Windows server 2003 op Virtual Machine

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_check_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb het volgende probleem,

ik moet een volledig voorgeconfigureerde versie van windows server 2003 op een virtual machine installeren. Op 'echt' servers deden we dit altijd met 2 ghost files, en een BART-PE om die ghost files in te laden en zo het hele systeem te installeren. Dit systeem heeft 3 verschillende partities, dus een c, f, en g-schijf.
Met ghost-files kon je zo'n heel systeem met verschillende partities mooi installeren.
Nu kunnen we alleen niet meer die ghost-files gebruiken om het op de virtual machine te installeren, omdat deze machine niet goed kan omgaan met bart-pe of andere soortgelijke boot cd's. De virtual machine kan wel iso's accepteren. Nu is mijn vraag dus, kunnen Iso's eigenlijk wel meerdere partities erop hebben? Kan je hem zo configureren dat de verschillende mappen die je erin stopt een eigenschap hebben dat het een partitie is. Voor mijn gevoel namelijk zijn iso's puur folders en files, en kan je hem niet zo configureren en een systeem met verschillende partities installeren.

Dus: 1 windows-systeem, maar met verschillende voor geconfigureerde partities. Kan dit met een boot-iso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb ik het niet helemaal begrepen maar waarom maak je niet gewoon een kopie van de hele VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bob_check_ schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 10:32:
Nu kunnen we alleen niet meer die ghost-files gebruiken om het op de virtual machine te installeren, omdat deze machine niet goed kan omgaan met bart-pe of andere soortgelijke boot cd's.
Dan ligt dat aan de instellingen van je VM zelf want onder VMware of HyperV werkt dat hier gewoon.
Sterker nog: een 2008 Server install maakt gebruik van Windows PE en die doet het ook.
Voor mijn gevoel namelijk zijn iso's puur folders en files, en kan je hem niet zo configureren en een systeem met verschillende partities installeren.
Een ISO is een CD-image. Meer niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je kunt toch gewoon de volledige virtual hardisk file kopieren en daar gebruik van maken op je virtual machine? Dan blijven partities gewoon behouden zoals je ze hebt aangemaakt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vergeet niet als je een machine kopieert, en je hangt de gekopieerde in een domein o.i.d, om dan even NewSid te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sysprep is wat netter ;)

Maar ik zou toch wat meer kijken naar een unattended setup met een diskpart script, of alternatief een install DVD-DL waar je Ghost image op staat.

offtopic:
Dual Layer? Huh?
Ja. Dual Layer ja, want wat jij wil met een disk image betekent dat je óf alle partities in één keer moet meenemen, of je gaat inderdaad post-install met diskpart de extra partities scripten.

En aangezien je nergens rept over welke virtualisatiesoftware je gebruikt beperkt dat op dit moment nogal de opties die je aangeboden krijgt (hint) :)

[ Voor 104% gewijzigd door alt-92 op 13-02-2009 22:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1