[9500 GT] Krijg hem niet aan de praat.

Pagina: 1
Acties:

• Morto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 14:48
Zo als de titel al zegt krijg ik mijn 9500 GT niet aan de praat.
Voor dat ik een verhaal ga typen hier eerst mijn PC spec's.

* 450 Watt voeding
* 2 Gig Dual Channel
* Asus M2NPV-VM MainBoard....
* Amd Athlon 64 Processor 3800+

Heb een totaal van 2.4 GHZ

Nu wil ik dus mijn NIEUW gekochten 9500 GT aan sluiten op een VGA monitor.
Hier bij heb ik dus een DVI naar VGA adaptor aan mijn videokaart aan gesloten.

Heb daarna netjes mijn bios verander van Onboard Videokaart naar PCI-E x16 en tot mijn grote verbazing blijft mijn beeld zwart.

Nu ben ik dus radenloos ik weet dus niet wat ik moet doen of wat ik fout heb gedaan.
En komen jullie nogal van pas :P.

Mvg Jeffrey

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou een CMOS-clear kunnen doen om zo de instelling van PCI-e als primary adapter in te stellen te kunnen wissen en zonder deze instelling alsnog van je dedicated grafische kaart kunnen booten.

Pak er eventueel ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bij waar bovenstaande duidelijker in uitgelegd staat.

Tevens heb je waarschijnlijk een typfout gemaakt in je type moederbord en moet de 4 een 2 worden, dan krijg ik namelijk op de Asus site wel een moederbord tevoorschijn bij de search: M2NPV-VM

[ Voor 29% gewijzigd door Wiethoofd op 12-02-2009 22:19 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Morto
Ja die 4 hoor een 2 te zijn :)

Ik ga nu even mijn CMOS resetten en ben dan zo weer terug...

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-03 19:30
ik gok dat dat niet gaat helpen maar het is het proberen waard en je kan daarmee uitsluiten dat het de pcie slot is. ik gok dat je de kaart moet omruilen xD

ps het is nooit (mischien heel appart) het pci-e slot

[ Voor 15% gewijzigd door geotoxiz op 12-02-2009 22:51 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

geotoxiz schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:50:
ik gok dat dat niet gaat helpen maar het is het proberen waard en je kan daarmee uitsluiten dat het de pcie slot is. ik gok dat je de kaart moet omruilen xD

ps het is nooit (mischien heel appart) het pci-e slot
Dit valt makkelijk te bevestigen door de CMOS te clearen (lees: bios naar standaard resetten) en vervolgens op te starten zonder de 9500GT op je moederbord en dus te booten vanaf de onboard videokaart. Daarna je 9500GT inpluggen en de kabels omschroeven en kijken of hij dan wil booten kan bevestigen of de kaart stuk is of gewoon niet wil werken, in het geval van een actieve koeling moet de ventilator opspinnen als het PCI-e slot werkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Morto
Ik heb hem er niet uit gehaald maar dat doe ik morgen wel even maar de ventilator draait wel..

Ben ook al terug geweest naar de winkel maar bij hun werkte hij wel dus het is iedergeval niet de Videokaart

• Morto
Nee het werkt niet denk dat mijn PCI Slot kapot is.

Heeft iemand nog een Mobo te koop het liefst precies het zelfde.

Nog bedankt voor jullie moeite.

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 13:20

scorched

Maximum Overdrive

Gezien de leeftijd van het bordje, zou het ook nog eens kunnen dat het een pci-e 1.0 slot is. Komt vaker voor dat pci-e 2.0 kaartjes daar niet lekker mee samen werken.
Pagina: 1