Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backup/mirroring software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een behoorlijk lastig probleem. Ik heb hier op het kantoor de volgende situatie:

1 laptop
1 vaste PC
1 FTP directory

Nou ben ik op zoek naar een stukje software die er voor zorgt dat de PC en de laptop dezelfde bestanden houden via de FTP.

Daarvoor ben ik al geruime tijd op zoek naar het juiste programma, maar tot op heden helaas zonder succes. Nou ben ik er inmiddels wel achter dat ik waarschijnlijk geen backup software moet hebben, maar zogeheten mirroring (?) software.

Wat ik dus graag wil is het volgende:
Het programma moet een koppeling leggen tussen de PC/laptop en de FTP-server. Vervolgens moet het programma (geïnstalleerd op de PC en de laptop) bestandje voor bestandje gaan kijken of het bestand op de draaiende computer ouder of nieuwer is dan op de FTP.

Is het bestand op de draaiende PC ouder? Dan de versie van de draaiende PC vervangen.
Is het bestand op de FTP-server ouder? Dan de versie op FTP-server vervangen.

Ik hoop dat dit soort software bij één van jullie bekend is.

Alvast bedankt.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Werkmap?

Ik zie dat je server hebt, dus waarom maak je geen netwerkshare aan?
(gebaseerd op jouw start-topic, dus ik mis mogelijk informatie)

[ Voor 114% gewijzigd door Silver7 op 13-02-2009 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik met de laptop ook vanuit huis werk en bij klanten bijvoorbeeld.

Verwijderd

Al eens gedacht om een VPN te maken kan je overal op inloggen en je hebt dan ook toegang tot je share folders.

kan je met bijv. windows back-up back-up bestanden maken en versturen naar je back-up file server.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:33

Spotmatic

Ken sent me

Wellicht een tipje: Superflexible File Synchronizer. Extreem goed programma voor het synchroniseren/backuppen van bestanden. Wij gebruiken het zelf voor het maken van backups van essentiële bestanden naar een FTP server. Het programma kent ontzettend veel mogelijkheden voor het vergelijken van files; de perfecte oplossing voor jouw probleem.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
Rsync?

/edit
Doh, laat maar, je vraagt om een sync via ftp.

[ Voor 82% gewijzigd door UltraSub op 13-02-2009 10:51 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

google naar "synchronize file over ftp" en ik kom b.v. op vubrief

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
@ Vince6667: Wij werken veel met grote bestanden van ongeveer 20MB .. Dat wordt via VPN een beetje lastig ;)

@Spotmatic: Die ga ik maar eens even goed bekijken bedankt

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-10 20:36

HeyDude

Blijven lachen!

Kijk eens op Sourceforge: Dirsync Pro.

Gratis ;) en de functionaliteit is ok.

[ Voor 26% gewijzigd door HeyDude op 13-02-2009 11:04 . Reden: linkje toegevoegd ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Verwijderd

Topicstarter
@ HeyDude ..

Ik ben momenteel even aan het testen met het programma dat Spotmatic mij adviseerde. Dat ziet er tot nu toe erg goed uit moet ik zeggen, alleen zit ik er even mee dat hij bestanden die momenteel geopend zien niet aan mag passen. Daar ben ik nu naar op zoek, maar dat zit er vast in ;)

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:33

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 11:21:
@ HeyDude ..

Ik ben momenteel even aan het testen met het programma dat Spotmatic mij adviseerde. Dat ziet er tot nu toe erg goed uit moet ik zeggen, alleen zit ik er even mee dat hij bestanden die momenteel geopend zien niet aan mag passen. Daar ben ik nu naar op zoek, maar dat zit er vast in ;)
In het profiel: Advanced settings linksonder > Access & Retries > tab File Access > Volume Shadowing > Do not use?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
Het is helemaal gelukt hoor Spotmatic.

Bedankt voor je hulp. Ik ben gered.

De rest uiteraard ook bedankt
Pagina: 1