• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ik heb al een tijdje een 2 X 1 gig platinum revision 2 setje van OCZ in mn computer draaien. Draaiend op 1.95V.

deze had ik altijd in de 3e en 4e slot van mijn geheugenbanken zitten. Omdat ik problemen heb met bluescreens dacht ik laat ik ze eens verplaatsen naar bank 1 en 2.

toen ik dit gedaan had (en na het monteren van mn WC setje) startte hij op in unganged mode. ik weer in 3/4 geprobeerd weer unganged mode.

toen met mn broertjes 4 X 512 MDT modules gedaan en met 4 bootte hij niet en met 2 weer alleen unganged.

nu heb ik hem zelfs zo ver dat alleen 2 kleuren combo's nog bootten, dus 2/4 of 1/3. 1/2 en 3/4 blijft hij dus in een boot hangen.

wat heb ik nou verkeerd gedaan of heb ik nou zojuist mn moederboard naar de mallemoeren geholpen?

• geotoxiz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-08 20:15
in je manual staat een populatie tabel daar zie je welke geheugen banken je moet gebruiken voor dual channel(ganged mode) wanneer ze niet in ganged mode posten en een bios reset helpt niet dan kan je je mobo retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
1-2 of 3-4 vind gigabyte maar als ik ze daar in doe boot hij juist niet meer :P ik ga morgen eens kijken hoe ik mn bios moet resetten, verder is de garantietermijn ook al vertstreken^^ bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
bios gereset maar nog steeds unganged geheugen, mag ik hier nu uit concluderen dat mijn geheugenbanken beschadigt zijn oid? hij herkent wel gewoon allebei de reepjes.

Ik vind het jammer dat ik uit de garantietermijn voor het moederboard ben :X heeft iemand nog andere ideeen over wat het kan zijn of om iets te testen?

:edit ik zie net garantietermijn 24 maanden dus misschien kan ik hier toch nog gebruik van maken, maar weet iemand nog wat tips om zeker te weten dat het mobo defect is?

[ Voor 21% gewijzigd door Hrugnir op 16-02-2009 09:28 ]