Score pas zichtbaar maken na x aantal moderaties?

Pagina: 1
Acties:

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 12:08

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Ik heb even zitten spelen met een reactie bij nieuws: MTV en Snoop Dogg introduceren hip-hop in Rock Band. Namelijk deze: Player1S in 'nieuws: MTV en Snoop Dogg introduceren hip-hop in Rock Band'.

Deze reactie stond op -1. Voor de grap op +2 gezet. En wat gebeurd er? Alle schaapjes gaan vrolijk mee (om punten te scoren natuurlijk) en in no time zijn er een zooitje +1 moderaties. Andersom werkte ook prima, reactie van +2 naar -1 gezet. Dit was voldoende om het gemiddelde op +0 te krijgen. Natuurlijk kwamen er toen een zooitje +0 moderaties bij. Op moment van schrijven staan er nog meer +1 moderaties dan +0, de reactie is imho echt geen +1 waard.

Wat ik hiermee wil zeggen, :P , is dat de eerste 3 moderaties wel erg veel invloed hebben op het eindresultaat.
Ik denk dat het beter is om de score pas zichtbaar te maken na bijv. 3 a 5 moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Of ervoor zorgen dat een moderatie niet meer geedited kan worden. Dan ben je er serieus mee bezig, want na 1x staat het vast en als je er te vaak naast zit kost het je punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Beide voorstellen zijn eerder aan bod gekomen. Er zit wat in, maar ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. Moderaties pas na X moderaties zichbaar maken heeft als nadeel dat mismoderaties zéér lastig te vinden zijn. Pas als ze een aantal moderaties hebben ontvangen kun je de score zien, en dan ben je vaak het draadje al voorbijgefietst, en staat de score al redelijk vast. Verder is het te omzeilen door je niveaufilter aan te passen en daardoor te checken wat voor score een reactie heeft. Men kan dus gewoon doorgaan met papegaaien als men dat wil. Je pakt er eigenlijk alleen de serieuze mods mee.

Verder is het niet kunnen editten van een moderatie bijzonder onhandig. Ik wil nog wel eens mijn moderatie wijzigen na het herlezen van een reactie, of dat ik een foutje maak bij het aanklikken.. of zelfs na een hele tijd nog, wanneer een reactie in het mismodtopic gemeld wordt, en deze mij van inzichten doet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

I know. De theorie is leuk, alleen de praktijk werkt m'n idee iets anders. Het kan afschrikwekkend werken en mensen tegenhouden te modereren omdat ze bang zijn puntjes te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jejking schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:49:
I know. De theorie is leuk, alleen de praktijk werkt m'n idee iets anders. Het kan afschrikwekkend werken en mensen tegenhouden te modereren omdat ze bang zijn puntjes te verliezen.
Ik weet niet of ik je punt nu helemaal goed begrijp. Wil je aangeven dat het goed is dat het modereren afgeschrikt en tegengehouden wordt? Dat klinkt mij niet echt logisch in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

My bad. Het begint ook laat te worden.

Op zich is het idee leuk (de theorie werkt perfect), alleen in de praktijk komt het nadeel wat ik hierboven noemde ook al om de hoek kijken. Afschieten die handel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 00:40:
Pas als ze een aantal moderaties hebben ontvangen kun je de score zien, en dan ben je vaak het draadje al voorbijgefietst, en staat de score al redelijk vast.
Dat is toch helemaal niet erg?
Verder is het te omzeilen door je niveaufilter aan te passen en daardoor te checken wat voor score een reactie heeft.
True, maar dat is wel een heel omslachtige manier van modereren.
Men kan dus gewoon doorgaan met papegaaien als men dat wil. Je pakt er eigenlijk alleen de serieuze mods mee.
Daar ben ik het niet mee eens. De serieuze mods worden nu juist gepakt. Als een reactie een onterechte +1 krijgt van de eerste moderator die langs komt, dan is de kans dus groot dat alle schaapjes de reactie ook op +1 zetten. Gevolg is dat de "serieuze" mod die de reactie bijv. op +0 zet wordt afgestraft. Veel serieuze mods denken dan waarschijnlijk, krijg maar de vlekhik, ik zet um ook op +1.

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 17-02-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste punt klopt voor mij. Ik mod nog maar drie dagen en merk nu al dat ik probeer alleen nieuwe reacties te modereren. Ik ben bang om te vaak te papagaaien.
Of snap ik iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Topicstarter
Zeker wel, je voorbeeld is precies wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:53
Dit zijn allemaal plak middelen die de gevolgen aanpakken en niet het probleem. namelijk dat het nieuwe moderatiesysteem gewoon niet werkt. Als de eerste x reacties een 1 zijn zal de reactie bijna nooit op een andere score eindigen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wel als je het niet alleen probeert ;)

Als je vind dat een reactie totaal verkeerd staat op een bepaalde score, dan moet je hem hier gewoon melden, dan pakken we hem met z'n allen aan. Natuurlijk geldt dat niet voor alle reacties die je een andere score geeft dan de huidige, het komt bij mij vaak zat voor dat ik een reactie een afwijkende score geef, maar tegelijkertijd ook niet echt een probleem heb met de huidige, dan laat ik hem gewoon voor wat het is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1