Goedemiddag!
Ik zit nu al enkele weken te prutsen met het volgende probleem;
situatie:
Microsoft Netwerk ( Windows Only ) bestaande uit;
Huiskamer pc ( 10/100mbit onboard )
Zus pc ( Gigabit lan onboard )
Mijn pc ( Double Gigabit lan, GA-X48-DQ6, onboard )
Windows Home Server ( Onboard 10/100/1000mbit lan, GA-MA78GM-S2H )
Router/switch: Speedtouch 510 met laatste firmware ( 4.2.7.16.0 )
probleem:
Mijn PC haald snelheden met uploaden&downloaden van elke pc/ naar elke pc met een max van 1 / 1,20 MB / Sec ( dus 10mbit snelheden? ) Ik denk ( schat ) dat dit enkele weken geleden gebeurt is bij een reinstall van Vista Ultimate 64bit. Toch verklaard dit niks, maar dan ook echt niks.
Lijkt me sterk dat het probleem wellicht sinds aankoop mobo is ( 3maanden geleden ), zou het wel gemerkt hebben ( denk ik )
wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat:
- Teaming Utility ( dus 2gb/s , niet dat het helpt ) Installeren & Uninstalleren
- 1 van de 2 ( beide geprobeerd ) uitschakelen via beheer
- 100mbit full duplex forceren ( beide , ook op de whs server )
- Beide nic's uninstalleren, rebooten, weer installeren ( laatste drivers )
wat nu?
Ben een beetje radeloos, dat hele netwerken ligt me zoiezo niet maar volgens mij ben ik vrij secuur te werk gegaan maar snap de reden niet.
Er draait geen Download programma / torrent programma of wat dan ook op mijn pc,
Via Ctrl+alt+del -> Networking staat er ook 10mbit, als ik hem naar 1gb ( bv ) force, staat er even 1gbit ( zoals het moet ) maar waarneer de inet connectie gerestored is dan floept hij weer terug naar 10mbit.
Wie o wie heeft een idee in welke richting ik moet zoeken?
Ik zit nu al enkele weken te prutsen met het volgende probleem;
situatie:
Microsoft Netwerk ( Windows Only ) bestaande uit;
Huiskamer pc ( 10/100mbit onboard )
Zus pc ( Gigabit lan onboard )
Mijn pc ( Double Gigabit lan, GA-X48-DQ6, onboard )
Windows Home Server ( Onboard 10/100/1000mbit lan, GA-MA78GM-S2H )
Router/switch: Speedtouch 510 met laatste firmware ( 4.2.7.16.0 )
probleem:
Mijn PC haald snelheden met uploaden&downloaden van elke pc/ naar elke pc met een max van 1 / 1,20 MB / Sec ( dus 10mbit snelheden? ) Ik denk ( schat ) dat dit enkele weken geleden gebeurt is bij een reinstall van Vista Ultimate 64bit. Toch verklaard dit niks, maar dan ook echt niks.
Lijkt me sterk dat het probleem wellicht sinds aankoop mobo is ( 3maanden geleden ), zou het wel gemerkt hebben ( denk ik )
wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb het volgende al geprobeerd, zonder resultaat:
- Teaming Utility ( dus 2gb/s , niet dat het helpt ) Installeren & Uninstalleren
- 1 van de 2 ( beide geprobeerd ) uitschakelen via beheer
- 100mbit full duplex forceren ( beide , ook op de whs server )
- Beide nic's uninstalleren, rebooten, weer installeren ( laatste drivers )
wat nu?
Ben een beetje radeloos, dat hele netwerken ligt me zoiezo niet maar volgens mij ben ik vrij secuur te werk gegaan maar snap de reden niet.
Er draait geen Download programma / torrent programma of wat dan ook op mijn pc,
Via Ctrl+alt+del -> Networking staat er ook 10mbit, als ik hem naar 1gb ( bv ) force, staat er even 1gbit ( zoals het moet ) maar waarneer de inet connectie gerestored is dan floept hij weer terug naar 10mbit.
Wie o wie heeft een idee in welke richting ik moet zoeken?