• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 15:48

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
ik heb sinds 2004 een pc super draaien maar de laatste paar weken gaat er steeds iets mis. Ben van alles en nog wat aan het doen (nieuwgroepen, surfen etc.) en plost uit het niets valt mijn RAID-0 set weg, oftewel weg schijfruimte. Enige oplossing is RAID controller uitzetten, aanzetten en hij doet het weer.

alles gaat heel willekeurig, soms duurt het een paar uur voordat ie het doet en soms heel rap achter elkaar.

wel vind ik dat mijn primaire HD (74Gb WD Raptor) soms rare 'opstart' geluiden maakt.

nu is mijn vraag: is het mijn Mobo met RAID controller of mijn HD?

Mijn systeem:
AMD X2 4400+
Asus A8N-SLI Premium (met SilImage Sil3114 RAID controller on-board)
4Gb DDR-2 memory
Asus 7800GTX Nvidia

draai Windows Vista Ultimate 32-bit
RAID-0 set met 2x HD Maxtor 250Gb

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Al naar SMART waardes enzo gekeken? Lijkt me een van de eerste indicaties of het de HD is nml. En de kabels naar je HD's, die zitten allemaal nog goed vast? (ja, klinkt stom, maar gebeurt vaak)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Waarom vergeet men altijd de voeding te vermelden bij de specs, juist belangerijk bij van die vage klachten? En test je schijven even met de Seatools diagnostic tool van de Seagate site. Staan de schijven geforceerd op s-ata 150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:22:
Waarom vergeet men altijd de voeding te vermelden bij de specs, juist belangerijk bij van die vage klachten? En test je schijven even met de Seatools diagnostic tool van de Seagate site. Staan de schijven geforceerd op s-ata 150?
Voeding 420Watt Tagan

De HDat testen heb ik ook uitgevoerd maar die geven geen read of write errors..........

met de Seagate diagnostic tools wordt ik niet veel wijzer..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
Leviathan23 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:52:
ik heb sinds 2004 een pc super draaien maar de laatste paar weken gaat er steeds iets mis. Ben van alles en nog wat aan het doen (nieuwgroepen, surfen etc.) en plost uit het niets valt mijn RAID-0 set weg, oftewel weg schijfruimte. Enige oplossing is RAID controller uitzetten, aanzetten en hij doet het weer.

alles gaat heel willekeurig, soms duurt het een paar uur voordat ie het doet en soms heel rap achter elkaar.

wel vind ik dat mijn primaire HD (74Gb WD Raptor) soms rare 'opstart' geluiden maakt.

nu is mijn vraag: is het mijn Mobo met RAID controller of mijn HD?

Mijn systeem:
AMD X2 4400+
Asus A8N-SLI Premium (met SilImage Sil3114 RAID controller on-board)
4Gb DDR-2 memory
Asus 7800GTX Nvidia

draai Windows Vista Ultimate 32-bit
RAID-0 set met 2x HD Maxtor 250Gb
het probleem blijft helaas......
een aantal dagen geen last van gehad maar komt toch steeds terug

heb verschillende test uitgevoerd met de HD's maar die geven geen negatieve resultaten.....toch de raid controller dan?