Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Netwerkkaart bevriest na upgrade vanaf XP*

Pagina: 1
Acties:

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik ben vorige week overgestapt naar Windows Vista Business SP1. (van XP)

Netjes alle drivers geinstalleerd, office erop, virusscanner. Alles werkt nog goed.
Updates gedraaid en nu werkt mijn netwerkkaart de ene maal wel, de andere maal is de verbinding verbroken.
Ik maak heel gewoontjes verbinding met mijn routertje van belkin. Laptop doet het op dezelfde kabel perfect.

Ik kan dan ook geen IP verversen, het apparaat niet uitschakelen... Wat nu? Andere drivers baten niet.

Nero 8 is het laatste wat ik installeerde voor ik het probleem constateerde.

Iemand adviezen?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als je het apparaat bekijkt in apparaatbeheer staat er dan iets bij? Een foutcode ofzo?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Bakkertjuhh
Nope... Hij geeft aan dat alles ok is. Het is ook gelijk met opstarten mis, of het gaat ineens goed en dan de hele tijd.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Geen verborgen wifi schakelaartje dat je soms aantikt?
Apparaaat deinstalleren en installeren gaat ook niet in apparaatbeheer?

• Bakkertjuhh
Uhm denk t niet... t is een vast netwerk. Dat is het stomme.

edit: In een zelfbouwsysteem, waar ik ook niks in heb zitten dat zoiets kan veroorzaken.

deinstalleren wil hij ook niet meer als hij bevriest.
Als het weer werkt en ik deinstall en install m, dan krijg ik vanzelf dezelfde problemen weer.

[ Voor 67% gewijzigd door Bakkertjuhh op 13-02-2009 00:20 ]

Verwijderd

Kan het niet gewoon zijn dat de netwerkkaart kapot aan het gaan is, en dat hij daarom bevriest?
Als je een andere hebt liggen probeer die er eens in te doen, of leen er desnoods eentje van iemand zo weet je zeker dat dat het probleem niet is.

Mij lijkt het verdacht veel op een defecte NIC, ik zou zeggen probeer het indien mogenlijk nee heb je ja kan je krijgen ;)

• Bakkertjuhh
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 07:49:
Kan het niet gewoon zijn dat de netwerkkaart kapot aan het gaan is, en dat hij daarom bevriest?
Als je een andere hebt liggen probeer die er eens in te doen, of leen er desnoods eentje van iemand zo weet je zeker dat dat het probleem niet is.

Mij lijkt het verdacht veel op een defecte NIC, ik zou zeggen probeer het indien mogenlijk nee heb je ja kan je krijgen ;)
Dat is best mogelijk, en tegelijkertijd ook balen. Heb XP op een andere schijf ernaast geinstalleerd, nog niks te merken. Denk dat de driver voor mijn NIC in het drivermodel van Vista net aangesproken wordt op een manier waar deze niet blij mee is.

Sparen voor een nieuwe PC; Case closed

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:47
Bakkertjuhh schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:13:
[...]
Sparen voor een nieuwe PC; Case closed
Is toch een grap hoop ik?

Een NIC'je voor PCI kost tegenwoordig iets van 5 a 10 euro.

• Bakkertjuhh
Softmore schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:28:
[...]

Is toch een grap hoop ik?

Een NIC'je voor PCI kost tegenwoordig iets van 5 a 10 euro.
Niet echt... t is een gigabit kaart on board. Die gebruik ik met 1000 mbit en heb geen PCI vrij.

Moederbord wilde ik vervangen om dit probleem te verhelpen, maar die bestaat niet meer. Ik heb zo'n ongelukkige s939.
Pagina: 1