• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Hallo,

Ik maak me nu net toch het vreemdste mee;

Oud spelletje geinstalleerd (homeworld 2),
even gespeeld,
scherminstellingen handmatig veranderd naar mijn resolutie (1680x1040 ipv de 1600x1200 die in het spel menu staat)
spel weer opnieuw opgestart maar crashte na een paar seconden,
weer opnieuw op proberen te starten maar er komt geen toepassing tevoorschijn maar de service draait wel zonder cpu tijd in te nemen dus maar even taak beindigd,
Resolutie weer terug veranderd naar installatie instellingen,
even afmelden en weer opnieuw inloggen krijg ik in een keer het " zakelijke " inlogscherm?
Ingelogt en blijk dat in een keer alle instellingen naar de " fresh install" situatie zijn terug gezet?!
Al mijn icoontjes staan er nog wel maar ik krijg weer windows rondleiding en mijn bureaublad is terug gezet naar standaard, mail instellingen zijn verdwenen en staan weer op opnieuw instellen etc. etc. en zelfs mijn norton 360 installatie is al zijn instellingen qua uitzonderingen op de firewall e.d. compleet vergeten?

Ik heb al geprobeerd om systeem herstel uit te voeren maar de verschillende punten kunnen niet hersteld worden.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om mijn oude instellingen terug te krijgen want mij lukt het niet... :'( :(

Edit; Ik kan de identiteit van mijn email accounts in outlook express nog wel vinden alleen is deze niet te importeren daar hij deze gewoon niet ziet staan. Ik heb zo het idee dat mijn profiel instellingen e.d. nog wel ergens staan maar door windows misplaatst zijn en dus niet meer terug te vinden.
Bij de initiele herstart na de poging tot systeem herstel kreeg ik trouwens ook een CMOS reset, misschien dat dat nog iets zegt?

Edit2; Ik heb ondertussen mijn oude identiteit van outlook over kunnen zetten naar de nieuw aangemaakte maar ik zou toch graag nog advies mogen ontvangen hoe ik mijn systeem gewoon weer in de oude staat terug krijg. Op dit moment zijn dus echt alle instellingen terug naar af zoals ook alle vormgeving instellingen.
Het lijkt nu net alsof ik achter een vreemde pc zit en ik ben een beetje wanhopig bezig om erachter te komen wat er nou precies gebeurd is en wat ik eraan kan doen om het weer in zijn oude staat terug te krijgen.

Alvast dank voor elke duw in de goeie richting...

[ Voor 35% gewijzigd door ScytheNL op 13-02-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Hmm bijna alweer een week geleden en nog geen reactie...dat maak je niet vaak mee. Heb ik niet toevallig op beginnersweb gepost? :P

maar even een kickje om het probleem weer even onder de aandacht te krijgen en op een expert te hopen die mij verder kan helpen. (amateur expert mag ook hoor, zolang ik maar in de goeie richting word geholpen O-) )

Onderzoek en probeersels vanuit mijn kant hebben overigens totaal niets opgeleverd.

[ Voor 11% gewijzigd door ScytheNL op 18-02-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 09:37
Deathscythehell schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:51:
even afmelden en weer opnieuw inloggen krijg ik in een keer het " zakelijke " inlogscherm?
Ingelogt en blijk dat in een keer alle instellingen naar de " fresh install" situatie zijn terug gezet?!
Wat bedoel je met zakelijk inlogscherm? Hebben we het over Home of Professional?

Denk dat je om een bepaalde reden van profiel bent veranderd, al is het vaag dat je dan je bureaublad icoontjes wel terug hebt. Je kan via eigenschappen computer->geavanceerd je gebruikersprofielen bekijken/kopieren en zien welke login naam die onder zitten. Misschien logde je eerst automatisch onder een andere naam in?

Als je er niet uit komt (of denkt dat het profiel corrupt is), kan je altijd nog een nieuw profiel maken. Duurt ff om alles opnieuw in te stellen, maar lijkt me beter dan weken te kwakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Professional,

Normaal gesproken logde ik altijd in met het "thuis" inlog scherm met gebruikers afbeelding en welkomst scherm.
Er zijn 2 accounts op de PC waarvan er dus 1 van mij is en met deze heb ik ook altijd ingelogd.
Na de crash van het spel en het uitloggen kwam ik dus het "zakelijke" inlogscherm tegen (degene in een window met alleen je naam en dan het wachtwoord vak) met een zwarte achtergrond.
Ingelogd met hetzelfde wachtwoord en tot mijn verbazing stonden al mijn icoontjes dus nog wel op zijn plek maar was alles voor de rest gereset. Standaard bureaublad, rondleiding in xp starten, outlook express helemaal leeg en moest opnieuw ingesteld worden (behalve hotmail account die er wel gewoon in stond, maar dus niet het email adres via mijn ISP (pop3)) etc. etc.
Alle programma's waren nog geinstalleerd en alle drivers e.d. waren nog zo up to date als dat ze waren voor het gebeuren...

Ik zal wel eens even kijken naar het profielen beheer maar ik vermoed dat ik daar niets zal kunnen vinden. Het profiel op zich is niet corrupt aangezien ik er nog steeds gewoon op kan inloggen en het "thuis" inlogscherm was ook meteen weer terug na een herstart (waarbij ik dus wel de CMOS checksum error kreeg en deze gereset werd) Ik heb ondertussen wel weer een paar van de instellingen kunnen herstellen door ze gewoon opnieuw in te stellen maar veel zijn ook niet echt makkelijk meer te herinneren en dit is gewoon lastig als je jaren lang iets gewent bent. Daarnaast wil ook ook eventueel kunnen voorkomen dat dit nog een keer gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Staat systeemherstel aan, dan zou je eventueel daarmee een eerdere status van de PC kunnen herstellen.
Het zou ook kunnen dat er wat bestanden in de knoop zijn gedraaid, van Windows zelf.

Voer eens in cmd uit:
sfc /scannow

Zijn trouwens ook alle Windows updates weg ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:43:
Staat systeemherstel aan, dan zou je eventueel daarmee een eerdere status van de PC kunnen herstellen.
Het zou ook kunnen dat er wat bestanden in de knoop zijn gedraaid, van Windows zelf.

Voer eens in cmd uit:
sfc /scannow

Zijn trouwens ook alle Windows updates weg ?
Ik wist wel dat ik op het goeie forum zat :9

Scan draait nu, heeft af en toe wel problemen met het gebruiken van de xp cd maar als ik op opnieuw klik gaat hij gewoon weer verder, zal wel aan m'n lezer liggen. Is het gebruikelijk dat de cd meteen benodigd is om bestanden naar het .DLL cache te zetten?

Systeem herstel staat dus aan maar alle herstelpunten die er zijn kunnen gewoon niet geladen worden.
Bij het proberen word het punt wel geladen, pc herstart maar aan het eind van het herstel krijg ik dus de melding dat het punt niet geladen kon worden. Dit geld voor alle herstelpunten tot 2-3 weken geleden...verder heb ik het uiteraard niet meer geprobeerd.

Windows updates (voor zover ze nog in de softwarelijst staan, hotfix uninstallers verwijderd) staan nog in de lijst dus ook daar is niets mee gebeurd.

Gebruikers accounts zijn nog gewoon hetzelfde dus ik kan niet ontdekken of dat een profiel corrupt is geraakt. Het lijkt er in ieder geval niet op. De andere account heeft trouwens geen last ondervonden van de reset en werkt gewoon zoals voor het voorval.

Ik update wanneer de scan klaar is indien ik er een rapport van krijg...

Edit: scan klaar, redelijk vaak op "opnieuw proberen" moeten drukken om de xp cd weer onder de aandacht te brengen, redelijk vaak ook op horen spinnen maar niet uit op kunnen maken of bestanden ook daadwerkelijk vervangen werden. Ook geen rapport gekregen over wat er precies gedaan of gevonden werd helaas...

Trouwens een foutje in mijn topic titel, ik heb XP professional SP3, niet SP2.

[ Voor 11% gewijzigd door ScytheNL op 19-02-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Klein bumpje om te kijken of andere mensen misschien nog een idee hebben waar ik het moet zoeken.
Misschien kan ik het zo in de toekomst voorkomen en kan ik misschien ook erachter komen waarom dat het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:31

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Denk dat je profiel corrupt is geraakt en Windows heeft een nieuw gemaakt.
Heb je onder documents and settings meerdere mappen van je eigen username staan?

Dus bijv.
username
username.computername

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Daar kan ik volmondig nee op antwoorden. Er staan geen dubbele profielen in. Ik kan verder ook nergens uit afleiden dat mijn profiel corrupt zou zijn geraakt aangezien het me dan logisch lijkt dat alle icoontjes ook terug naar af worden geplaats e.d. toch?

Ik ben bang dat ik er niet achter zal komen waarom en hoe dat het gebeurt is helaas, tenzij iemand nog met een briljante opmerking komt? O-)

TL;DR :

In een config file van Homeworld 2 de resolutie aangepast van 1600x1200 naar 1680x1050.
Spel opgestart, crashed na een aantal seconden.
Resolutie weer terug veranderd naar 1600x1200.
Spel op starten maar er komt geen applicatie naar voren (deze draait wel in task manager)
Taak be-eindigd en afmelden.

Resultaat is bekend...
Pagina: 1