PC geluid via versterker.

Pagina: 1
Acties:

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 19:00
Hallo mensen,

Een maat van me heeft een LCD scherm met daaraan een PC gekoppeld. Nou heeft hij via de 9800gt een HDMI kabel naar een Harman Kardon 255 versterker die DTS HD etc ontvangt. En zo stuurt hij dus beeld en geluid naar de versterker. Het beeld wordt netjes doorgestruurd en het geluid ook. Maar als hij een filmpje afspeeld met DTS, dan krijgt de Versterker alleen PCM 48 KHZ stereo door. We hebben al een beetje zitten klooien. 8)7
Maar we komen er echt niet uit om het nou op DTS te kunnen krijgen. Natuurlijk hebben we instellingen in powerdvd op DTS gezet etc.
Is het wel mogelijk om via een videokaart DTS door te sturen?? Kunnen jullie mij vertellen hoe de instellingen goed staan....

Programma die we gebruiken is PowerDVD 8.

PC specs:
MSI moederbord k9n sli v9
MSI 9800GT
4gb Kingston
AMD 6000+

Greetz Marco. ;)

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Staat de software wel ingesteld op pass-through, dus dat het digitale signaal (onbewerkt) doorgestuurd wordt?

Life is not about specs, it is about joy!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn wenkbrouwen staan te stijgeren, je krijgt via je 9800GT een audio signaal binnen op de versterker?
Het is dus waar, de here Jezus Christus bestaat!

Maar alle gekheid op een stok, je krijgt daadwerkelijk geluid uit je beeldkaart? Dat er geen DTS uit komt verbaast me weinig, maar dat er uberhaupt geluid uit komt vind ik op z'n minst bijzonder.

Oplossing zou gewoon een S/PDIF Coax/Toslink kunnen zijn, deze tussen geluidskaart en versterker. Hiermee heb je gegarandeerd een 5.1 signaal.

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-01 00:26

erhan12

PMD

baquelappe schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:10:
Mijn wenkbrouwen staan te stijgeren, je krijgt via je 9800GT een audio signaal binnen op de versterker?

Maar alle gekheid op een stok, je krijgt daadwerkelijk geluid uit je beeldkaart? Dat er geen DTS uit komt verbaast me weinig, maar dat er uberhaupt geluid uit komt vind ik op z'n minst bijzonder.

Oplossing zou gewoon een S/PDIF Coax/Toslink kunnen zijn, deze tussen geluidskaart en versterker. Hiermee heb je gegarandeerd een 5.1 signaal.
uit mijn 9600m gt komt ook geluid?:p over hdmi

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

baquelappe schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:10:

Zo typisch is dat niet dat de HDMI-poort van de grafische kaart ook geluid mee uit kan zenden.
Op de nieuwe generatie grafische kaarten zit gewoon een aansluiting zodat je je geluidskaart/onboard geluid gewoon kan linken aan je graka. Je grafische kaart koppelt dan het beeld en de audio en stuurt deze via HDMI door naar respectievelijk de receiver in dit geval.

S/Pdif gaat niet werken om DTS HD (wat de receiver aan kan) uit te sturen.
De nieuwe HD audioformaten (DTS HD en Dolby True HD) gaan alleen over HDMI en niet over digitale coax of toslink/optisch.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 12-02-2009 17:19 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Highfeed
We hadden binnen in de PC een kabeltje ertussen moeten zetten. Dit kabeltje moest van S/Pdif uitgang (op het moederbord, het heeft namelijk geen S/Pdif uitgang aan de achterkant van zijn PC) gelinkt worden met de videokaart. Stuurt hij dan alleen Stereo naar de graka of ook DTS? Ik snap wel dat DTS HD niet gaat werken, wou alleen aangeven dat hij dus alles aankan. Of moet hij toch echt een apart geluidskaart aansluiten, die een optische uitgang heeft, op zijn versterker? (s/pdif ondersteund namelijk wel alleen DTS)
bartvl schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:09:
Staat de software wel ingesteld op pass-through, dus dat het digitale signaal (onbewerkt) doorgestuurd wordt?
Kan je me misschien vertellen waar ik dat kan vinden, zal er misschien wel overheen gekeken hebben?

Greetz Marco ;) en bedankt alvast voor de reacties _/-\o_

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Dat kan op verschillende plaatsen zitten, maar vaak heet het iets als: Pass Through of Use S/Pdif.

Zoals jij het hierboven omschrijft zou het gewoon moeten werken via zo'n kabeltje. Maar dan moet windows dus ook ingesteld zijn om een digitaal signaal naar buiten te sturen.

Life is not about specs, it is about joy!

• Highfeed
We waren op de gode weg. het werkt nu. oplossing? een bios update. nu geeft hij idd DTS etc. op de versterker aan. maar....ja er is toch weer wat. hij stuurt het alleen door via wm en niet via pdvd 8. hoe moeten we nu dts instellen in powerdvd? er staat in powerdvd spdif in use. dus het staat aan. alleen geeft hij geen dts door.

je zal je wel afvragen, wrom niet gewoon wm gebruiken? omdat powerdvd gewoon makkelijker, voor mij althans, in gebruik is.

Greetz Marco. ;)

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

MPtime schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 07:01:
We waren op de gode weg. het werkt nu. oplossing? een bios update. nu geeft hij idd DTS etc. op de versterker aan. maar....ja er is toch weer wat. hij stuurt het alleen door via wm en niet via pdvd 8. hoe moeten we nu dts instellen in powerdvd? er staat in powerdvd spdif in use. dus het staat aan. alleen geeft hij geen dts door.

je zal je wel afvragen, wrom niet gewoon wm gebruiken? omdat powerdvd gewoon makkelijker, voor mij althans, in gebruik is.

Greetz Marco. ;)
Heb je wel de juiste onderdelen van PDVD geinstalleerd?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Highfeed
Hmm inderdaad een goede vraag ;) ik zal het even nakijken. lol.

• Highfeed
Het is PowerDVD 8 Ultra. moet daar nog meer geinstalleert worden dan?

Pagina: 1