Toon posts:

[java]

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een probleempje met java.

rechts(90);
kolom();
rechts(180);

stap(z*7,z*7);

rechts(0);
kolom();
rechts(90);

stap(z*7,z*7);

Ik zou dit graag in een algoritme willen met maar 1 keer kolom. Nu kan ik het aantal kolommen alleen maar per 2 meer of minder maken, terwijl ik dit per kolom wil bepalen.

De eerste rechts() moet dus van 0 naar 90 gaan, dan weer naar 0, 90, 0 enz. Ik weet wel hoe je telkens 90 bij een hoek moet toevoegen, maar niet +90-90. Kan iemand mij hierbij helpen?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Dus wat wil je precies? Deze stappen een paar keer herhalen?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
Bedoel je iets van:

hoek = 90 - hoek?

Dan krijg je de reeks [0,90,0,90,0,...].

Maar wat wil je precies bereiken? Je vraag is niet helemaal duidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, in deze code staat 2 keer kolom() Ik wil dat dit er maar een keer komt te staan, en dat door een algoritme waarin de hoeken telkens 90 groter en 90 kleiner worden het er hetzelfde uitziet.

zoiets dus
for(int i=0 ; i<b ; i++)
{
rechts(90 (en dan elke keer dat het algoritme herhaald wordt -90 en weer +90 enz.) );
kolom();
rechts(180 (en dan elke keer dat het algoritme herhaald wordt -90 en weer +90 enz.) );

stap(z*7,z*7); }

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet heel veel van begrijp. Kun je misschien iets beter uitleggen wat rechts( ), kolom( ) en stap( ) doet, wat je ermee wilt bereiken en wat er nu niet aan werkt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neem even een kijkje in onze Quickstart; aan je huidige topic is geen touw vast te knopen. Je had op z'n minst even kunnen uitleggen wat je aan 't doen bent etc. Open gerust een nieuw topic, maar zorg dan voor voldoende context etc. zodat we een idee hebben van wat je nu probeert te bereiken. Daarbij zien we graag wat je zelf al hebt geprobeerd, bedacht etc.

En verzin dan meteen een titel die de lading dekt. [Java] zegt niets.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 12-02-2009 19:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.