VMware tools binnen debian installeren; hoe? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10-2023
Beste tweakers,

ik zit met een groot probleem dat mij inmiddels de randen van al mijn nagels (zowel handen als voeten) en bijna alle haren op mijn hoofd gekost heeft. Mijn probleem is het volgende:

Het bedrijf wil graag dat ik een aangepaste Debian (versie 2.6.8) installeer in een virtual machine.

Bij de installatie koos ik voor de optie:
Guest Operating System -> Linux -> Other Linux 2.6.x kernel.
Vlak na het begin van de installatie ontstond er een grote error: "sector 0 does not have an MSdos signature".
(laat ik dit configuratie 1 noemen).

Mogelijk komt dit doordat Debian niet ondersteund lijkt te worden voor VMware.

Na wat proberen, kwam ik er achter als ik bij de installatie van een virtual machine koos voor Guest Operating System -> Other -> Other
de installatie wél lukte.
Laat ik dit configuratie 2 noemen.

Hier bleek echter het volgende probleem: het installeren van de VMware Tools was niet mogelijk: "VMware Tools Unavailable". Terugkijkend naar configuratie 1: als de error niet op zou treden bij de installatie, zou ik daar, volgens VMware zelf in ieder geval, wel VMware Tools kunnen installeren, terwijl dit niet lukt bij de gelukte installatie van configuratie 2.

Kan iemand mij een beetje op gang helpen qua oplossing? Zie ik wellicht crusiale zaken over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom wil je de VMware tools installeren? Had je dit nog niet gevonden?

Daarnaast past dit probleem beter in NOS met een titeledit :)

Debian in VMware probleem > VMware tools binnen debian installeren; hoe? *
CSA > NOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Er is op internet genoeg over te vinden hoe je dit installeert volgens mij.
Anders is er altijd nog dit :)

Misschien kun je hier ook iets mee?

[ Voor 26% gewijzigd door Flappie op 13-02-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerr
Dank jullie voor jullie reacties; er is echter een probleem: bij de meeste handleidingen ed wordt uitgegaan dat je een ISO met de tools laadt via VM -> Install VMware Tools.

Hier gaat het dus de fout in bij mij: waar "Install VMware Tools" zou moeten staan, staat bij mij: "VMware Tools Unavailable". Dat is dus wat mij zo'n zorgen baart :-)

Die algemene handleidingen heb ik idd al eerder her en der gevonden;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Laatst online: 12-09 20:21

drice

Loading...

Even je VMX file terugzetten naar een officiele Linux versie dan kun je VMWare tools wel installeren.

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerr
Oke, dat klinkt al een stuk interessanter! Welke gevolgen heeft dit precies voor mijn systeem? Ik weet niet wat er dan allemaal gewijzigd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerr
okeeee...hoe zet ik dit precies terug zonder alles kapot te maken? waar moet ik precies op letten?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 23:24
Gewoon doen. maak je naam waar !

Tis ook wel logisch dat als je "other" kiest als OS dat VMWare niet weet welke versie van tools geinstalleerd moet worden en deze optie dus uitschakelt, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Twiekerr schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:19:
okeeee...hoe zet ik dit precies terug zonder alles kapot te maken? waar moet ik precies op letten?:O
Het is een vmx-file van een paar kb hooguit die je even moet editten. Die kan je zonder problemen backuppen en terugzetten als het misgaat. Ik heb gister bij een virtuele machine een geluidskaart toegevoegd, omdat alleen VMWare Player was geinstalleerd en het daarmee niet kan. Het is niet echt gevaarlijk spel dat je speelt. :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin eens met niet meerdere berichten na elkaar te plaatsen; dat wordt namelijk niet gewaardeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twiekerr
Spider.007 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 12:40:
Begin eens met niet meerdere berichten na elkaar te plaatsen; dat wordt namelijk niet gewaardeerd :)
Mijn excuses :)

Ik ben inmiddels weer een stuk verder verder gekomen. Ik kan de Tools inderdaad mounten, geen probleem.

Echter: ik moet zo te zien heel specfiek aangeven welke versie van de tools ik wil gebruiken. Waar kan ik dit vinden? Ik zie namelijk nergens dat het bestand daadwerkelijk gemount wordt, maar bij het VM menu staat nu wel de optie "Cancel VMware Tools Installation"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Pagina: 1