Hallo,
Ik ben onlangs (gisteren) mij in Python gaan verdiepen, nu loop ik tegen het volgende aan;
Ik ben nog vrij onbekend met het gebruik van variabelen in python. Wat ik wil doen is om de variabele playstate op nul te laten staan zodra er niks aan het spelen is of de film is stopgezet anderzijds zal die dus op 1 staat wanneer er een film aan het spelen is. Zoals de code nu opgebouwd is lukt dit niet;
Traceback (most recent call last):
File "video", line 49, in start_stop
if playstate == 0:
NameError: global name 'playstate' is not defined
Ik heb wat rondgegoogled over het gebruik van variabelen maar kan hier moeilijk duidelijkheid over krijgen. Volgens mij is het gebruik van een global variabele een oplossing alleen zie ik hier en daar dat die afgeraden wordt in python en dat hier een andere oplossing voor zou moeten zijn die mij echter onduidelijk is.
Hulp is van harte welkom! thx
Ik ben onlangs (gisteren) mij in Python gaan verdiepen, nu loop ik tegen het volgende aan;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| class WX_Main(wx.App): def OnInit(self): window = wx.Frame(None) window.SetTitle("Video-Player") playstate = 0 self.Bind(wx.EVT_LEFT_DOWN, self.start_stop) self.movie_window = wx.Panel(window) vbox.Add(self.movie_window,1,wx.ALL|wx.EXPAND,4) window.SetSizer(vbox) window.Layout() window.ShowFullScreen(True, style=wx.FULLSCREEN_ALL) window.Show() self.SetTopWindow(window) self.player = gst.element_factory_make("playbin", "player") bus = self.player.get_bus() bus.add_signal_watch() bus.enable_sync_message_emission() bus.connect('message', self.on_message) bus.connect('sync-message::element', self.on_sync_message) return True def start_stop(self, event): if playstate == 0: filepath = "/home/bart/video/seven.avi" if os.path.exists(filepath): playstate = 1 self.player.set_property('uri',"file://" + filepath) self.player.set_state(gst.STATE_PLAYING) else: self.player.set_state(gst.STATE_NULL) playstate=0 etc... |
Ik ben nog vrij onbekend met het gebruik van variabelen in python. Wat ik wil doen is om de variabele playstate op nul te laten staan zodra er niks aan het spelen is of de film is stopgezet anderzijds zal die dus op 1 staat wanneer er een film aan het spelen is. Zoals de code nu opgebouwd is lukt dit niet;
Traceback (most recent call last):
File "video", line 49, in start_stop
if playstate == 0:
NameError: global name 'playstate' is not defined
Ik heb wat rondgegoogled over het gebruik van variabelen maar kan hier moeilijk duidelijkheid over krijgen. Volgens mij is het gebruik van een global variabele een oplossing alleen zie ik hier en daar dat die afgeraden wordt in python en dat hier een andere oplossing voor zou moeten zijn die mij echter onduidelijk is.
Hulp is van harte welkom! thx