Toon posts:

afmetingen videokaart en behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede,
Ik ben dus zo een computer aan het samenstellen. Gaat wel aardig alhoewel klein budget.
Maar nu vroeg ik mij af, of ik qua afmetingen van de videokaart (breedte) rekening moet houden bij de aanschaf van een behuizing.
Ik wil de ASUS EN9600GT/SILENT/HTDI/512M maar kan nergens vinden of die ook in mijn beoogde kast past, namenlijk de CoolerMaster 690 PC-Chassis Tower black (no-PSU) (RC-690).
Thanks!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
past makkelijk, kan er wel 1,5 keer in

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het lijkt me dat je met een google search zo achter de exacte lengte van de kaart komt. De afmetingen van je mobo zijn gestandaardiseerd (ATX, i presume?). Zoek dan even een pic op (google afbeeldingen) van de binnenkant van de case... en klaar is kees.

Of is dat te logisch?

Verwijderd

Topicstarter
ja ATX, afmetingen van de behuizing weet ik wel, maar niet de breedte van de videokaart

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Zoek eens op de website van Coolermaster naar een tekening van de kast.
Zoek eens op de website van Asus naar de afmetingen van een EN9600GT.

Ik kan je nu al verklappen dat beide gemakkelijk te vinden zijn. Zo staat de maximum lengte van een PCIe kaart voor die kast letterlijk onder het kopje helpdesk bij dat model. En de afmetingen van een EN9600GT kun je prima terug vinden in de reviews. Als je naar de plaatjes kijkt is de koeler maximaal een centimeter langer dan de PCB en de PCB is een standaard PCB, dus gelijk aan de lengte van bijna iedere andere 9600GT.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
ach laat maar
ik bedoel toch zeker de BREEDTE ... van zijkant naar zijkant
en nee, op ASUS vind ik niet de afmetingen van de kaart...dus de breedte ook niet
maar bedankt
als je het wel weet zeg dat dan, als je het niet weet doe dan niet zo bijdehand mr. kalizec

[ Voor 207% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
serieus wat een waardeloze reacties

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Breedte: 1.9 cm

Diepte: 22.9 cm

Hoogte: 11.1 cm
http://www.ciao-shopping....XXX__930989#productdetail

Dit een betere reactie?
gewoon gevonden met 1 minuut googlen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 18:22:

en nee, op ASUS vind ik niet de afmetingen van de kaart...dus de breedte ook niet
http://www.asus.com/produ...103&l1=2&l2=6&l3=651&l4=0
The card size is 4.376 inches x 9 inches
?

edit:
en daarbij: http://www.coolermaster.c...13005389150.pdf&fc=Height Restriction_RC-690.pdf
314,9mm maximum width for VGA card. 176,7mm maximum height for CPU cooler
??

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 12-02-2009 18:56 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
als je het wel weet zeg dat dan, als je het niet weet doe dan niet zo bijdehand mr. kalizec
Toch grappig dat anderen dan toch wel 123 de maten van die website af weten te toveren.

De reden waarom ik die maten dan niet ook gewoon in mijn post zet is omdat ik vind, en velen met mij, dat je die prima zelf kunt zoeken. Daarbij komt dat ik die mening weerspiegelt vind als ik in het beleid op GoT kijk.

Daarmee maak ik dus bewust de keuze om te proberen je zo ver te krijgen dat je inderdaad de moeite neemt om te gaan zoeken. En daarom slechts vertelt hoe. Want dat het te vinden was, dat mag hopelijk nu wel duidelijk zijn gezien de overige reacties.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
ach laat maar
ik bedoel toch zeker de BREEDTE ... van zijkant naar zijkant
maar bedankt
Vermeld de volgende keer dan exact wat je bedoelt, en vermeld wat je al gedaan hebt.
Als je al vanaf het begin zegt dat je de afstand van zijkant tot zijkant bedoelt, en dat de afmetingen niet op de site van Asus staan, dan kunnen we je gerichter helpen. Een vraag die vaak voorbij komt is of de kast wel lang genoeg is, dus ik dacht zelf ook gewoon dat je de lengte bedoelde...
Wie zonder zonde is, laat die de eerste steen werpen ;)
Je bent zelf niet echt respectvol tegenover iedereen die de moeite heeft genomen om jou te helpen. Je verwacht dat de oplossing uit de lucht valt, en omdat dat niet gebeurt ben je nog kwaad op ons! :/
Kalizec geeft jou trouwens gewoon een typisch GoT-duwtje-in-de-rug: er staat niet letterlijk een oplossing, maar wel een duidelijke omschrijving van waar je de oplossing moet vinden.
En dan nog als allerlaatste puntje: welkom op GoT :w

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Pagina: 1