoog uit in een 5.1 of 7.1 film. En ik moet zeggen dat er best tv's zijn die prima geluid leveren uit de built-in boxen.
:X Sorry hoor, maar als je een leuke home theater set hebt dan wil je echt _niet_ de ingebouwde speakers van de tv gebruiken...

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 13-02-2009 16:37 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Zou je niet gewoon een center speaker van een computer setje kunnen gebruiken zoals de x-540 van logitech.
Misschien heeft iemand een kapotte sub ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Wie zegt dat hij een leuke heeft? Misschien is dat ding van hem wel een prul (niet lullig bedoeld). Daarbij zijn er heus wel tv's die boxen ingebouwd hebben die beter zijn dan een standaard 5.1 alles-in-1x-lapot prul van 2 a 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

makkie ;) schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:47:
Wie zegt dat hij een leuke heeft? Misschien is dat ding van hem wel een prul (niet lullig bedoeld). Daarbij zijn er heus wel tv's die boxen ingebouwd hebben die beter zijn dan een standaard 5.1 alles-in-1x-lapot prul van 2 a 300 euro.
Als hij goedkope prut heeft dan zit daar geen pre-out op voor een center speaker ;) Dus kan je het nog niet aansluiten.
Anoniem: 243975 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:46:
Zou je niet gewoon een center speaker van een computer setje kunnen gebruiken zoals de x-540 van logitech.
Misschien heeft iemand een kapotte sub ofzo?
Ook dat wil je niet als je een leuke set hebt...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

Misschien zelfbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zelfbouw zou kunnen. Mission heeft ook een set gehad met NXT speakers, paar cm dik. Is normaal een set, maar misschien kan de TS daar goedkoop aan komen...nadeel is wel dat ze pas vanaf 150-200hz ofzo werken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de losse speakers wel geprobeerd aan de sluiten op de center speaker uitgang van mijn versterker, maar wellicht omdat het er 2 waren, leek het wel een soort echo, op zich zijn de speakers vd tv wel goed, kan ze er ook af halen...zijn van een hitachi plasma 7200....

Dit zou wel de ideale oplossing zijn....

tenzij er een ander merk iets heeft wat ideal geintergreerd kan worden boven- of onderaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82781

Is de Energy Take LCR niet iets voor je?

http://www.energy-speaker...oducts/take-lcr-overview/

of een stapje groter:

http://www.energy-speaker...oducts/take-fps-overview/

Prima speaker, vrij plat en het bevestigingsmateriaal wordt meegeleverd.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 82781 op 13-02-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 12:18

Nyana

Who?!

Of gewoon de center speaker laten vervallen en je cinema set daarop instellen. Dan maakt het ook niks meer uit.

Je zou kunnen kijken naar een Electrostatic speaker. Die zijn ECHT plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Electrostatische center van Final :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Denk niet dat dit de oplossing is voor de TS als hij al genoegen neemt met de "kwaliteit" van tv speakers ;) Dan zal hij eerder schrikken van de prijzen van die speakers.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

of je neemt een serieuze center. waarbij ik je genoemde afmetingen nog zeer bescheiden vind... of je neemt er geen en draait in 'phantom' (dsd zonder center) er is gewoon geen andere oplossing om fatsoenlijke laag weergave te krijgen (wat een echte center wel kan) met een behuizing van 5 cm diep. Je kan idd voor een electrostaat gaan voor de center maar dan het je een aparte center-sub nodig om het passend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet dat mbquart hele platte speakers heeft (gehad?), daar zou je eens naar kunnen kijken.
Andere optie: zelfbouw natuurlijk! Een array met een paar mooie tangbands, of desnoods de frs8 van visaton?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 11:28

SeatRider

Hips don't lie

En wat nu als je de speakers in je flatscreen als center gebruikt? Als ze los kunnen is het een eitje, als ze ingebouwd zitten moet je ff iets tweaken ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

SeatRider schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 10:01:
En wat nu als je de speakers in je flatscreen als center gebruikt? Als ze los kunnen is het een eitje, als ze ingebouwd zitten moet je ff iets tweaken ;)
Dan heb je met een serieuse set echt verschrikkelijk slecht center geluid. Erg vervelend omdat met een film zo´n 60-80% van het geluid door de center weergegeven wordt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JvS schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 11:57:
[...]

Dan heb je met een serieuse set echt verschrikkelijk slecht center geluid. Erg vervelend omdat met een film zo´n 60-80% van het geluid door de center weergegeven wordt.
Meh. Je kunt het allicht proberen. Mijn serieuze set heeft de mogelijkheid aan te geven dat de centers small zijn, dan compenseert ie alsnog met de L en R speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Je hebt natuurlijk ook altijd nog boxen die je in kan bouwen in je muur. Maar of je nou daar zin in hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SeatRider schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:54:
[...]

Meh. Je kunt het allicht proberen. Mijn serieuze set heeft de mogelijkheid aan te geven dat de centers small zijn, dan compenseert ie alsnog met de L en R speakers.
:? Dus jij denkt dat geluidskwaliteit afhankelijk is van of een speaker wel of geen bas moet weergeven :?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

JT schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:59:
[...]

:? Dus jij denkt dat geluidskwaliteit afhankelijk is van of een speaker wel of geen bas moet weergeven :?
Nee. Maar als jij insenueert dat de speakers van een platte tv per definitie niet in staat zijn stemmen goed weer te geven (toch raar dat hele volksstammen in staat zijn een programma te volgen zonder dat er een serieuze audioset aan te pas hoeft te komen) zeg ik dat je die mogelijke tekortkoming soms nog kunt opvangen door de lage tonen elders weer te laten geven.

En om on-topic te gaan, kijk eens naar de JBL CSC-55, die heb ik hier ook (als onderdeel van de CS-1500 set), is 8cm diep en komt met ophangbeugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SeatRider schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:25:
[...]

Nee. Maar als jij insenueert dat de speakers van een platte tv per definitie niet in staat zijn stemmen goed weer te geven (toch raar dat hele volksstammen in staat zijn een programma te volgen zonder dat er een serieuze audioset aan te pas hoeft te komen) zeg ik dat je die mogelijke tekortkoming soms nog kunt opvangen door de lage tonen elders weer te laten geven.
Mag je mij even quoten waar ik dat heb gezegd ;)

Daarnaast is de tekortkoming niet zozeer het laag, dat gaat toch met films naar je sub. Of je fronts als je die niet hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 15-02-2009 16:47 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:02
is de JBL CSC55 geen optie?

Afbeeldingslocatie: http://www.lightav.com/home/jbl/CSC55.jpg

kan je ook aan de muur monteren. afmetingen zijn geloof ik 66x15x10 (LxHxB)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Nu ik dit zo lees; is het niet een idee om je tv hiervoor te 'modden' ?

Er zijn (platte) tv's die een heel behoorlijk geluid uit hun interne speakers weten te krijgen. Als je toch alleen maar via je receiver gaat luisteren, zou je kunnen overwegen de ingebouwde tv speaker los te koppelen van de tv (interne elektronica/versterker) en hem dan aan t sluiten als center speaker op je receiver. Dan heb je esthetisch wel een hele mooie oplossing. Per slot wordt de/een center speaker in een 5.1 setup meestal toch het meest gebruikt bij/met iets minder kritische audio weergave; stemmen enzo.

(ik vraag me alleen of ik een (nwe) lcd tv open zou gaan schroeven om de speakers los te koppelen, maar wie weet, ' t is aardig idee mi.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:46
ik zelf was ook naar zo iets opzoek, enige wat ik heb kunnen vinden wat ik wel erg iteresand vond is Deze
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/speakers/pioneer/s_lx70_c_gallery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599

Is dit een beetje een leuke speaker dan? Per stuk 149 Dollar. Goedkoop of miskoop?

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/takefpslifestyle.jpg

* System Type: Magnetically Shielded, 2-way horizontal or vertical speaker
* Frequency Response: 60 - 23 kHz +/-3dB
* Recommended Amplifier Power: 15 - 200 watts (RMS / Channel)
* Components: Chambered 1" Aluminum Dome, Dual 4-1/2" Elliptical Surround woofers in cast baskets with Dual 4-1/2" Elliptical Surround passive radiators
* Impedance: 8 ohms nominal / 4.5 ohms minimum
* Useable Bass Response (-10db Anechoic): 55 Hz
* Sensitivity (anechoic): 90dB
* Sensitivity (2 speakers in a typical room): 93dB
* Crossover Point: 2.2kHz
* Overall Dimensions: 6-1/2" x 24-3/4" x 4-1/4"
* Weight: 11 lbs
* Finishes: Black
* Warranty: 5 years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:10

CeesKees

I rest my Kees

@kajee sommige TV's hebben een audio ingang speciaal voor deze toepassing.

Gewoon via de pre-out van je reciever (center) op de audio in van de TV. Is alleen even tricky met calibreren (TV op een gemiddelde geluidssterkte instellen en de reciever het calibratieprogramma laten draaien) dan zou het moeten werken..

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01-2015

TNN

De centerspeakers uit de Concept Serie en uit de LT serie van Teufel zijn ook vrij laag en breed. misschien kun je daar is naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Philips HTS810 Soundbar?
Boston Acoustics TVee Soundbar ?
Samsung Soundbar HT-X810T?
Pagina: 1