Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

office 2007 vista home basic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb onlangs een laptop gekocht en daar was heel fraai vista home basic bijgeleverd. Nu heb ik office 2007 geprobeerd te installeren, maar ik krijg de volgende melding:

error 1913 cannot update windows/win.ini

Omdat ik onvoldoende rechten heb. ( terwijl ik adminrechten e.d. heb, zelfs de systeembeheerder op mn werk kwam er niet uit dit te omzeilen )

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Het enige wat wel werkt is openoffice.........ook niet echt een succesformule in mijn ogen.

Bij voorbaat dank.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Zat er toevallig ook al een trial versie van Office voorgeinstalleerd, en is deze vervolgens eerst gedeïnstalleerd?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

cannot update windows/win.ini
Staat UAC aan? Welke rechten staan er op dat bestand? Check natuurlijk zowel de NTFS-rechten als de readonly-flag. Zet het eventueel tijdelijk (!) open.

Trouwens raar dat er nog steeds gechreven wordt uit dat restant van Windows 3 :o

En gezien de vele Google-hits daarover: hoe groot is het bestand?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien handig om eerst ook te googlen ;)
2e hit: You receive an "Error 1913. Could not update the ini file WIN.INI" error message when you install Office 2000 Bovenstaande bevat ook tips om gewoon de error op te kunnen lossen:
To resolve this issue, use one of the following methods.

* Log on as the Administrator and run Setup again.
* Change the attributes of the Win.ini file.
* If you are an administrator, set the Windows Installer Policy to AlwaysInstallElevated.
* Temporarily rename the Win.ini file and install Office.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je hebt de diverse punten al geprobeerd als je op deze error zoekt met Google? Daarnaast hoe log jij in als True Administrator op je Vista home basic?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson: er was een trial versie geinstalleerd, die is gedeinstalleerd via software verwijderen, etc
FJK: Het bestand is 167 KB, maar ik weet niet hoe ik dat moet verkleinen, want er staan geen herhalingen in. de rest van wat je schrijft is chinees voor me btw.
Wiethoofd: ik heb dat geprobeerd, maar dat werkt niet
BTM909: ik heb alle google hits geprobeerd.

alvast bedankt voor de reacties

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan heb je je antwoord toch al, omdat je dat via Google had gevonden dat het fout gaat bij een win.ini van meer dan 64k? Overigens is de mijn 219 bytes en dat is op een moderne PC al zat, volgens mij.
maar ik weet niet hoe ik dat moet verkleinen, want er staan geen herhalingen in. de rest van wat je schrijft is chinees voor me btw.
Zie de tips van You receive an "Error 1913. Could not update the ini file WIN.INI" error message when you install Office 2000, daar staat het toch al helemaal uitgelegd?

Anders: je geeft aan alles al te hebben geprobeerd, wat dan precies (bijv ook bij [google=Error 1913 win.ini vista]? Dan hoeven wij het niet opnieuw te suggereren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik dat bestand dan kleiner, kan iemand me zeggen wat er in moet staan of een kopie sturen van dat bestand? ik heb geen idee hoe ik dat anderss zou moeten doen........

ben n00b gasten en dames

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:13:
Hoe krijg ik dat bestand dan kleiner, kan iemand me zeggen wat er in moet staan of een kopie sturen van dat bestand? ik heb geen idee hoe ik dat anderss zou moeten doen........

ben n00b gasten en dames
Leg eerst eens uit waarom het inloggen als administrator niet werkt. Hoe heb je dat precies gedaan en waarom precies lukte dat niet?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 19:13:
Het hele stuk lezen, niet maar een deel ;) Kleiner maken zonder te weten wat er in zo'n configuratiebestand staat is niet slim. Daarom staat er ook heel wat anders dan kleiner maken op de al gelinkte pagina.
ben n00b gasten en dames
Ik neem aan dat je newbie bedoelt ( = onvoldoende kennis, wel willen lezen / leren / proberen), aangezien n00bs (= geen eigen initiatief, geen zin) geen plaats hebben op GoT. Er is maar 1 manier om newb-af te raken en dat is lezen / leren / proberen. En dan denken we heel graag mee als je alsnog vastloopt :)

Dus: lees even door dat hierover al is geschreven (op GoT / MS.com / etc) en geef even aan waar je vastloopt en wat je hebt gedaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 13-02-2009 20:34 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en heb de dingen die hier voorgesteld uitgeprobeerd, maar het probleem bleef.
Toen Macafee eraf gegooid (bekende dwarsligger)
En toen kreeg ik office2007 wel geïnstalleerd.

(Daarna overigens AVG geïnstalleerd ipv macaffee)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dank voor de info, nuttige kick voor als iemand het nog eens tegenkomt :)

Pagina: 1