Aansluiten laptop>tv van S-video naar HDMI?

Pagina: 1
Acties:

• kaatje76
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-07-2009
beste mensen,

Als leek dacht ik eens advies te gaan vragen aan experts! :*) Ik heb een Acer aspire 5632WLMi en een Philips LCD type 26pf5321. Volgens het aansluitingen boekje van de tv ondersteunt de tv alleen aansluiting met de pc's via DVI<>HDMI. Helaas heeft mijn laptop géén dvi uitgang. Wel een 7 pins s-video en een vga poort. De tv heeft ook een 4 pins s-video ingang waar je camera's op aan kan sluiten. Maar als ik van s-video (7 pins) naar s-video (4 pins) aansluit zie weinig behalve wat geschitter en herken ik ergens het beeld op de laptop in zwart-wit. Hiervoor heb een s-video kabel aangeschaft van 7-pins naar 4-pins + 2 audio pluggen.

Na zoeken op dit forum vond ik niets waar ik iets mee kon. Wat nu??

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
DVI-D en HMDI zijn digitale signalen.
S-Video en VGA zijn analoge signalen.

Tussen analoog en digitaal kun je niet switchen met 'alleen' een kabel. Er bestaan wel kastjes die dat voor je kunnen doen, maar die zijn niet goedkoop en zelden het geld echt waard.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• kaatje76
Het kan dus niet.... Helaas....... Bedankt in ieder geval!!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

Cheezus

Luiaard

kalizec schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:38:
DVI-D en HMDI zijn digitale signalen.
S-Video en VGA zijn analoge signalen.

Tussen analoog en digitaal kun je niet switchen met 'alleen' een kabel. Er bestaan wel kastjes die dat voor je kunnen doen, maar die zijn niet goedkoop en zelden het geld echt waard.
ZijnHaar tv heeft dus wel een s-video ingang voor camera's.
Hier zou je laptop het in principe ook op moeten doen.. het beeld komt ook wel door maar erg donker en zwart/wit.
Heb je de juiste instellingen voor de TV-out (PAL/B)?

• kaatje76
bedoel je bij de grafische kaart van de laptop?? Daar moet ik nog eens naar kijken dan...